W produkcji znajdują się jeszcze starsze, dobrze nam znane modele: Avia A21 T - furgon o dmc 4,3 tony oraz Avia A31 T o dmc 6,5 tony, w czterech wersjach:
K - długość podwozia 5177 mm, rozstaw osi 2680 mm, ładowność 4135 kg;
N - odpowiednio: 6367 mm, 3240 mm, 4210 kg;
L - 6957 mm, 3640 mm, 4085 kg;
EL - 8092 mm, 4575 mm, 3980 kg.
Ciężarówki A21 T i A31 T wyposażone są w nowe silniki spełniające normę Euro 2.
Podstawową produkcją spółki są jednak zmodernizowane ciężarówki A60 (o masie użytkowej 3,3 t), A75 (4,8 t) i A80 (5,5 t). Chociaż modele te podobne są do A21 i A31, to w rzeczywistości mamy do czynienia z nowymi rozwiązaniami technicznymi. Teraz kabiny we wszystkich trzech modelach są hydraulicznie uchylne, co wreszcie umożliwiło wygodny dostęp do silnika i współpracujących z nim podzespołów. Zamontowanie elementów z tworzywa sztucznego - takich jak panel w przedniej części kabiny, zderzak i nadkola - nadały kabinie typowego wizerunku produktów Daewoo i zdecydowanie unowocześniły jej wygląd. Lepsza jakość lakieru to zasługa zmienionego procesu jego nanoszenia z zachowaniem surowej jakości i ekologicznych standardów. Wnętrze kabiny poddano również maksymalnej modernizacji jaką można przeprowadzać w starej już konstrukcji. Wbudowano deskę rozdzielczą o nowoczesnym wyglądzie i ergonomicznym rozmieszczeniu przyrządów, zastosowano tworzywa sztuczne do pokrycia przegrody czołowej, a także nową tapicerkę drzwi i foteli.
Zmiany konstrukcyjne podwozia i jego podzespołów rozpoczęto od zastosowania nitowanej ramy, dzięki której zmniejszono masę samochodu. Następnie wprowadzono nowy, czterocylindrowy silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem z chłodnicą powietrza. Avia A60 wyposażona jest w jednostkę o pojemności 3596 cm sześc., o mocy 76 kW przy 2400 obr/min. z maksymalnym momentem obrotowym 340 Nm przy 1800 obr/min. Modele A75 i A80 napędza silnik o tej samej pojemności, jednak mocy zwiększonej do 85 kW przy 2400 obr/min. i momencie obrotowym 400 Nm przy 1800 obr/min.
Mocniejsze i płynniej pracujące silniki w połączeniu z lżejszym podwoziem przyczyniają się do oszczędniejszej eksploatacji. Według danych producenta, spalają one:
przy szybkości 40 km/h - 10,0 - 10,6 l/100 km,
przy 60 km/h - 11,9 - 12,6 l/100 km,
przy 80 km/h - 15,8 - 16,6 l/100 km.
Zastosowanie 120 litrowego zbiornika (ze wskazaniem 16 l rezerwy) umożliwia pokonywanie dość dużych odległości między tankowaniami.
Nowe, korzystniejsze wrażenia z jazdy, a także odczuwalnie lepsze resorowanie i większa stabilność pojazdu to zasługa ingerencji konstruktorów w zawieszenie. Sztywną oś przednią zawieszono na podłużnych resorach parabolicznych lub klasycznych z zastosowaniem stabilizatora stateczności poprzecznej z drążkiem skrętnym i amortyzatorami hydraulicznymi. Identycznie zawieszono tylny most o sztywnej pochwie typu "banjo". Nowe są także zsynchronizowane skrzynie biegów. Do wyboru są dwie pięciobiegowe oraz jedna z sześcioma przełożeniami. To najistotniejsze zmiany, które miały "podreperować" starą konstrukcję wywodzącą się z lat sześćdziesiątych. Coż, przyznać trzeba, że powiodły się one nadspodziewanie dobrze. Dodając do tego różnorodność zabudów podwozia oraz wybór między trzema modelami dostępnymi w czterech wariantach otrzymujemy dodatkowe atuty samochodu.
Jak znajde jeszcze jakieś fotki to wrzuce
żrudło:
http://images.google.pl/
_________________
BTC-Najlepsze Polskie forum o ciężarówkach
http://www.btcforum.tk
inne fora są .....