Witam,
Posiadam ciężarówkę DAF 45 z 1999 r. skrzynia z plandeką. Od tygodnia mam problem z hamulcami przednich kół: po postoju nocnym i przejechaniu ok. 2-3 km zaczyna powoli blokować przednie koła. Dodatkowo bardzo grzeją się tarcze co zrozumiałe w tym wypadku. Po zatrzymaniu i odczekaniu ok. pół godziny wszystko wraca do normy i mogłem jechać dalej. Aż do dzisiaj. W dniu dzisiejszym musiałem czekać ponad godzinę, po czym przejechałem ok. 1 km i znowu zablokowało koła przednie. Czekałem kolejną godzinę aż tarcze ostygną i nagle usłyszałem odgłos jak gdyby puknięcia pod kabiną o koła się odblokowały. DO domu dojechałem już bez przeszkód.
Moje pytanie dotyczy naturalnie przyczyny i ewentualnie przybliżonych kosztów.
Proszę osoby znające lub podejrzewające problem o pomoc i wsparcie w trudnym dla mnie problemie.
Pozdrawiam,
Rafał
Przy siłowniku jest taki króciec do mierzenia ciśnienia, jak się zablokują sprawdź czy nie ma tam ciśnienia. Wtedy winny był by modulator.
Jeśli tu jest ok, trzeba zajrzeć do zacisków.
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Jeśli ciśnienie będzie tam przy odpuszczonym pedale, winny jest modulator. W scanii jest trochę inaczej, są podwójne siłowniki z recznym na przód.
Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
No więc sprawdziłem to ciśnienie na siłownikach i jest OK. Dlatego muszę zobaczyć czy coś nie blokuje zacisków.
Zauważyłem, że z przodu na piaście są dwie smarowniczki: na dole i na górze z przodu piasty (lub dokładniej obudowie klocków), wydaje mi się że mogą służyć do smarowania poruszających się klocków. Po wewnętrznej stronie jest jedna smarowniczka, która wg mnie może służyć do smarowania tłoczka cylinderka. Mam pytanie: czy dobrze to opisałem i czy faktycznie do tego to służy oraz jak często należy te smarowniczki smarować?
Pozdrawiam, Rafał N.
W momencie gdy zablokują ci koła sprawdź czy masz na silowniku ciśnienie przy odpuszczonym pedale ciśnienia ma nie być.
Wrzuć kilka zdjęć tego zacisku bo przyznam, że nie miałem styczność z tym autem.
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Tak jak sugerował MechanikSochaczew zrobiłem kilka zdjęć:
- smarowniczka po stronie wewnętrznej (widać ślady smaru penetracyjnego, który wyciekł)
- smarowniczka na piaście po stronie zewnętrznej
Proszę o informację czy to często należy smarować i czy brak tej czynności może powodować blokadę cylinderków względnie zacisków (i oczywiście blokadę kół).
Pozdrawiam,
Rafał N.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 16 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę