Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 paź 2015, 22:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2015, 17:20
Posty: 32
Samochód: Man TGA 26.480

Witam!

Mam Mana F2000, który ma 464 KM z 2000 roku.
Auto przy obciążeniu (np. pod górkę z ładunkiem, lub nawet bez ładunku gdy się rozpędza i wrzuci się trochę wyższy bieg), dostaje "czkawki" zaczyna szarpać i dusić się, przyspiesza ale powoli, potrafi to trwać kilka, kilkanaście minut i w zasadzie nie ma reguły kiedy go to dopada. czasem kierowca jeździ tydzień i jest wszystko OK a czasem jednego dnia potrafi kilka razy go to dopaść.
Nie dymi.
Czasem pomaga gdy np zostaje puszczony z górki, albo kilkukrotnie się go zgasi i zapali a czasem nie pomaga.
Auto było na sprawdzeniu układu paliwowego, podłączono pod komputer i w trasę, wszystko OK. Była propozycja by wymienić wtrysk sterujący co zostało wymienione, nie pomogło. Wtryski po regeneracji. Wiązka kabli która idzie od strony pasażera do pompy sprawdzony.
spotkał się ktoś z czymś takim?


Post Wysłano: 22 paź 2015, 10:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lip 2015, 11:05
Posty: 12
Lokalizacja: Niepołomice / Suchoraba

Witam a to się dzieje gdy dodaje gazu ? bo jeśli tak to może przycina się potencjometr gazu


Post Wysłano: 22 paź 2015, 17:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2015, 17:20
Posty: 32
Samochód: Man TGA 26.480

Łapie go to podczas dodawania gazu lub podjazdu pod górkę, ale pozniej cały czas go szarpie (nieraz 10 minut a czasem godzinę)


Post Wysłano: 22 paź 2015, 19:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Wyczyść układ paliwowy .


Post Wysłano: 22 paź 2015, 20:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2015, 17:20
Posty: 32
Samochód: Man TGA 26.480

Kolego to była pierwsza czynność zrobiona gdy to zaczęło się dziać i nic nie pomoglo


Post Wysłano: 23 paź 2015, 9:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lip 2015, 11:05
Posty: 12
Lokalizacja: Niepołomice / Suchoraba

ja spróbował bym wymienić potencjometr gazu, mogę taki podesłać bo powinienem mieć


Post Wysłano: 23 paź 2015, 10:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2015, 17:20
Posty: 32
Samochód: Man TGA 26.480

Ale czy to nie jest tak ze prz uszkodzonym potencjometrze auto wogole nie przyspiesza bo on się "zawiesi" w danym położeniu?


Post Wysłano: 23 paź 2015, 11:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Jak zacznie czkać to rozpędzaj tempomatem i będziesz wiedział czy pedał czy nie.


Post Wysłano: 23 paź 2015, 22:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2015, 17:20
Posty: 32
Samochód: Man TGA 26.480

Nie ma tempomatu.
Gdy zacznie szarpać to trwa nawet bez wciśniętego gazu gdy auto powoli zwalnia na prostej drodze. Przechodzi dopiero jak jest z gorki, ale i tu zdarza sie ze gdy wciskamy gaz znów się dusi


Post Wysłano: 24 paź 2015, 7:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak to niema tempomatu, który jest w standardzie od kiedy silnik jest sterowany poprzez EDC

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 24 paź 2015, 9:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2015, 17:20
Posty: 32
Samochód: Man TGA 26.480

Trochę skróciłem myśl:
Tempomat jest ale nigdy nie działał podczas jazdy.
Mozna go tylko włączyć do podwyższenia obrotów gdy jest załączona pompa hydrauliczna.


Post Wysłano: 24 paź 2015, 11:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To trzeba zrobić porządną diagnozę komputerem lub odczytać kody błyskowe błędów z edc
Awaria tempomatu może być wspólna z obecnymi dolegliwościami silnika

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 24 paź 2015, 13:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2015, 17:20
Posty: 32
Samochód: Man TGA 26.480

Diagnoza komputerowa była robiona i nic nie wyszło.
Auto jest w firmie od 6 lat a problemy zaczęły sie około półtora roku temu.


Post Wysłano: 24 paź 2015, 13:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To że w danym momencie nic nie pokazało to nie znaczy że nie pokaże, dlatego jak występuje usterka możesz sam na bieżąco odczytać kody błyskowe
Na forum znajdziesz opis jak to zrobić viewtopic.php?f=93&t=23710
Nie przy każdym błędzie będzie się zapalać czerwona kontrolka edc
Możesz też sprawdzić zespół oporników czy są dobre styki
Cała lista błędów edc może objawiać się brakiem tempomatu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 24 paź 2015, 17:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Pewnie automat nad pedałem daje w d....ę albo sprężyna od pedału hamulca padła i od dziur odłącza gaz. Jeszcze pozostają kable w peszlach pod kabiną lub na silniku- jedna z niewielu rzeczy które w f 2000 się psuły.


Post Wysłano: 28 paź 2015, 0:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Jeżeli tempomat nie bangla to pewnie czujniki zbliżeniowe w pedałach są zrypane dlatego nie załącza się :wink:
Wciśnij hamulec lub sprzęgło i załącz na postoju tempomat zobaczysz że kontrolka EDC zacznie mrugać :mrgreen:
Cytuj:
Pewnie automat nad pedałem daje w d....ę albo sprężyna od pedału hamulca padła i od dziur odłącza gaz. Jeszcze pozostają kable w peszlach pod kabiną lub na silniku- jedna z niewielu rzeczy które w f 2000 się psuły.
To może być bo jak wciśniech hamulec i dasz gaz to po paru sekundach nie ma reakcji na gaz :>

_________________
MAN


Post Wysłano: 26 lis 2015, 8:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2015, 17:20
Posty: 32
Samochód: Man TGA 26.480

Witam.
Problem dalej nierozwiązany ale
Tempomat juz OK
Komputer nie wskazuje żadnych odchyleń od normy podczas jazdy z tym szarpaniem, elektryk powiedział że tu nie ma do czego sie przyczepić.
Wymieniona pompka ręczna od paliwa, zawór przelewowy na pompie i przewody paliwowe od zbiornika
Jedziesz powoli nic sie nie dzieje wrzucasz przy 70 8 gaz do oporu i zaczyna szarpać, i tak cały czas na małym biegu na dużym, nawet podczas gwałtownego dodawania gazu na postoju czuć ze sie dusi. Gasisz zapalasz jest ok aż znowu dostanie duze obciążenie i to samo.


Post Wysłano: 26 lis 2015, 9:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak zaczyna szarpać to nie kopci czasem na szaro?
Bo ma takie objawy jak by gdzieś ciągnął lewe powietrze układ paliwowy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 26 lis 2015, 16:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2015, 17:20
Posty: 32
Samochód: Man TGA 26.480

Nie ma dymku.


Post Wysłano: 03 gru 2015, 22:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

Przypomniało mi się też tak kiedyś miałem w 26.403 i winny okazał się silikon. Dlatego że właściciel auta nie uważa za stosowne kupić przykładowo nowego korka do wlewu czy nawet uszelki tylko stary korek lub smog łatać silikonem.
Dzięki temu w dziurawym sitku przy silniku koło ręcznej pompki kawałek farfocla silikonowego przy większych obrotach silnika blokował dostęp paliwa dalej do wtrysków i silnik się dławił.
Jeżeli śmiesznie to pamiętajcie to prawdziwa historia.
Pisałeś że układ sprawdzony tylko czy tak dokładnie?

Druga myśl to linka ze skrzyni do tacha nie daje podobnych objawów?

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: