Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 maja 2006, 9:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2006, 18:42
Posty: 227
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA

Ostatni było bardzo głośno o nowych szerokich oponkach tzw. Super Single dużo pisano na ten temat a teraz coś ucichło. Znalazłem kilka odpowiedzi na to pytanie dlaczego.
Opony te oferują głównie czołowi producenci opon i używaja różnych nazw: Michelin jako x-one, Bridgstone jako Gratec i Continental jako Susi.
Michelin dostarcza te oponki MAN-owi a Bridgestone MERCEDES-owi.
Wady jakie zostały zauważone podczas eksplatacji to:
- przedewszystkim koszt oponki to 4.500zł jednej a 2 takie zastępujące to około 3.000zł.
- Problemy z odprowadzaniem wody, śniegu głównie ze środka opony (np. szerokośc 485mm) co za tym idzie zmusza do wolniejszej jazdy.
- Problem z wymianom takiej opony podobno w polsce działa dziesięc magazynów posiadajacych takie opony.
- kolejan wada to jej szybkie zużycie szacuje sie na 120 000 km potem opona idzie na sobótki :)
A jeśli są wady to i zalety:
- Mniejsza masa pojazdu
- Mniejsze opory toczenia
- Mniejsze zużycie paliwa:)
Może jeśli zostanie poprawionych kilka tych wad to jescze bedzie głośno o Super Singlach:) Pozostawiam to naukowcom.:):)
A czy eksplatuje ktoś takie oponki? Może wcale nie jest tak źle, prosze o opinie na ten temat.:):):):) [/b]

_________________
Mój uśmiech jest bezcenny za wszystkie inne zapłacisz kartą VISA :):)
>>>>V8POWER<<<<
MOC JEST BOGIEM PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM QUATTRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ


Tytuł:
Post Wysłano: 15 maja 2006, 10:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lis 2005, 15:47
Posty: 57
Lokalizacja: lublin

Z tego co mi wiadomo, Many tga z vosu(pewna partia) zakupiona była właśnie z takim ogumieniem, nie sprawdziło się ono jednak i wiem że Continental wraz z manem mieli wymienić ogumienie na tradycyjne...

_________________
życie w drodze...


Tytuł:
Post Wysłano: 17 maja 2006, 11:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Wiem,że takie opony montuje na życzenie Solaris do autobusów Urbino,na ciężarówce jeszcze nie widziałem.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł:
Post Wysłano: 25 maja 2006, 13:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1362
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Super Single są dobrym rozwiazniem,ale nie na nasze polskie fatalne drogi...Są po pierwsze za szerokie jak na nasze koleiny,nie wchodza w rowki i się szybciej zużywają,dajac przez to większy opór-jakwtedy auto ma być oszczędne...?Po drugie marna sieć serwisowa,a kierowca sam w życiu nie wymieni takiego koła...To dobre rozwiązanie na gładkie jak stół drogi zachodniej i północnej oraz połudnoiwej(już mniej...) Europy...U nas to się nie sprawdzi,dopóki stan dróg sie nie poprawi-chyba jeszcze dość długo... :evil:

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł:
Post Wysłano: 25 maja 2006, 18:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 kwie 2006, 21:09
Posty: 12
Lokalizacja: woj.śląskie

moim zdaniem to bez sensu gdyz zestaw powinien dosłownie lecieć bez zadnych oporów leciutko a te koła dają po prostu opór noi faktycznie niesprawdzaja sie a szczególnie na polskich psudo drogach

_________________
Transport & Spedycja


Tytuł:
Post Wysłano: 26 maja 2006, 0:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 lip 2005, 12:48
Posty: 54
Lokalizacja: Wrocław CITY

Ja jestem podobnego zdania jak łukasz sa kraje gdzie tego typu opony się przyjmą a są gdzie po prostu nie będzie popytu na takie opony jednak dobrze że wymyślili zawsze klient ma większy wybór :lol: :!:

_________________
Wiele Dróg Wiele Myśli Daj Bóg żebym był w tym miejscu Gdzie mam być


Tytuł:
Post Wysłano: 27 maja 2006, 6:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

te ogumienie będzie dobre jak dopracują je opd względem technologicznym. wymiana jak wcześniej wspomniano w ponad setce aut na ogumienie tradycyjne to olbrzymie koszty. jednak w tym jest przyszlość, bo każdy producent ciężarówek posiada na życzenie takie rozwiązanie.
natomiast co do polskich dróg: panowie my nie jesteśmy pępkiem świata i cały świat motoryzacyjny nie obraca się wokół polskiej kulawej rzeczywistości.
jesteśmy małym rynkiem niszowym, gdzieś na krańcach cywilizowanej Europy bardziej chłonnym na pojazdy z rynku wtórnego, gdzie w końcu musi życie znormalnieć. a czy ta stanie się w 5 - 10 - 15 lat dla świata zewnętrznego nie ma najmniejszego znaczenia i nikt budując pojazdy nie będzie brał naszych wymagań pod uwagę.


Tytuł:
Post Wysłano: 27 maja 2006, 10:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1362
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Wiadomo,że nikt nie będzie sie pod nas dostosowywał...Ale np.taki VOS zakupił sporą partię takich ciagników,których kilka zresztą widziałem...Mnie doszły słuchy,że właśnie te auta dużo jezdziły przez Polskę i koszta użytkowania aut na tych oponach gwałtownie wzrosły... :/ Wiadomo,że nikt nie jest doskonały-ale dają chociaż prawo wyboru... :D

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł:
Post Wysłano: 27 maja 2006, 13:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

wymiana ogumienia na standardowe w samochodach VOS-a nie ma nic wspólnego z tym, że część tych aut jeździłą przez Polskę.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 05 cze 2006, 18:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2006, 17:44
Posty: 8
Lokalizacja: Lublin/Bychawa

pominmy opory toczenia i zwócmy uwagę na częśc praktyczna, spróbujmy zdjąc taka oponę by dostac sie do hamulców albo zrobic naszego pospolitego 'kapcia". :?:


Tytuł:
Post Wysłano: 05 cze 2006, 20:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

aby dostać się do hamulców zdejmuje się koło nie oponę, z resztą we współczenych autach takie czynności wykonuje się nie częściej niż 100 000km. od "zrobienia kapcia" są warsztaty z maszynami. obecnie nik już ręcznie nie bawi się łyżkami, poza tym kapcie też nie zdarzają się często.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 07 cze 2006, 15:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2006, 17:44
Posty: 8
Lokalizacja: Lublin/Bychawa

ale koło z taka opona niwydaje ci sie cięższe niz "bilźniak", apropo kapci to zdarzaja sie i nic na to nie poradzimy.

_________________
Nie ważne gdzie, nie ważny czas byle by tylko pełny bak.


Tytuł:
Post Wysłano: 17 cze 2006, 13:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1362
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Taka opona jest lżejsza niż opony blizniacze i ma mniejsze opory toczenia z racji mniejszej srednicy stuku jej z nawierzchnią...Ogólnie dobre rozwiązanie na dobrej jakości drogi-czyli Polska raczej odpada... :/

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł:
Post Wysłano: 17 cze 2006, 14:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
ale koło z taka opona niwydaje ci sie cięższe niz "bilźniak", apropo kapci to zdarzaja sie i nic na to nie poradzimy.
pojęcie "zdarzają się" rozumiem, za zjawisko tak nikłe, że sposób naprawy tego ogumienia nie ma wpływu na całość.
przykład w latach 1988-1994 przejechałem różnymi autami około 400 000km - 3 kapcie.
w latach 1994-2000 znowu różnymi autami około 600 000km - 2 kapcie.
więc na 1 mln km 5 kapci to zjawisko, które mozna pominąć.
a czy nic na to nie poradzimy tez nie jest do końca prawdą. należy jeszcze pamiętać, że cały czas natępuje postęp w trwałości ogumienia (wielkie zasługi ma tu zakaz wymiany opon w czasie jednego wyścigu w F1) i moge powiedzieć, że przeciętny użytkownik pojazdu osobowego w Polsce będzie miał częściej okradziny samochód lub będzie miał stłuczkę niż wspomnianego kapcia.


Post Wysłano: 30 kwie 2013, 17:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 sty 2011, 15:10
Posty: 878
GG: 5839699
Samochód: od wroga
Lokalizacja: Polkowice

Odgrzewam kotleta.
jak wygląda sytuacja z tymi oponami,ktoś to zakłada,jeździł ?
Pytam ponieważ dziś widziałem w autobusie turystycznym z D.

_________________
/IRC
łeb w dół i trzeba zapierd*lać!


Post Wysłano: 08 maja 2013, 22:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Odgrzewam kotleta.
jak wygląda sytuacja z tymi oponami,ktoś to zakłada,jeździł ?
Pytam ponieważ dziś widziałem w autobusie turystycznym z D.
daj se z nimi spokój. Więcej zdecydowanie przeciw niż zalet. Na bliźniaku jak kapcia złapiesz jakoś się dowleczesz, a tu co dalej ? A jak uszkodzisz felgę to już żaden serwis Ci nie pomoże :wink:
Chyba, że fanaberia to .....stosuj :wink:

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: