Strona 125 z 139 [ Posty: 2777 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1123 124 125 126 127139 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 lip 2014, 23:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2007, 0:57
Posty: 242
GG: 1
Samochód: Schwerlastsattelzugmaschine
Lokalizacja: Śląsk

Cytuj:
Czekałem na załadunek elementu wieży wiatrowej,a tu po raz pierwszy pilot do mnie przyleciał.
https://www.youtube.com/watch?v=gNbqlAH ... -wfUSr6TyQ

Wiedzialem ze jak tylko tam pojedziecie to zaraz bedzie masakra, komu spadl na palec Twoj klucz 95 mm.... :lol: a byla to taka spokojna okolica i taka fajna fabryka....

_________________
Pozdrawiam "nienormatywnych" i "nienormalnych" na drodze.
Mega Windmill Transporter Driver


Post Wysłano: 04 lip 2014, 8:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 kwie 2014, 11:54
Posty: 4
Samochód: sreberko

Cytuj:
Cytuj:
Panowie, trochę z innej beczki aczkolwiek nadal w temacie. Czy ktokolwiek z Was analizował "Tabela kategorii zezwoleń i opłat oraz organa wydające"?
Podaję lik do strony:
https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/art ... 0oplat.pdf

Szczególnie moją uwagę zwraca kategoria VI, ponieważ zgodnie z zapisem w tabeli zezwala na poruszanie się pojazdu tylko i wyłącznie po drogach krajowych. Natomiast co z pozostałymi drogami? Jak poprawnie wykonać przejazd po drogach niższej kategorii i/lub krajowych? Czy należałoby jednocześnie wraz z kategorią VI uzyskać pozwolenie kategorii I, II lub III? Wydaje się to dość absurdalne.
Przewożąc ładunek z punktu A do B często pojazd porusza się po wszystkich kategoriach dróg.

Zadałem pytanie w GDDKiA, niestety nie padła konkretna odpowiedź.
Jak Waszym zdaniem należy interpretować zapis zawarty w tabeli?
Kategorie od I do VI są to zezwolenia stałe i jak nazwa wskazuje na pewien okres czasu. Kategoria VI zezwolenia automatycznie obejmuje kategorie od I do V pod warunkiem, że aktualnie przewożony ładunek mieści się w tych kategoriach. W takim przypadku nie potrzebujesz dodatkowego zezwolenia. Natomiast jeżeli wymiary ładunku są większe niż w kategorii V i mieszczą się w VI to musisz się ubiegać o pozwolenie na przejazd pojazdu nienormatywnego na odcinki, których nie masz w tym zezwoleniu, co automatycznie powoduje podciągnięcie pod kategorię VII, czyli z wyznaczoną trasą.
Do VI kat. tez w GDDKiA dostajesz oddzielnie rozpiskę dróg po których możesz sie poruszać na tym kwicie, oczywiście nie jest to tak jak w VII kat.


Post Wysłano: 04 lip 2014, 23:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2012, 20:13
Posty: 41

To prawda, upewniłem się w oddziale GDDKiA, do pozwolenia zostanie wydany wykaz dróg.


Post Wysłano: 05 lip 2014, 10:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 maja 2007, 13:37
Posty: 21
Lokalizacja: Mosina k/Poznania

Pod tym linkiem są wyszczególnione drogi krajowe dla kategorii VI
https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/art ... ie%204.PDF
Niestety nie jestem w stanie powiedzieć, czy jest to aktualna rozpiska na dzień dzisiejszy (data jest ze stycznia 2013).

Wcześniej zapomniałem powiedzieć, że żadna droga krajowa nie obejmuje przejazdu przez większe miasta jak np. Bydgoszcz, czy też Poznań itd. W celu przejazdu przez te miasta pomimo posiadania zezwolenia kategorii VI należy się zwracać z wnioskiem o zezwolenie na przejazd przez to miasto (o ile dobrze pamiętam do zarządcy dróg w danym mieście)


Post Wysłano: 05 lip 2014, 17:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 wrz 2011, 23:43
Posty: 81

Gdy "Nachläufer" źle zsynchronizuje się z pozostałą częścią zestawu zazwyczaj kończy się to tak... http://www.break.com/video/semi-truck-d ... ad-2654456

_________________
::::::: GABARYTY - ŻURAWIE ::::::
__________ YouTube __________


Ostatnio zmieniony 06 lip 2014, 17:06 przez Oversize_Szczecin, łącznie zmieniany 2 razy.

Post Wysłano: 05 lip 2014, 20:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 maja 2007, 13:37
Posty: 21
Lokalizacja: Mosina k/Poznania

Cytuj:
Gdy "dolly" źle zsynchronizuje się z pozostałą częścią zestawu zazwyczaj kończy się to tak...
Kod:
http://www.break.com/video/semi-truck-destroyed-from-heavy-load-2654456
Tutaj akurat winne jest złe zamocowanie ładunku na dolly. W Ameryce nadal są daleko w tyle jeśli chodzi o naczepy specjalistyczne. Ta/ten dolly nie posiada podstawy na obrotowym siodle ani skrętnych osi. Jedynym punktem skrętnym tutaj jest podstawa na siodle ciągnika. Ładunek na dolly w tym przypadku jest położony bezpośrednio na wózku i na zakrętach ciągnie dolly w danym kierunku (jak rama w każdej innej naczepie). Na zakręcie pod wpływem tarcia kół ładunek się przesunął i mamy tego efekt.


Post Wysłano: 05 lip 2014, 20:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
Gdy "dolly" źle zsynchronizuje się z pozostałą częścią zestawu zazwyczaj kończy się to tak...
Kod:
http://www.break.com/video/semi-truck-destroyed-from-heavy-load-2654456
Tutaj akurat winne jest złe zamocowanie ładunku na dolly. W Ameryce nadal są daleko w tyle jeśli chodzi o naczepy specjalistyczne. Ta/ten dolly nie posiada podstawy na obrotowym siodle ani skrętnych osi. Jedynym punktem skrętnym tutaj jest podstawa na siodle ciągnika. Ładunek na dolly w tym przypadku jest położony bezpośrednio na wózku i na zakrętach ciągnie dolly w danym kierunku (jak rama w każdej innej naczepie). Na zakręcie pod wpływem tarcia kół ładunek się przesunął i mamy tego efekt.
na filmie widać wyraźnie że wózek zaczepił o bariery na drodze być może dlatego że nie jechał w linii za ciągnikiem.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 05 lip 2014, 21:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 maja 2007, 13:37
Posty: 21
Lokalizacja: Mosina k/Poznania

To jest skutek tego, że wózek nie jechał w linii ciągłej za ciężarówką. Przyczyną było przesunięcie się ładunku, co spowodowało że wózek ściągnęło w prawo.


Post Wysłano: 06 lip 2014, 0:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Tak mi się wydaje,że jest tam obrotnica i widać nawet siłowniki.Diabeł wie,dlaczego się nie kręci,może haczyło z przodu o ładunek ?

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 06 lip 2014, 15:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2007, 0:57
Posty: 242
GG: 1
Samochód: Schwerlastsattelzugmaschine
Lokalizacja: Śląsk

Cytuj:
Cytuj:
Gdy "dolly" źle zsynchronizuje się z pozostałą częścią zestawu zazwyczaj kończy się to tak...
Kod:
http://www.break.com/video/semi-truck-destroyed-from-heavy-load-2654456
Tutaj akurat winne jest złe zamocowanie ładunku na dolly. W Ameryce nadal są daleko w tyle jeśli chodzi o naczepy specjalistyczne. Ta/ten dolly nie posiada podstawy na obrotowym siodle ani skrętnych osi. Jedynym punktem skrętnym tutaj jest podstawa na siodle ciągnika. Ładunek na dolly w tym przypadku jest położony bezpośrednio na wózku i na zakrętach ciągnie dolly w danym kierunku (jak rama w każdej innej naczepie). Na zakręcie pod wpływem tarcia kół ładunek się przesunął i mamy tego efekt.
Zabezieczenie ladunku bylo ok przy takich ladunkach rzadko jest inne, mozna tylko opasac belke. Bardzo rzadko na konstrukcjach stalowych sa specjalne uszy do transportu a przy drewnie mozna o tym zapomniec. Jedynie czego tu zabraklo to klonice ktore powinny ciasno przylegac do ladunku (sa dociskane srubami)
Cytuj:
Gdy "dolly" źle zsynchronizuje się z pozostałą częścią zestawu zazwyczaj kończy się to tak... http://www.break.com/video/semi-truck-d ... ad-2654456


Witajcie specjalisci...... ja tu nie widze zadnego dolly :?: :roll: to jest typowy "Nachläufer". Ladunek podparty jest w dwoch punktach, tu na siodle (choc najczesciej na wozku dolly) i tylnym wozku z obrotnica. Obrotnica z tylu wymusza skret osi poprzez uklad chydrauliczny, najczesciej przelozenie skretu jest regulowane w zaleznsci od dlugosci ladunku i "zyczenia" kierowcy, nie wszyscy lubia jak tyl duzo zachodzi, (ja akurat to lubie bo nie trzeba duzo sie wyciagac na zakretach a ladunek wchodzi w ciasniejsze luki bez sterowania niestety skutkuje to jednak tym ze trzeba dluzej czekac az wozek tylny wroci a swoj tor jazdy) tu niestety tak sie stalo.
I jeszcze jedno kierowce zgubila tez predkosc takie manewry wykonuje sie na minimalnej predkosci od poczatko do konca (az wyjdzie na prosta) zmienny srodek ciezosci juz nie jeden zestaw wywalil do rowu a widok balansujacego ladunku podpartego tylko na dwoch punktach (w tym jeden jest wachliwie) powoduje niezle mrowienie na grzbiecie nawet "starego" kierowcy. Wiem co pisze bo przezywam to codziennie. :lol: :lol:
Cytuj:
Tak mi się wydaje,że jest tam obrotnica i widać nawet siłowniki.Diabeł wie,dlaczego się nie kręci,może haczyło z przodu o ładunek ?
Andrzeju w domku? :?:

_________________
Pozdrawiam "nienormatywnych" i "nienormalnych" na drodze.
Mega Windmill Transporter Driver


Post Wysłano: 15 lip 2014, 0:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 sty 2012, 16:12
Posty: 295
GG: 44807873
Samochód: daf xf 95
Lokalizacja: Kościan

Kilka gabarytów z Kościana, a w tym pierwszy w Polsce man 6x2 który ciąga ładunki ponadnormatywne. :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
;)

_________________
!!!!! B R E D L A S T !!!!!


Post Wysłano: 15 lip 2014, 0:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

I co w tym dziwnego że na gabarytach jeździ man 6x2 :?:
Nie pierwszy i nie ostatni

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 15 lip 2014, 1:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 sty 2012, 16:12
Posty: 295
GG: 44807873
Samochód: daf xf 95
Lokalizacja: Kościan

Cytuj:
I co w tym dziwnego że na gabarytach jeździ man 6x2 :?:
Nie pierwszy i nie ostatni
Zapomniałem dopisać, chodziło mi o pierwszy w Polsce Man Euro6 6x2.

_________________
!!!!! B R E D L A S T !!!!!


Post Wysłano: 15 lip 2014, 22:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2006, 17:10
Posty: 123
Lokalizacja: Zduny

Post Wysłano: 16 lip 2014, 0:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 9:37
Posty: 134
Lokalizacja: Wronki

Jak to Ojciec powiedział - taki duży ajzol :mrgreen:
http://zapodaj.net/b629756604847.jpg.html


Post Wysłano: 18 lip 2014, 22:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2009, 16:10
Posty: 93
Lokalizacja: Strzelce Op.

Cytuj:
Cytuj:
I co w tym dziwnego że na gabarytach jeździ man 6x2 :?:
Nie pierwszy i nie ostatni
Zapomniałem dopisać, chodziło mi o pierwszy w Polsce Man Euro6 6x2.
No i cóż z tego że pierwszy Euro 6 w Polsce? Homologacje ma na 44t, zestaw na pusto waży z 25t więc ma ładowności z 19t. Po kiego grzyba taki ciągnik do naczepy o DMC = 65t? Chyba tylko dla prestiżu.

_________________
Zezwolenia dla transportów ponadnormatywnych i nie tylko. www.zezwoleniatransportowe.pl


Post Wysłano: 25 lip 2014, 17:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2007, 0:57
Posty: 242
GG: 1
Samochód: Schwerlastsattelzugmaschine
Lokalizacja: Śląsk

Cytuj:
Kilka gabarytów z Kościana, a w tym pierwszy w Polsce man 6x2 który ciąga ładunki ponadnormatywne. :)


Przepraszam gdzie tu "gabaryt" :?: (transport ponadnormatywny :lol:) Ja tu nie widze nic co moglo by wyjechac na droge publiczna. :(
Dobrze ze stara firma odradza sie i buduje od nowa swoja flote. MAN niestety pod chlodnie lub lekki kontener... :roll: jak napisal Rafal.... :D

_________________
Pozdrawiam "nienormatywnych" i "nienormalnych" na drodze.
Mega Windmill Transporter Driver


Post Wysłano: 01 sie 2014, 21:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2012, 14:20
Posty: 141
GG: 42205471
Lokalizacja: Poznań

Transport wagonów metra, prawdopodobnie do Amsterdamu.
A2 (D)
Obrazek

_________________
Van Doorne's Automobiel Fabriek.


Post Wysłano: 10 sie 2014, 8:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 gru 2010, 14:04
Posty: 21
GG: 0
Samochód: Saab
Lokalizacja: Lublin

Post Wysłano: 16 sie 2014, 0:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 wrz 2011, 23:43
Posty: 81

Gdy gabaryt "spóźni się na prom"... https://www.youtube.com/watch?v=guLTFXPVIv0 :wink:

Część II - https://www.youtube.com/watch?v=5n2ayO38suU

_________________
::::::: GABARYTY - ŻURAWIE ::::::
__________ YouTube __________


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 125 z 139 [ Posty: 2777 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1123 124 125 126 127139 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: