Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 paź 2015, 20:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Witam!

Zakupiłem dziś dodatkowy zbiornik paliwa do MANa, teraz się zastanawiam jak go podłączyć. Opcja połączenie w dołem odpada, auto jest za niskie, oraz ma za ciężkie życie... Oraz słabego kierowce (mnie) :mrgreen:

Teraz mam takie dwie teorie, oto mój pierwszy podglądowy schemat. (kliknij aby powiększyć)

Obrazek

Czy dobrze myślę? Paliwo ze zbiornika nr 2 będzie szło przez jedynkę, do silnika, aż się w dwójce skończy paliwo, wtedy zacznie ciągnąc z jedynki? A co z przelewem? Do dwójki? I co się cofnie z silnika do dwójki, to razem z powietrzem znów przeciągnie do jedynki? Auto będzie odpalało normalnie? Nie będzie miało za ciężko ciągnąc tyle paliwa?

Teraz opcja podpatrzona, u kolegi w magnumce:

Obrazek

Ciągnie niby z obydwu na raz, ale co jeśli do jednego kotła doleje na 3/4, a w drugim będzie 1/4. Wyssie z drugiego do zera i się zapowietrzy?


Post Wysłano: 23 paź 2015, 0:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Montujesz trojniki na przewodach paliwowych co idą do silnika z bakuaby podłączyć drugi zbiornik , a przy bakach montujesz zawory kulowe

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 23 paź 2015, 4:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

I będzie bezawaryjnie.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 23 paź 2015, 8:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

No niby macie racje... Ale te zbiorniki mają po 100l... A w jednym jeszcze nie działa pływak i trochę lipa co chwila sprawdzać ile tam jeszcze zostało...


Post Wysłano: 23 paź 2015, 20:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

witam.
Podłącz zasilanie trójnikiem aby ciągnął z obu zbiorników jednocześnie tak samo połącz powroty resztę zrobią prawa fizyki pod warunkiem że smoki w zbiornikach będą miały takie same średnice rurek najlepiej jak będą takie same.
Wystarczy wówczas jeden czujnik a poziom paliwa w kotłach jak wsio dobrze działa jest niewielki.


Post Wysłano: 25 paź 2015, 16:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Dobra dzięki ;)

Jeszcze jedno pytanie mam, ten smok co go kupiłem razem z tym drugim zbiornikiem, ma jakby symbol... Podgrzewania?

Obrazek Obrazek

Co to za wynalazek?


Post Wysłano: 25 paź 2015, 16:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

zapytam z ciekawości jaki model tego Man-a że nie da rady podłączyć dołem?
przecież pod zbiornikiem masz łapy i chyba te zbiorniki będą po jednej stronie pojazdu.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 25 paź 2015, 16:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To jest przyłącze do zasilania paliwem ogrzewania dodatkowego

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 paź 2015, 16:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
To jest przyłącze do zasilania paliwem ogrzewania dodatkowego
ogrzewania dodatkowe mają dolot i powrót?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 25 paź 2015, 16:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Z reguły mają tylko zasilanie, ale w fabryce przewidzieli też ewentualny powrót paliwa do zbiornika.
Czyli masz dwa smoki w jednej obudowie
Widzę że wystają dwa kabelki z smoka i możesz zrobić jak w oryginale czyli Podłączyć dwa pływaki do jednego wskaźnika paliwa poprzez przełącznik którym będziesz przełączał wskazania na wskaźniku poziomu paliwa

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 paź 2015, 17:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Cytuj:
zapytam z ciekawości jaki model tego Man-a że nie da rady podłączyć dołem?
przecież pod zbiornikiem masz łapy i chyba te zbiorniki będą po jednej stronie pojazdu.
Kolego, to man L2000, ale to asenizacja i mało miejsca...

Temat już ogarnięty w inny sposób, okazało się, że jeśli akumulatory przesunę maksymalnie do przodu, to koło zapasowe obok nich wejdzie.

Dzięki temu z lewej strony dosłownie na styk, ale wejdą mi te dwa kotły, i będą obok siebie, także będą jednak połączone dołem.
Cytuj:
To jest przyłącze do zasilania paliwem ogrzewania dodatkowego
Np. mogę do tego podłączyć webasto?
Cytuj:
Widzę że wystają dwa kabelki z smoka i możesz zrobić jak w oryginale czyli Podłączyć dwa pływaki do jednego wskaźnika paliwa poprzez przełącznik którym będziesz przełączał wskazania na wskaźniku poziomu paliwa
No własnie kiedy przerzucałem przewód na lewą stronę do tego kociołka okazało się, że do smoka idą jednak trzy przewody elektrycznie a nie dwa...

16114 - Przewód nadajnika do zbiornika 1
16115 - Przewód nadajnika do zbiornika 2

MAN, to jednak przemyślany ;)

Identyczna sytuacja była z grzanymi lustrami, mimo że mój MAN nie wyszedł z fabryki z grzanymi lustrami, wystarczyło wyjąc zaślepkę i włożyć w przygotowaną kostkę włącznik. W tym elemencie, gdzie składane są lustra przewody były już wyprowadzone... Kurna uwielbiam to w tym samochodzie :mrgreen: Tu wszystko jest przygotowane 8)


Post Wysłano: 25 paź 2015, 18:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tak możesz podłączyć tam zasilanie do webasta

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 paź 2015, 20:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

ja miałem kiedyś L-2000 12 224 i zbiorniki były po prawej stronie 2x200 litrów, ale pewnie rama była dłuższa co nie zmienia faktu że dołem wystarczyło miejsca na połączenie.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 25 paź 2015, 21:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Gdzie Ty są asenizacją będziesz jeździł, że Ci 2 kotły są potrzebne? :D


Post Wysłano: 25 paź 2015, 21:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Gdzie Ty są asenizacją będziesz jeździł, że Ci 2 kotły są potrzebne? :D
tam zaraz "kotły", a to po prostu tylko trochę większe od zbiorniczka na adblue. :lol:

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 25 paź 2015, 21:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Sam mam w Midlum 150l zbiornik i aż za dość. W Premium nawet nie wiem, bo nigdy go do pełna nie zalałem. Po co tyle paliwa wozić, przecież to waży, a stację cały czas widzę ;)


Post Wysłano: 25 paź 2015, 22:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

Ja znów uwielbiam wielkie kotły, tankujesz raz na tydzień i spokój, na solówkach miałem co-najmniej po 400l.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Post Wysłano: 25 paź 2015, 23:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Cytuj:
ja miałem kiedyś L-2000 12 224 i zbiorniki były po prawej stronie 2x200 litrów, ale pewnie rama była dłuższa co nie zmienia faktu że dołem wystarczyło miejsca na połączenie.
Mój jest w najkrótszej wersji + pompa + wszystkie pierdoły do beczki. Skutkuje to tym, że miejsca na ramie mam naprawdę mało ;)


Na tych 100l robiłem ok 400-450km, nie wiem jak wam, ale mi na asenizacji to starcza na 1, góra 2 dni...
Cytuj:
Sam mam w Midlum 150l zbiornik i aż za dość. W Premium nawet nie wiem, bo nigdy go do pełna nie zalałem. Po co tyle paliwa wozić, przecież to waży, a stację cały czas widzę ;)
Mnie naprawdę nie kręci mnie tankowanie codzien...
Cytuj:
Ja znów uwielbiam wielkie kotły, tankujesz raz na tydzień i spokój, na solówkach miałem co-najmniej po 400l.

W 100% się z Toba kolego zgadzam. Niedawno w drugim aucie powiesiliśmy kocioł 600l. Podjeżdżam na stację raz i na 2 tygodnie mam święty spokój. Nie tracę czasu ;)


Post Wysłano: 25 paź 2015, 23:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Nie no spoko, Twój samochód, rób co chcesz. Ale jak masz ładowności 5t, 500kg paliwa to jest 10% ładowności. To nie 40t zestaw, gdzie 500kg to 2% ładowności, czyli tyle ile tolerancja wag ITD.
Fakt, ja tankuje co 2 dzień, ale znowu 7 min w ciągu dnia mnie nie zbawia. A i kawa albo hotdog jest w gratisie :lol:


Post Wysłano: 26 paź 2015, 9:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Cytuj:
Nie no spoko, Twój samochód, rób co chcesz. Ale jak masz ładowności 5t, 500kg paliwa to jest 10% ładowności. To nie 40t zestaw, gdzie 500kg to 2% ładowności, czyli tyle ile tolerancja wag ITD.
Fakt, ja tankuje co 2 dzień, ale znowu 7 min w ciągu dnia mnie nie zbawia. A i kawa albo hotdog jest w gratisie :lol:
Ale ten większy kociołek to nie w l2000, tylko w aucie 24 dmc ;)

A ja mam dobrą cenę na stacji, między baza a okolica po której jeżdżę... Nie chcę mi się cofać 10km po paliwo... Kiedyś jeździłem po wiosce w której jest ten cpn, ale zrobili kanalizację i skończyło się, trzeba się cofać...
A z drugiej strony miałem kupić sam smok do tego pierwszego zbiornika 100l. Ale chcieli za niego 150zł, a za cały kociołek 250...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: