Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 wrz 2015, 19:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 kwie 2009, 11:03
Posty: 5
GG: 0
Samochód: Volvo

Witam proszę o fachową porade co to może być. Problem polega na tym ze silnik nagrzewa sie do temperatury roboczej wskazówka idealnie w pionie, i gdy stanę przykładowo na światłach odrazu załącza sie wiskoza i jest niesamowity szum gdy ruszam po przejechaniu kilkuset metrów wiskoza przestaje pracować i jest wszystko ok. A gdy postoję dłuższą chwile przykładowo 5 minut i wisko pracuję temperatura spada 2-3 milimetry poniżej tej środkowej kreski i znowu rozpędzam się wisko pracuje temperatura dojdzie do 90 st i wisko przestaje pracować. Czujnik a może wisko do wymiany? .


Post Wysłano: 29 wrz 2015, 19:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Wyjmij i dokładnie umyj chłodnicę karcherem, pewnie będzie zabita.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 29 wrz 2015, 19:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 kwie 2009, 11:03
Posty: 5
GG: 0
Samochód: Volvo

Chłodnica była wyjęta, wymyta jak nowa kilka dni temu także to odpada.


Post Wysłano: 29 wrz 2015, 19:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Wyłącz klimę.
W dużych wozach nie ma drugiego wiatraka od klimy, jego role spełnia wiskoza. Może to sterownik od klimy załącza wisko.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 29 wrz 2015, 20:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 kwie 2009, 11:03
Posty: 5
GG: 0
Samochód: Volvo

Jeżdzę bez włączonej klimy to tez odpada. Ciekawi mnie czy wisko pada czy ona ma jakiś czujnik ?


Post Wysłano: 29 wrz 2015, 20:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Wisko załącza czujnik temperatury płynu chłodzącego poprzez sterownik EDC
Jak odłączysz wtyczkę od wisko to wiatrak będzie kręcił się cały czas
Na próbę możesz podłączyć 24V pod wisko i zobaczyć czy się zalonczy wiatrak, czy będzie się luzem obracał
Gdy jest napięcie to wiatrak luzem się obraca

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 paź 2015, 13:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 kwie 2009, 11:03
Posty: 5
GG: 0
Samochód: Volvo

Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego ale ewidentnie wiatrak ma duże bicie, sprawdzałem na wiatraku i na wiskozie żadnego luzu nie ma, tylko gdy sie kręci na odpalonym to widoczne jest dosyć spore bicie na wiatraku może to mieć coś wspólnego ?


Post Wysłano: 04 paź 2015, 13:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Na wyłączonym silniku jesteś w stanie z lekkim oporem kręcić wiatrakiem?
Na pracującym silniku powinneś być w stanie zatrzymać wiatrak opierając dłoń w rękawice z szmatką o pierścień wiatraka.
Wiatrak i wisko razem biją względem napędu od silnika do którego jest wisko przykręcone?
Tam niema wielkiej filozofii, w wisko jest cewka która otwiera przepływ gęstego oleju.
Wisko podobnie działa jak retarder
Między dwa wirniki z rowkami wpływa gesty olej który za sprzęgła oba wirniki i wentylator zaczyna się kręcić

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 paź 2015, 13:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 kwie 2009, 11:03
Posty: 5
GG: 0
Samochód: Volvo

Na wyłączonym silniku gdy krece wiatrakiem czuć opór ale kręci sie, a bicie to mam wrazenie ze ma tylko sam wiatrak. Jutro sprawdzę czy dam rade go zatrzymać gdy wiskoza nie bedzie pracowała.


Post Wysłano: 05 paź 2015, 9:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lip 2015, 11:05
Posty: 12
Lokalizacja: Niepołomice / Suchoraba

Jeśli sam wiatrak ma bicie to może jest gdzieś łopatka nadłamana i wpada w drgania przy obrocie, albo ośka która wychodzi z silnika ma jakieś luzy.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: