Dziś kolega został zatrzymany do kontroli we Francji i policja wpisała mu mandat za źle wypisaną Cmr.
Sytuacja wygląda w następujący sposób.
Nasza firma pracuje dla francuskiej spedycji. Kolega dostał smsa z adresem załadunku do firmy, z której często bierzemy towar.
Załadował się i miał jechać do spedycji.
Firma ta wystawia własne Cmr z logo i według nich odbiorcą jest spedycja.
Naszych firmowych cmr, ta firma nie podbija, bo mówią, że mają swoje.
Policjanci wystawili mandat, bo uznali, że cmr są nieprawidłowe, bo nie ma w nich nazwy przewoźnika, czyli naszej firmy.
Uznali to za fałszerstwo i potwierdzili kwitem na 1500 euro. Zabrali Cmr i
kolega nie może odjechać z miejsca, aż nie uiści powyższej kwoty.
Słyszał ktoś o podobnej sytuacji i może pomóc?
prawidłowe zachowanie służb kontrolnych
jest rubryka "kolejni przewoźnicy" i tam musisz umieszczać dane zgodne z licencją
Oni mają dane tylko spedycji, a naszej firmy nie.
Można w takim wypadku dopisać ręcznie, czy powinni wpisać zanim wydrukują?
Mogli przynajmniej jakieś pouczenie wystawić, bo tutaj to z grubej rury dołożyli.
Mr. X no właśnie wysoki mandat. Nr ciagnika i podpis kiero był na cmr, zabrakło tylko nazwy firmy.
Ja kiedyś wiozłem towar z tej firmy i również sprawdzała mnie policja, innym razem douane w porcie i nie mieli zastrzeżeń.
Chłopak trafił na skrupulatnych służbowych, a może mieli zły dzień
Oni mają dane tylko spedycji, a naszej firmy nie.
Można w takim wypadku dopisać ręcznie, czy powinni wpisać zanim wydrukują?
Mogli przynajmniej jakieś pouczenie wystawić, bo tutaj to z grubej rury dołożyli.
przed odebraniem CMR trzeba dopisać ręcznie (wiadomo że jakąś tam żabę nie interesuje to i on ci tego nie wpisze nawet jak mu powiesz ),
mogli a dołożyli jak to we Francji bywa
w CMR są rubryki, które wypełnia kierowca/przewoźnik (16 i 17). może być to wydrukowane, jeżeli nadawca z góry zna przewoźnika i numery zespołu pojazdów, ale może nie znać.
dodatkowo mogą być nieprzewidziane sytuacje, np:
bierzesz naczepę z drogi po zepsutym ciągniku kolegi na przykład z innej firmy. w takim wypadku wpisanie ręczne jest jedyną możliwością.
w Polsce nie zawsze sie to przestrzega.
mam przed sobą CMR gdzie w rubryce 16 są numery pojazdów (ciągnika i naczepy) niżej DHL, choć zdaję sobie sprawę, że auto i kierowca są podwykonawcy i jest to podobnie nieprawidłowo wypisana CMR.
Kolega rozmawiał dziś ze znajomym z ITD i jeśli jeździmy dla tej spedycji, to powinniśmy mieć odpis licencji od niej.
Ponoć w kraju skonczylo by się to kontrolą w firmie.
A tutaj spedycja wysłała innego kierowcę i ten zabrał naczepę z towarem na firmę, mimo że cmry zabrała policja.
Czasem douane kontroluje pojazdy na wjeździe na strefę, ciekawe jakby skończyła się sytuacja jakby zatrzymali do kontroli tego kierowcę bez cmr ?
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 50 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę