Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 mar 2015, 15:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lut 2007, 17:14
Posty: 359

Mam takie oto pytanie. Jak się podjeżdża pod rampe i zostawia pustą naczepę do załadunku. Czy wypuszcza się powietrze z poduszek zostawiając ją tam samą bez ciągnika do załadunku?


Post Wysłano: 11 mar 2015, 18:15

Nie spotkałem się z takim obowiązkiem/nakazem opróżniania poduszek z powietrza. Jedynie co, to przy transporcie kombinowanym i przemieszczaniu (pionowym) naczepy należy spuścić powietrze z poduszek.
Osobiście różnie zostawiałem naczepę, zależało to od wysokości rampy.


Post Wysłano: 11 mar 2015, 18:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lut 2007, 17:14
Posty: 359

Też mi się tak wydawało właśnie. Jeden z filmików na Youtube traktuje o tym, że jeśli nie spuści się powietrza z poduszek to przy załadunku mogą złamać się nogi naczepy.

https://youtu.be/4Yk1YXfqYnQ?t=6m6s


Post Wysłano: 11 mar 2015, 19:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sie 2010, 18:21
Posty: 134
GG: 1
Samochód: Premium 460

Autorowi filmu proponuję wizytę w jednym z centrów dystrybucji tesco/biedronki gdzie naczepy stoją pod rampami. Założę się, że żadna z nich nie ma opuszczonych poduszek(chyba że wymaga tego wysokość rampy) i dzielnie znosi setki takich załadunków i rozładunków.
Jak już powiedział Jester naczepę dostosowuje się do wysokości rampy.

Inną sprawą jest że zostawiona luzem, zwłaszcza załadowana naczepa, opadając na poduszkach potrafi przemieścić się trochę do tyłu. Wtedy warto opuścić poduszki.


Post Wysłano: 11 mar 2015, 20:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2007, 15:41
Posty: 1072
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków

Nogi naczepy owszem mogą się złamać, jak wjadą dużym wózkiem na nią. W biedronach, Tesco i tych innych ładują małymi elektrykami.
Na niektórych dużych magazynach widywalem specjalne "stojaki" które dawało się z przodu naczepy, aby nie obciążać za bardzo nóg.


Post Wysłano: 11 mar 2015, 20:20

Cytuj:
(...)Inną sprawą jest że zostawiona luzem, zwłaszcza załadowana naczepa, opadając na poduszkach potrafi przemieścić się trochę do tyłu. Wtedy warto opuścić poduszki.
Nie zgodzę się z tym twierdzeniem.
Podczas podnoszenia naczepy na poduszkach podłoga unosi się do góry i przesuwa nieco w kierunku rampy (do tyłu). Natomiast podczas opuszczania na zawieszeniu podłoga opada i jednocześnie nieco "odjeżdża" od rampy. Wynika to z konstrukcji zawieszenia naczepy.


Post Wysłano: 11 mar 2015, 20:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sie 2010, 18:21
Posty: 134
GG: 1
Samochód: Premium 460

Cytuj:
Cytuj:
(...)Inną sprawą jest że zostawiona luzem, zwłaszcza załadowana naczepa, opadając na poduszkach potrafi przemieścić się trochę do tyłu. Wtedy warto opuścić poduszki.
Nie zgodzę się z tym twierdzeniem.
Podczas podnoszenia naczepy na poduszkach podłoga unosi się do góry i przesuwa nieco w kierunku rampy (do tyłu). Natomiast podczas opuszczania na zawieszeniu podłoga opada i jednocześnie nieco "odjeżdża" od rampy. Wynika to z konstrukcji zawieszenia naczepy.
.

Masz rację. Minimalnie pojedzie w przód a nie tył jak napisałem. :)


Post Wysłano: 11 mar 2015, 21:23

Cytuj:
Też mi się tak wydawało właśnie. Jeden z filmików na Youtube traktuje o tym, że jeśli nie spuści się powietrza z poduszek to przy załadunku mogą złamać się nogi naczepy.

https://youtu.be/4Yk1YXfqYnQ?t=6m6s
Ten jeden filmik to jeden z wielu, które są odzwierciedleniem schematu myślenia w wielu firmach pod kątem BHP. Niekiedy przepisy są tak niedorzeczne, że aż trudno w to uwierzyć. A to dlatego, że w jawny sposób kolidują ze zdrowym rozsądkiem i praktyką.
Jest wiele filmów, które można krytykować, wytykać palcami błędy. Niemniej jednak najlepiej jest pomyśleć 2 razy i zrobić jak nakazuje zdrowy rozsądek.


Post Wysłano: 11 mar 2015, 22:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2012, 13:09
Posty: 1015
Samochód: słaby!

nie zapomnijcie podkładać klinów :lol:

_________________
Pilot szwedzkiego samolotu z uszkodzonym wirnikiem


Post Wysłano: 11 mar 2015, 23:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Nogi naczepy owszem mogą się złamać, jak wjadą dużym wózkiem na nią. W biedronach, Tesco i tych innych ładują małymi elektrykami.
Na niektórych dużych magazynach widywalem specjalne "stojaki" które dawało się z przodu naczepy, aby nie obciążać za bardzo nóg.
są też miejsca gdzie wymagają podłożenia specjalnych nóg pod podłużnice w tylnej części naczepy (o ile nie ma ona rozkładanych nóg),ma to miejsce tam gdzie potrzebują wjechać z dużym ciężarem

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 12 mar 2015, 0:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Myślę, że o złamaniu nóg nie ma mowy. Bardziej chodzi o to, że przy nieszczelnym układzie pneumatycznym naczepa sama opadnie na poduszkach w momencie gdy nie będzie podłączonego ciągnika.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 12 mar 2015, 0:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Niezle trzeba ladowac zeby sie nogi zlamaly :lol:
Na moich jest napisane ze wytrzymuja 25 ton wiec chyba trzeba by na cala naczepe zaladowac ponad 50 ton....


Post Wysłano: 12 mar 2015, 0:57

Cytuj:
Myślę, że o złamaniu nóg nie ma mowy(...)
Był taki przypadek, że złamało łapy, ale to było obciążenie dynamiczne (spadająca z siodła naczepa) a nie statyczne, z jakim mamy do czynienia w czasie za- i rozładunku - raczej mało kto zrzuca na naczepę ciężki ładunek z iluś-tam metrów.
Lat temu 9 wstecz, gdy zaczynałem jazdę w Omedze, był jeden kierowca, który po podpięciu załadowanego sadzą silosu (circa 24 tony) nie sprawdził czy zamek na siodle się zamknął tylko od razu łapy w górę i jazda. Silos spadł na łapy, jedną z nich złamało (wbiła się w lej zsypowy) a druga jakimś cudem wytrzymała niezbyt przyjemny kontakt z ziemią.
I nie są to "rewelacje" z uniwersytetu, a po prostu widziałem tę naczepę na warsztacie. Poza tym o tym zajściu przez chwilę było głośno na firmie.


Post Wysłano: 12 mar 2015, 6:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Widziałem identycznie spadającą pustą chłodnie, ona jednak ocalala.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 12 mar 2015, 15:23

A widzieliście jak przeważyło naczepę po wjechaniu wózkiem ? Fajny widok :mrgreen: :lol:


Post Wysłano: 12 mar 2015, 18:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Ja widziałem w lusterku jak moja doczepa spada i zostaje z tyłu :D .

Co do łamania podpór, to po to są one na takich podstawach / blachach, i na takich wachliwych wspornikach, że podpora spokojnie 10 cm może pojechać bo tej blasze która jest częścią podpory.

Np ja, po każdym spięciu zestawu szarpnę tak mocno, że braknie tych 10 cm, i nic się nie dzieje.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 12 mar 2015, 20:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lis 2007, 15:02
Posty: 466
Lokalizacja: war-maz

Na Gdyni jeden mławiak zostawił kontenerowke Sommera, a na niej 2x24 to pewnie koło 50 ton nic sie nie stało.

_________________
Nie rabotajesz, to i nie kuszajesz:)


Post Wysłano: 12 mar 2015, 21:04
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lut 2007, 16:06
Posty: 2140
GG: 6845711
Samochód: prawo fotelowiec
Lokalizacja: Gryfino

2X20 :)

_________________
www.flickr.com/marekjastrzebski


Post Wysłano: 12 mar 2015, 21:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lis 2007, 15:02
Posty: 466
Lokalizacja: war-maz

Cytuj:
2X20 :)
Sorry brak profesionalizmu:)

_________________
Nie rabotajesz, to i nie kuszajesz:)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: