Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 paź 2014, 22:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Po przejechaniu na pusto kilku km temp wskakuje na 100 stopni i więcej przy czym chłodnica zimna, w zbiorniczku woda ciepła ale sie nie gotuje, węże miękkie.
Przepłukałem cały układ bo chyba poprzedni właściciel nasypał doktora do chłodnicy. była brązowa woda.
Został wymieniony czujnik i 2 termostaty ale poprawy nie ma.
W drodze powrotnej do domu gdy temp wskazywała niemalże 120 stopni nagle spadła do 80 a chłodnica u samej góry zrobiła się ciepła.
Czy na podstawie tego opisu ktoś z was potrafi powiedzieć co się dzieje? Czy możliwe że pompa wody nie tłoczy?

Proszę pomóżcie bo mechanicy którym zostawiam auto naciągają mnie. Najchętniej wymienily by wszystkie elementy na nowe.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Popukaj w skaznik temperatury lub wyłącz swiatła gdy pokazuje 120 stopni. Czasem sam wskażnik temperatury nie świruje?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Pukałem ale to nic nie daje. Zauważyłem że przy większym obciążeniu prądu ( światła mijania i awaryjne ) wskazówka wchodzi o około 5-10 stopni wyżej.

Po wyłączeniu silnika ( z obawy przed przegrzaniem ) i włączonym kluczyku wskazówka wskazuje 70 stopni, gdy włącze silnik zegar wskazuje 100 stopni lub więcej


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeszcze inaczej gdy wskazówka pokazuje ponad 90 stopni to jednocześnie zapala się kontrolka stop i kontrolka poziomu płynu w chłodnicy?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Nic sie nie zapala. Jestem świezym kierowcą mana więc nie znam jego budowy - zauważyłem ze od dołu w zbiorniczku wyrównawczym jest jakiś czujnik który można wyjąć. Nie jest on podłączony , wtyczka skorodowała. Czy ten czujnik jest odpowiedzialny włąsnie za zaświecenie się jakiejś lampki awaryjnej w razie wysokiej temp ?

Jeszcze jedna rzecz mnie niepokoi a mianowicie to że dolewam i dolewam płyn do zbiorniczka a on cały czas gdzieś się wchłania. Pod silnikiem sucho, w oleju też nie widać oznak przecieku. Czy płyn który dolewam przelewa się do zbiorniczka obok ( są ze sobą połączone ) ???


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W zbiorniku masz czujnik poziomu płynu. Kontrolka zapala się w dwóch przypadkach gdy jest za niski poziom płynu oraz gdy jest za wysoka temperatura jak dobrze pamiętam 95 stopni. Jednocześnie z tą kontrolką zapala się kontrolka STOP.
Po przekroczeniu 95 stopni sterownik EDC ogranicza moc silnika. Sterownik EDC posiada osobny czujnik temperatury.
Sprawdź żarówki od kontrolek jeśli są OK to masz problem z samym wskaźnikiem temperatury lub masą kabina-silnik ale wtedy też wariuje wskaźnik ciśnienia oleju
Oba zbiorniki mają z sobą połączenie i płyn przelewa się z jednego do drugiego

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

W którym miejscu znajduje się ten czujnik od poziomu?
Czy korek od zbiorniczka powinein mieć dziurkę? U mnie ma dziurkę i włożona jest duża zawleczka.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Czujnik poziomu jest w tym miejscu co pisałeś pod spodem zbiornika z tą wtyczką zaśniedziałą
Korek ma być szczelny jeden i drugi, może uszczelka jest walni eta i ktoś zrobił dziurę specjalnie w korku dlatego węże nie robią się twarde jak kompresja idzie do układu chłodzenia

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Gdy pracuje silnik nie widać aby woda bąblowała w zbiorniczku a tak chyba by się działo gdyby kompresja szła do chłodzenia ???

To ten czujnik jest od poziomu?
No i korek. Co z nim zrobić zakleić otwór?

Obrazek
Obrazek


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tak to jest czujnik poziomu płynu w zbiorniku wyrównawczym
Wyciągnij zawleczkę i dziurę zatkaj palcem i tak potrzymaj prze chwile jak puścisz palec to zobaczysz czy wylatuje ciśnienie czy nie
Korek możesz kleić lub kupić nowy za parę złoty w sklepie czy jakimś szrocie

Widzę że fachowo jest zamocowany zbiornik wyrównawczy do chłodnicy na jakąś gumkę :mrgreen:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Jutro musze ruszyć w trasę. Co robić gdy temp znowu skoczy do 100 stopni?
Jak wygląda kontrolka od poziomu płynu? Jak się nie mylę jest ona spalona lub wyjęta.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jechać dalej , skoro płyn się nie gotuje to niema więcej nisz 100 stopni i go nie wyrzuca przez korek

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Jakie byłby objawy gdyby drugi czujnik był uszkodzony? Ten czujnik który daje sygnał do komputera i kontrolki stop.

Dzięki kolego za wyczerpujące odpowiedzi, jako jedyny na forum pomogłeś :) Gdybym mógł postawił bym ci kratkę piwa :)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Przy uszkodzonym czujniku temperatury płynu EDC paliła by się kontrolka EDC
Jak ci wymienili czujnik ten koło sprężarki powietrza to ten czujnik odpowiada tylko za wskazania temperatury na wskażniku

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

No właśnie ten czujnik wymienili. Drugi chyba widziałem z tyłu silnika przy pompce paliwa czy tak?
Jak wygląda ta kontrolka EDC ? Powinna mignąć po przekręceniu kluczyka?
Ile w sumie ma czujników temp ?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Drugi jest nad pompą wtryskową
Kontrolka to czerwony napis EDC która powinna się zapalić na chwilę po włączeniu zapłonu
Są dwa czujniki temperatury

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Podłączyłem czujnik od poziomu płynu. Po przekreceniu kluczyka nie zaświeca się kontrolka od poziomu płynu. Na wyjętym czujniku tez nic. Czy to normalne? Czy czujnik uszkodzony czy żaróweczka spalona?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tak to normalne, kontrolka tylko zapali się jak nie będzie płynu
Czujnik działa na zasadzie indukcji w zbiorniku jest pływak z magnesem, sam czujnik nie ma kontaktu z płynem

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2012, 12:00
Posty: 92
GG: 10564983
Samochód: MAN F2000
Lokalizacja: Ostróda

Wyjaśnij mi jeszcze po co są dwa zbiorniczki wyrównawcze? Niby oddzielone od siebie ale połączone, nie rozumiem tego.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To pytanie trzeba zadać konstruktorom z mana.
Ogólnie nadmiar płynu z zbiornika głównego przelatuje do mniejszego jak się poziom płynu obniża w zbiorniku głównym pod wpływem podciśnienia płyn wraca do zbiornika głównego

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: