Przez "chrzczony" olej z beczki 200l, którą posiadałem w swojej firmie, padły mi 3 silniki. Wóżek Linde Perkins, Mitsubishi Fuso Canter 2010rok o przebiegu 60tys... i Mercedes 1622L NG z roku '88.
Mitsubishi zrobione, zalane Valvolinem.
Kończę składać silnik V6 od Merca 1622 i mam wątpliwości jaki olej wybrać do tego silnika. Przeszedł on kapitalkę, pełną - nie powierzchowną.
Podejrzewam, że zaleję 15W40 ale jakiej firmy? Mobil Delvac? Shell ??
Proszę o porady co WY byście wybrali z doświadczenia na moim miejscu.
_________________ "It's nice to be important, but it's more important to be nice."
Rejestracja:29 mar 2012, 21:26 Posty: 317
GG: 0
Samochód: VOLVO
My od lat kupujemy Shella od firmy "Jota" i nigdy nie bylo z olejem problemow. Najwazniejsze zeby olej byl oryginalny i dobrze dobrany a czy to bedzie shell , orlen czy inna marka to wedlug mnie niestotne.
My od lat kupujemy Shella od firmy "Jota" i nigdy nie bylo z olejem problemow. Najwazniejsze zeby olej byl oryginalny i dobrze dobrany a czy to bedzie shell , orlen czy inna marka to wedlug mnie niestotne.
Na pewno olej z Orlena a olej Shell czy Mobil jest gorszy jakościowo a przynajmniej trzeba go częściej zmieniać.
My od lat kupujemy Shella od firmy "Jota" i nigdy nie bylo z olejem problemow. Najwazniejsze zeby olej byl oryginalny i dobrze dobrany a czy to bedzie shell , orlen czy inna marka to wedlug mnie niestotne.
Orlen to słaby olej. Znam przypadek zatarcia wałka rozrządu w Scanii na orlenie z normą LDF.
Byłem niedoinformowany, sprzedawca - znajomy stwierdził, że Platinum Ultor 15W40 do tych ciężarówek da radę. Była zaplombowana jak trzeba, więc to co się "stało" z nią, miało miejsce w konkretnym miejscu...
Ale to co mam w beczce jeszcze w ilości ponad 100L NIE jest tym, co na etykiecie.
Dlatego teraz chcę się poradzić WAS, a nie sprzedawcy.....
Rozważam:
1) Mobil Delvac
2) Petro Canada
3) Shell
no i to chyba tyle...
_________________ "It's nice to be important, but it's more important to be nice."
My śmigamy na SHELL RIMULA R4L 15w40 najlepiej wypada wśród mineralnych, silnik nie bierze oleju jak po przebiegu 25-30 tys (wymiana co 30000) ,jak w przypadku elfa i mobila,pozdrawiam
My mamy same stare rupcie many l2000 kazdy po milion przebiegu, premiumke po remoncie 200 tys temu i wszystkie lataja na Mobilu 15w40 od zawsze. Wymiana co 20 tyś, żaden MAN nie bierze oleju(chyba, że gubi ). Nie ma sie do czego przyczepic. Około 1600 netto beczka 208 l. Pozdrawiam
Rimula r4x w atego1528 z milionem przebiegu znikome branie delvaca 15w40 musiałem dolewać nawet 10 litrów przez 20 tys.. z tym ze delvac z beczki w warsztacie shella kupuje w bankach 20l w intercarsie
Wchodzi koło 20L podejrzewam, że bańka 20stka w zupełności starczy. Co do Shella jest kilka olejów Rimula 15W40 podejrzewam, że R4 X będzie najodpowiedniejszy ??
_________________ "It's nice to be important, but it's more important to be nice."
Cześc Panowie. Wybrałem Rimula R4 X ale Pan zadzwonił i poinformował, że będzie dop w Poniedziałek, w związku z tym wziąłem R4 L, który był mi potrzebny na jutro.
Pozdrawiam i dziękuję za porady
_________________ "It's nice to be important, but it's more important to be nice."
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 26 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę