Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sie 2006, 19:09
Posty: 48

Witam.
Mam taki problem, że okładziny hamulcowe nierównomiernie się zużywają. Kupiłem auto (Man 14.224 M2000 z 2000r) pojeździłem około roku i zaszła potrzeba nabić nowe okładziny na szczęki. Okładziny były cienkie ale równo starte. Oczywiście bębny były przetoczone na pierwszy nadwymiar. Po jakimś czasie coś z tyłu zaczęło hurgotać. Okazało się że dolne okładziny od wewnętrznej strony zdarły się do nitów a na górnych ledwo było widać zużycie. cylinderki sprawne (rozebrane, wyczyszczone i wysmarowane), wszystkie sprężyny i mechanizm podstawiania ok. Bębny już nie nadawały się do toczenia więc założyłem nowe + nowe okładziny. Po kilku miesiącach powtórka z rozrywki. Znowu dolne okładziny zdarte do nitów po wewnętrznej. Co może być przyczyną? ( cylinderki jeszcze raz sprawdzone i wszystko chodzi) Dodam że w tym Mańku szczęki nie są na ośce tylko na jednej łyżwie (prawie jak w maluchu)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lut 2010, 21:38
Posty: 15
GG: 0

Może kolego jest luz na piaście,a żeby to sprawdzić trzeba półośki wyjąć .


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lut 2010, 10:10
Posty: 31
GG: 3779625
Samochód: DAF

sciągnij beben i zobacz czy szczeki nie sa krzywe moze byc wina w montażu bo spreżyny maja byz założone po przekatnej i dla tego pewnie zjechało ci okładziny


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man

Cytuj:
sciągnij beben i zobacz czy szczeki nie sa krzywe moze byc wina w montażu bo spreżyny maja byz założone po przekatnej i dla tego pewnie zjechało ci okładziny
witam ,mam mana f 2000 26414 ,czy kolega jest pewien że sprężyny mają być założone po przekątnej,mam ten sam problem i ostatnio sam zakładałem nowe okładziny .założyłem tak jak były założone czyli góra dół w linii prostej.bardzo proszę o odpowiedz .


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Nie wiem jak jest w twoim samochodzie, ale w osiach np BPW jest rozpierak, ktory jesli ma luz na tulejce np 3 mm, to roznica w zuzyciu gornej i dolnej okladziny bedzie juz 6mm.

Mialem tak w takiej starej naczepie. My odstawialismy chauturę: te gorna szczeke przekladalismy na doł, na dolną nowe okładziny i na gorę ja montowalismy.

Wiem ze to dziadostwo, ale na krotką mete zdaje egzamin.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man

Cytuj:
Nie wiem jak jest w twoim samochodzie, ale w osiach np BPW jest rozpierak, ktory jesli ma luz na tulejce np 3 mm, to roznica w zuzyciu gornej i dolnej okladziny bedzie juz 6mm.

Mialem tak w takiej starej naczepie. My odstawialismy chauturę: te gorna szczeke przekladalismy na doł, na dolną nowe okładziny i na gorę ja montowalismy.

Wiem ze to dziadostwo, ale na krotką mete zdaje egzamin.
:>


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 mar 2007, 18:56
Posty: 99
Lokalizacja: Szczytno

Sprawdź luz wałka rozpieraka, jeśli będzie wydarta tulejka to dolna szczeka cały czas ociera o bęben. Stad jej zużycie.

_________________
Bo dory Bóg zrobił co mógł,a teraz trzeba fachowca!!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2012, 22:03
Posty: 138
Samochód: Man 14-232

Witam

Ma taki sam problem (Man 15-232).Dolna szczęka przechyla się na zewnątrz i zbiera krawędzi szczęki od mostu.Zastanawiam się czy to jest wina blaszki sprężystej która trzyma szczękę po środku czy źle założonej sprzężny .Wiadomo że tej od cylinderka nie założy się inaczej założyć natomiast ta druga ma haczyki w dwie strony. Jeden haczyk muszę założyć od środka drugi od zewnątrz?

http://images68.fotosik.pl/28/5785c252f83874c2gen.jpg


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Te sprężyny to się wymienia raz na jakiś czas :wink:

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2012, 22:03
Posty: 138
Samochód: Man 14-232

Po dokładnych oględzinach okazał się iż jest urwana śrubka która trzyma ''popychacz''tulejki z frezem.Tulejka miała luz i wybiło siedlisko w cylinderku,a więc cylinderek do wymiany i tu mam pytanie czy uda się wymienić go bez zdejmowania piasty?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2012, 22:03
Posty: 138
Samochód: Man 14-232

Dla głodnych wiedzy...Trzeba zdjąć piastę żeby wymienić owy cylinderek


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sie 2014, 11:45
Posty: 1

Cytuj:
Sprawdź luz wałka rozpieraka, jeśli będzie wydarta tulejka to dolna szczeka cały czas ociera o bęben. Stad jej zużycie.
A jeśli jeden tłoczek z cylinderka wychodzi więcej a drugi mniej to czego wina?
Też mam taki problem.Mechanik stwierdził wytartą tulejkę i wymienił na nowy oryginalny cylinderek.Po ustawieniu regulacji na ''zero''(bądź ustawieniu na odpowiednia wysokość) góra wychodzi dużo mniej niż dół.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: