Może czas trochę posegregować te wszystkie oznaczenia. Przede wszystkim tak stary, jak i nowy model Volva, bez względu na wielkość sleepera ma oznaczenie modelu VNL 64 T. Jest to oznaczenie wewnętrzne producenta, takie jak, powiedzmy, oznaczenie modelu Mercedesa W123. Natomiast modele, po których się odróżnia te samochody to VN 430, VN 630, VN 670, VN 730 (nowy na rok 2007)i VN 780. są też modele bez sleepera VNL 300 i VNM 200 i klasyki VT 800, 830 i 880.
Te oznaczenia są aktualne od czterech lat, poprzednio nieznacznie się różniły, tzn. VN 780 był VN 770, VN 630 był VN 610 itp. Generalnie rzecz biorąc pierwsza cyfra oznacza długość sleepera, druga jego wysokość. Nie zawsze jest to do końca prawdziwe, bo nie sprawdza się w modelach bez sleepera i nie do końca w klasyku, ale taka jest generalna zasada. „7” ma najdłuższy, 70-calowy sleeper, „6”- 60-calowy, a „4”-czterdziestocalowy. Te wielkości należy rozumieć symbolicznie, bo są to zintegrowane sleepery i niewiadomo dokładnie jak to mierzyć. Mniej-więcej jest to odległość od zasłony między kabiną a sleeperem, a tylną ścianą.
Druga cyfra określa, czy jest to sleeper niski, czy wysoki. W modelu VN 430 jest zupełnie niski, w 630,730 i 830 to tzw. „mid roof”, średnio wysoki, a 670, 780 i 880 to te wysokie.
Ciężarówka na początku tego tematu to stary model, który oryginalnie był Volvem VN 770. Wiemy to z pewnością, bo ma okno na dole sleepera. Tylko ten model je wtedy miał. Jest jednak dość poważnie zmodyfikowana przez przedłużenie sleepera. Wiele firm się tym tu zajmuje i tacy przewoźnicy, którzy obsługują targi, czy wystawy bardzo często z tego korzystają. Ich rodzaj pracy wymaga czasem czekania kilka dni na zakończenie wystawy i odwiezienia towaru, więc mają prawdziwe domy na kołach. Nie bez znaczenia jest i to, że ich ładunki są najczęściej lekkie.
Zamieszczam zdjęcie mojego VN 780, a więcej o moim aucie napisałem w USA TRUCKS w temacie VOLVO VN