Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 14 gru 2014, 15:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

witam mam problem w w moim aucie 2 i6 bardzo ciężko wchodzi 4 i 8 też tak nie za dobrze.wszystkie biegi do przodu wchodzą dobrze.po odpieciu linek lewarek chodzi bardzo lekko linka od ruchu przód tył ma luz na jabłku przy skrzyni.a druga lineczka nie ma luzu.skrzynia manual zf.


Post Wysłano: 14 gru 2014, 15:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To wymień linkę jak ma luzy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 14 gru 2014, 17:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

czy to może być przyczyną?lewarek troszkę przez to lata.


Post Wysłano: 14 gru 2014, 18:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak lewarek lata to i biegu do końca nie włącza

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 14 gru 2014, 21:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Mi urwała się ta linka która wbija biegi. Wymieniłem na nową oryginalną i nie ma na niej regulacji i nie idzie jej wyregulować mam cały czas luz :mrgreen:

_________________
MAN


Post Wysłano: 18 gru 2014, 18:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

kombinowaliśmy troszkę w wolnym czasie z tymi biegami ale do żadnych wniosków nie doszliśmy jak odpiąłem linkę od skrzyni to lewarek lata luźno nawet luz na jabłku na końcu linki skasowałem.wrażenie jest takie jakbym te biegi na sucho chodziły.lewarek w czasie jazdy tak się zachowuje,a czasem na postoju przerzucę kilka razy np luz-2-luz-2 to zaczyna chodzić w miarę lekko.jak rozpędzam się jak zmieniam biegi w górę to pilnuję obrotów żeby idealnie się wstrzelić to wtedy lżej chodzą.już zaczynam podejrzewać że coś w skrzyni,się popsuło no a było kilku rycerzy którzy go dosiadali


Post Wysłano: 21 gru 2014, 20:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

problem jeszcze nie rozwiązany z braku czasu ale podobno to albo wybierak lub siłownik wspomagania biegów.coś wiadomo wam na ten temat


Post Wysłano: 21 gru 2014, 20:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak by to był siłownik to miał byś problem z każdym biegiem przy włączaniu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 21 gru 2014, 21:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

a z wyjęciem biegu też był by kłopot?jak go szybkościowo zdiagnozować?


Post Wysłano: 21 gru 2014, 22:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Usiądź sobie koło skrzyni biegów odkręć podest i ręcznie włączaj biegi. Będziesz słyszał jak załącza się zawór od siłownika od wspomagania włączania biegów. Siłownik jest po lewej stronie wybieraka. Zawór jest w jednej obudowie z siłownikiem, krzywka na wybieraku załącza siłownik od wspomagania.
Może za szybko chcesz biegi włączać ta skrzynia z servo shiftem lubi jak po woli włącza się biegi. ciągniesz delikatnie za lewarek i czekasz aż sam bieg wskoczy na miejsce wtedy właśnie powinno zadziałać wspomaganie włączenia biegów, pod warunkiem że zrównają się obroty silnik/skrzynia biegów to wtedy biegi wchodzą jak w masło. Inaczej biegi się włącza z oporem na siłę

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 21 gru 2014, 22:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

no właśnie teraz coraz trudniej się jeździ,mam takiego samego man tylko nowszego o 2 lata ale skrzynia taka sama i tam biegi jak w masełko.a u mnie to na różne sposoby próbowałem powoli jak przerzucam to jest wyczuwalny opór i po chwili wskakuję,ajak próbuje szybko to potrafi zazgrzytać tak delikatnie.ale od jakiegoś czasu ciężko wyjąć bieg.jak odepnę linki i ruszam tą dźwignią z tym obciążnikiem na skrzyni to słychać jak wrzucam bieg że "pstryka" powietrze za każdym załączeniem biegu


Post Wysłano: 21 gru 2014, 22:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

odkręcałem nawet pokrywę od wybieraka żeby zobaczyć co tam słychać ale ujrzałem wałek i kulka która ustala pozycję nie jest w żadnym stopniu naruszona rurka od smarowania se stoi na baczność.ale po czasie pomyślałem że jak na auto które przejechało kilka metrów po placu to tam jest chyba za sucho.pod wybierakiem są trzy płytki od biegów i na jednej widać było wytarcie jakby tzw.żywy metal.podobno jakby nie było oleju to te skrzynki się zacierają,przyznam się że oleju nie sprawdzałem.moja wina :) co ty o tym sądziśz


Post Wysłano: 21 gru 2014, 23:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Przy włączonym silniku powinien z tej rurki lecieć olej

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 21 gru 2014, 23:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

a można odpalić auto przy odkręconym wybieraku żeby zobaczyć czy leci olej


Post Wysłano: 21 gru 2014, 23:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak będziesz miał skrzynie ustawioną na luzie to czemu nie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 21 gru 2014, 23:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

a to super muszę sprawdzić a możliwe żeby był olej w skrzyni i na rurkę nie podawał oleju


Post Wysłano: 22 gru 2014, 10:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Które widełki masz wytarte do żywego metalu .
Prawe to wsteczny środkowe 1i2 a lewe to 3.4.
W wybieraku masz czysty olej czy taką maż na obudowie ala smar

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 22 gru 2014, 17:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

w skrzyni olej jest czysty a przy wybieraku było też czysto tylko właśnie zdaje mi się że za mało tam oleju było bo wałek główny był mokry w oleju i dookoła był olej ale dekiel od wybieraka był suchy a przytarte lekko było na płytce środkowej.czyli 1,2.


Post Wysłano: 22 gru 2014, 18:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

jakiś czas temu wymieniałem sprzęgło kompletne z dociskiem i na kompie mi ustawiał ale po wyjechaniu okazało się że komp nie zatwierdził parametrów,bo zachowywał się jakby sprzęgło było podparte.poprawił ustawienia na kompie i pomogło ale dziś jak włożyłem 3 żeby ruszyć poczułem szarpnięcie i nie wiem czy znowu się coś nie przestawiło.mechanik mówił że sprzęgło musi się ułożyć ale jak jest nowy docisk i nowa tarcza to za bardzo niema co się układać.dodam że teraz robię bardzo mało kilometrów od wymiany sprzęgła zrobione ok 200 km.


Post Wysłano: 22 gru 2014, 18:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

jakiś czas temu wymieniałem sprzęgło kompletne z dociskiem i na kompie mi ustawiał ale po wyjechaniu okazało się że komp nie zatwierdził parametrów,bo zachowywał się jakby sprzęgło było podparte.poprawił ustawienia na kompie i pomogło ale dziś jak włożyłem 3 żeby ruszyć poczułem szarpnięcie i nie wiem czy znowu się coś nie przestawiło.mechanik mówił że sprzęgło musi się ułożyć ale jak jest nowy docisk i nowa tarcza to za bardzo niema co się układać.dodam że teraz robię bardzo mało kilometrów od wymiany sprzęgła zrobione ok 200 km.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: