Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 lis 2014, 9:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Cytuj:
No ma. Ja mam ustawione na 3,5m, 10 m długości wysokości i 20t DMC. Nie przeszkadza jej to w prowadzeniu na 8t (mapa wie, że tam jest 8t), lub nakazie zawrotki na miejscu na 4 metrowej drodze.
Fajnie :mrgreen:
Kierowniku, to może to opcja "ciężarowy-bus" - dla takich Masterów lub innych Trafficów, co to wymiarami się zbliżają do danych, które Ty podałeś :lol:

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 14 lis 2014, 17:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2009, 21:15
Posty: 134
GG: 1
Samochód: FH 12 460

Cytuj:
Cytuj:
No ma. Ja mam ustawione na 3,5m, 10 m długości wysokości i 20t DMC. Nie przeszkadza jej to w prowadzeniu na 8t (mapa wie, że tam jest 8t), lub nakazie zawrotki na miejscu na 4 metrowej drodze.
Fajnie :mrgreen:
Kierowniku, to może to opcja "ciężarowy-bus" - dla takich Masterów lub innych Trafficów, co to wymiarami się zbliżają do danych, które Ty podałeś :lol:
Wojtas, takie niestety są uroki jazdy w naszym pięknym kraju. Mam ustawioną AM podobnie jak Kierownik, z tym że wysokość mam 3.6m i nacisk 8 ton. Gdyby ustawić wartości rzeczywiste, Hołowczyc chyba by zgłupiał.

_________________
:)


Post Wysłano: 15 lis 2014, 13:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5991

Zasadniczo jeżdżę na mapach, ale navi używam do wyszukania nieznanych adresów i kontrolowania wyznaczonej przeze mnie trasy.

Ja mam Mio z wrzuconą AM.

Ogólnie jeździłbym chyba na Mio, tylko moja navi ma jakąś strasznie ubogą wersję wrzuconą, bo nawet nie mogę modyfikować trasy(serio).

Natomiast interfacem rozkłada AM na łopatki. Interface w AM jakiś Gustlik projektował - takiej nieintuicyjności dawno nie spotkałem. Teraz się już obyłem trochę i wiem mniej więcej gdzie czego szukać, ale gdy wchodzę w MENU->TRASA->MODYFIKUJ spodziewałbym się m.in grzebania w punktach "via". Natomiast taka rzecz jest dostępna w MENU->TRASA->INFORMACJE. WTF?
Przeglądanie trasy "palcem po mapie" to jakaś porażka. Regulacja głośności gdzieś głęboko w menu. Na ekranie głównym możesz tylko wyciszyć całkowicie Krzyśka. Ale to też nie lada sztuka. Jak nie jedziesz po idealnie równej drodze to przynajmniej musisz podjąć ze 3 próby i rzucić 2 magiczne zaklęcia na K, żeby trafić w przycisk śmiesznej wielkości. W Mio nawet niewidomy by trafił w odpowiedni przycisk.

Co do samego prowadzenia, też mam sporo wątpliwości. Na ogół sprawdzam przed pracą wątpliwe adresy i opracowuje sobie trasę. Wówczas mogę też przejrzeć trasę wyznaczoną przez navi i ją zmodyfikować, chociaż nie zawsze mi wystarcza cierpliwości do szczegółowego przejrzenia trasy na mapie - patrz: fenomenalne przeglądanie trasy "palcem po mapie".
Czasem dostaję adres, którego nie znam i chce, żeby mnie tam navi zaprowadziła. Nigdy nie jestem pewny co mi wyznaczy i gdzie trafię. Wyznaczam trasę "optymalną" i czasem prowadzi za bardzo na około głównymi drogami, a czasem zupełnie bez potrzeby targa przez jakieś osiedla czy inne wiochy.

Możliwe, że AM potrzebuje jeszcze dodatkowej konfiguracji, a ja jeszcze raz muszę przejrzeć instrukcję, żeby zrozumieć logikę obsługi tego programu. Ale dla mnie nie jest to program, które od razu po uruchomieniu można bezstresowo używać.

Rozważam też wrzucenie IGO na próbę, bo widzę, że część osób używa.


Post Wysłano: 15 lis 2014, 23:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1328
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Ja jeżdżę z Igo Primo. 90% zakazów nie uwzględnia. Poza tym fajna nawigacja, najbardziej lubię w niej to, że można ustawić dowolną ilość punktów przelotowych.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 21 lis 2014, 11:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2007, 11:11
Posty: 301
GG: 0

W zwykłym iGO da się punkty przelotowe ustawić szybciej i łatwiej ;)


Post Wysłano: 21 lis 2014, 18:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

W automapie tez :)

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 30 lis 2014, 13:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 sie 2014, 20:59
Posty: 45
Samochód: MB Actros 1844
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Nie ma automapy na androida z funkcją truck
jest Aponia Truck Navigation w Play Store, jak na razie testuję...

_________________
Jakoś to będzie, pan pojedzie.


Post Wysłano: 01 gru 2014, 10:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Ja mam Tom Toma 5150 ProTruck. Nazwa chyba dobra z dozywotnia aktualizacja map i polecam. Fakt ze ma dziwne jazdy czasem i raz prowadzi super a raz przez centrum chce mnie pchac :P ogolnie nigdy jeszcze nie wpakowala mnie pod zakazy :P


Post Wysłano: 25 lis 2015, 14:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Dzieńdoberek, doświadczeni koledzy - pomóżcie... :mrgreen:
Odgrzewam kotleta, bo nie mam siły na dotykowe telefony :lol:

Jest opcja zakupić:

TOMTOMa 20M Cee
- pamięć 8GB
- Polska + 26 krajów Europy z dożywotnią aktualizacją
- CZYTNIK SD

za 367zł


albo:

GARMIN 44LM
- Polska + 45 krajów Europy z dożywotnią aktualizacją
- czytnik SD

za 429zł


Co byście wybrali: + i - obu sprzętów/map?

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 25 lis 2015, 14:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3195
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

TT ;) A dlaczego ? Na wszelkie pytania odpowie mój adwokat: dies_nefastus :D

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 25 lis 2015, 14:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Nie ukrywam, że Tomtom mnie kusi, no chyba, że to jest jakiś budżetowy gruz a'la Topex, to może od razu mi odradźcie :lol:

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 25 lis 2015, 17:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Te nowe TT to jakieś muły są. Zawiechy, powolne obliczanie trasy itp. Tak jakby sprzęt nie nadążał za softem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 25 lis 2015, 18:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2012, 12:26
Posty: 77
Samochód: Stralis 460
Lokalizacja: Bad Rothenfelde

Nowy TomTom jest świetny! Wcześniej miałem wiekowy sprzęt i 2-3 razy w tygodniu go resetowałem. Teraz mam TT 7250 Pro i jestem bardzo zadowolony.
Obrazek

Obrazek

To że pokazuje radary to żadna rewolucja ale przy odleglosciowych pokazuje średnią prędkość itp.
Trasy wylicza szybko, alternatywne również i całkiem sensownie...

Xperia Z1 Compact über TapaTalk

_________________
A - 28.07.17r. B - 13.02.01r. C - 27.11.09r. CE -15.11.12r. T - 15.11.12r. KW - 15.11.2012r.


Post Wysłano: 25 lis 2015, 20:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3316
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Nowy TomTom jest świetny!
Ośmielę się z Tobą nie zgodzić. Mam zupełnie odwrotne zdanie. Starsze TomTomy (np z legendarnej serii GOxxx) sprawują się w trasie o wiele wiele lepiej niż ten nowy "trucker".
Przez wiele lat miałem do czynienia z modelami np GO730, GO750, GO950 i zawsze aktualnymi mapami z serii "Europe Truck". Dalej bym używał urządzenia z tej serii, ale mi się zjarało.
Przyparty do muru brakiem czasu pojechałem do marketu i zanabyłem ten najnowszy wynalazek.
Wybecelowałem z kieszeni coś około 1700zł (navi + 4 lata ubezpieczenia "na wszystko").
Dalej pluję sobie w brodę, ale cóż...

Postaram się tutaj przedstawić swoje subiektywne porównanie starszych urządzeń do nowego truckera za pomocą plusów i minusów...
Opisuję tutaj urządzenie z opcją/mapą dla samochodów ciężarowych.

Starsze TomTomy

Plusy:
  • Prostota obsługi
    Ogromne możliwości personalizacji oraz ingerencji w system
    Wprost fantastyczne algorytmy wyznaczania tras dla ciężarówek
    Super dokładne mapy
    Wygodne przeglądanie trasy
    Niska cena akcesorium TMC (ruch drogowy)
    Szybkość działania, przeglądania...
    CENA!
Minusy:
  • Konieczność "kupowania" nowych map
    Nawigacja gubi się czasem w ograniczeniach tonażowych w niektórych krajach (np Czechy, Polska)
    Wszystko to co oferuje TomTom Traffic, a czego nie ma w starszych modelach
    Problematyczne ustalanie trasy z wieloma punktami "przelotu"
    TMC nie działa w każdym kraju


Tomtom Trucker

Plusy:
  • Większy wyświetlacz
    Trochę łatwiejsze przeglądanie mapy
    Bardzo fajna wyszukiwarka celów (coś a`la wyszukiwarka Google)
    Bardzo dobry uchwyt z magnesem na szybę
    Sterowanie głosowe bywa przydatne
    Czytelniejsze wyświetlanie punktów POI na bocznym pasku
    Lepsze działanie TMC (podejrzewam, że to dzięki płatnej subskrypcji Traffic)
    Dodawanie wielu punktów przelotowych trasy
    Zapamiętywanie ostatnich celów podróży
    Dożywotnia darmowa aktualizacja map (żywotność urządzenia, nie użytkownika :/ )
    Dane przechowywane w chmurze
Minusy:
  • Bardzo flegmatyczne działanie, urządzenie żre za dużo pamięci
    Szczątkowa możliwość personalizacji. Prócz paru opcji nie zdziałamy NIC
    Często się restartuje z powodu braku pamięci
    Dosyć dziwne algorytmy wyznaczania tras (o wiele częściej "wsadza na minę/zakaz") - największy minus!
    Nie można edytować zakazów na mapie!!!

    Płatna usługa Traffic
Listę tutaj kończę, bo trudno mi to ująć słowami. Ogólnie Trucker działa wolniej i gorzej prowadzi po drogach. Sprawia wrażenie, że producent bardziej skupił się na dodaniu wodotrysków niż na poprawie użyteczności i nawigacji. Jednak mnie najbardziej uwiera to, że obecnie TomTom jest idiotoodporny.
Nie można NIC zmienić. Zmiany głosu lektora nie biorę pod uwagę :P
Zmiana kolejności pozycji w menu nie zadowala absolutnie!
Nowego truckera śmiało porównam z iPhonem. Działa, są wodotryski, ale nie zmienisz nic.
Porównując Truckera do samochodu, to tak jakbym kupił auto z zaspawaną maską i mógł nim tylko jeździć bez możliwości dolania nawet płynu do spryskiwaczy.
Nowy TomTom komunikuje się z komputerem za pomocą połączenia sieciowego, a wszelkie pliki z POI musimy pompować na stronę producenta, skąd nasz trucker je pobierze.
W starym Tomku wystarczyło wrzucić plik na jego dysk/kartę SDHC.
W starszym urządzeniu mogłem np wykasować ograniczenia na danej drodze. Na przykład przy mojej firmie jest wiadukt 3.9m, gdzie 4.20 przechodzi pełnym pędem. Nowy trucker robi w pampersa, a w starszym wystarczyło usunąć/zmienić te ograniczenie.

Reasumując szczerze polecam taką opcję na bardzo dobrą nawigację dla tirowców: Kupno urządzenia np na Allegro, wgranie map (samodzielnie lub na jakimś serwisie przy stacji benzynowej jak się nie znamy).
TT GOxxx można kupić w fajnym stanie za 300-500zł. do tego kabel TMC za około 100zł (chyba że już jest w zestawie lub w uchwycie jak np w przypadku TT GO750), do tego mapy Europe_Truck we własnym zakresie (nie będę wchodził w szczegóły :P ) i mamy coś wspaniałego do pracy.
Ja kupiłem na aukcji z jakiegoś lombardu, mapy wgrałem samodzielnie, kabel TMC miałem z navi od osobówki i byłem zadowolony. Nowy trucker przez 2 mce wrzucił mnie tyle razy na minę, co stary GOxxx przez 5 lat.
W swoim GO730 miałem FABRYCZNIE Bluetooth, zestaw głośnomówiący (komórka via BT), Transmiter FM, sam dorzuciłem odtwarzacz filmów (3min roboty na komputerze).
Odradzam zakup Truckera. Chyba, że ktoś lubi wodotryski i nowości oraz sra kasą.

Przepraszam za chaotyczny tekst, ale słaby jestem w pisemnych recenzjach :)


Post Wysłano: 25 lis 2015, 20:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Dzięki za naprowadzenia, ale niewiele to chyba jednak ma wspólnego z tym TT o którego pytam? Trucker i inne nowe TT to pewnie wydatki rzędu 1000zł, mi chodzi o ten jeden, konkretny, pewnie bieda model - Czy ktoś z was miał z nim do czynienia, może mnie sprowadzić na ziemię?

Lepiej go-clever/lark i mapki z kiosku przy stacji tak?

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 25 lis 2015, 21:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Mój go730 jak wyznacza trasę, to dość długo analizuje dużą ilość dróg.
Tonaże mu się zgadzają, ale co z tego jak informuje o ograniczeniu dopiero wtedy, kiedy wjedziemy już w daną drogę.
Bardzo wygodne przeglądanie mapy za to jest.

Teraz jeżdżę na Igo Truck i bardzo mi odpowiada.


Post Wysłano: 25 lis 2015, 21:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Ja dość długo korzystałem właśnie z IGo Truck i byłem bardzo zadowolony, fakt - kilka razy głupiała, ale to było do przejścia dla normalnie myślącego człowieka, wychowanego na mapach i atlasach. Pewnie najlepszym dealem będzie zatem jednak kupić urządzenie za 200zł i IGo za 100?

Wiem, że jestem trudny, ale jest tego tyle na rynku, że naprawdę bez konkretnych wskazówek trudno coś wybrać....

Igo poszłoby na smartfonie z Androidem 4.+ ? Czy wszystko się zatnie? Może tak by zrobić? Igo na SD i wio?

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 25 lis 2015, 22:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2012, 12:26
Posty: 77
Samochód: Stralis 460
Lokalizacja: Bad Rothenfelde

iGO pójdzie chyba na wszystkim ;-) ja mam w tel i w starej ciężarówce czasami się ratowałem.... teraz mam Igo wbudowane w radiu... ale jak dla mnie przegrywa z TT - no ale każdy ma swoje priorytety jakie ma spełniać navi.

_________________
A - 28.07.17r. B - 13.02.01r. C - 27.11.09r. CE -15.11.12r. T - 15.11.12r. KW - 15.11.2012r.


Post Wysłano: 25 lis 2015, 22:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3316
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Igo poszłoby na smartfonie z Androidem 4.+ ? Czy wszystko się zatnie? Może tak by zrobić? Igo na SD i wio?
Nie wnikałem jak to wygląda z IGO, ale w obecnych czasach TT jest przeportowany na Androida i iPhone. Podejrzewam że IGO tez już przeportowali.
TT działa(ł) na Linuksie, IGO opiera się na Windows CE. Więc z obu nie ma problemu przportować na WinCE.

Co do bieda modeli. Nieważne jaki TT, ważne aby mial slot na kartę SDHC lub wewnętrzną pamięć min 4GB.

Obecnie mapa Europe_Truck waży w okolicach 2.6-3GB, do tego z 100M-400M na system...


Post Wysłano: 25 lis 2015, 22:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Cytuj:
Ja dość długo korzystałem właśnie z IGo Truck i byłem bardzo zadowolony, fakt - kilka razy głupiała, ale to było do przejścia dla normalnie myślącego człowieka, wychowanego na mapach i atlasach. Pewnie najlepszym dealem będzie zatem jednak kupić urządzenie za 200zł i IGo za 100?

Wiem, że jestem trudny, ale jest tego tyle na rynku, że naprawdę bez konkretnych wskazówek trudno coś wybrać....

Igo poszłoby na smartfonie z Androidem 4.+ ? Czy wszystko się zatnie? Może tak by zrobić? Igo na SD i wio?
Ja mam Igo Primo na Samsungu Galaxy Tab 2, Zdichowi wziąłem z Orlena Galaxy Tab 3 i też śmiga. Jeśli kupisz tablet za rozsądne pieniądze to się nie zawiedziesz. Chłopaki mają jakieś Larki go clevery i też spoko się to odpycha na tym.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: