Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 gru 2015, 10:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sty 2015, 14:57
Posty: 6
Samochód: Scania

Witam
Mam do wyboru dwie scanie:
r 500 euro 5 , 2007 r 720 000 km przebiegu topline , 110 tys zł
r 420 euro 5 , 2007 r 700 000 km przebiegu highline , 95 tys zł
Jazda pod wywrotką głównie po kraju . Która będzie oszczędniejsza i mniej awaryjna ?
Czy się opłaca dopłacić 15 tys zł na V8 ?
Którą byście wybrali ? dlzcego .


Post Wysłano: 20 gru 2015, 12:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2013, 19:06
Posty: 190
GG: 3968324
Samochód: eFHacz

Jeśli nie ma być to auto na "pokaz" tylko ma zarabiać pieniądze to oczywiście, że się nie opłaca brać R500. Wysoka kabina z połączeniem V8 zabiera ci ok 400kg ładowności, co do spalania to cudów nie ma i mniej od 420 nie spali na pewno. V8 (zakładając, że to jest PDE) może i trochę mniej awaryjne ale nie na tyle żeby zwrócić różnicę 15tyś. zł.
R420 z tego rocznika to prawdopodobnie HPI, nawet jak by się okazało, że cewki na złom to nowa kosztuje ok 1200zł sztuka x4 bo tyle ich jest i chodzi jak pszczółka.


Post Wysłano: 20 gru 2015, 14:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

V8 500 i 420 na tych samych trasach te same ładunki, spalanie na korzyść V'ki. Różnica w mocy jest kolosalna. Wszystkie V8 w Scanii 16 litrowe, jest na PDE, wyjątkiem są euro 6 które mają common rail. V8 jest dużo bardziej żywotne. Hpi to same problemy. I to nie tylko cewki, bo i wtryskiwacze tak samo awaryjne, pompki paliwowe itp, . Generalnie użytkuje 420 od 3 lat. Teraz na chwile się przesiadłem na V8 i wiem jedno, nigdy nie kupie rzędówki :wink:


Post Wysłano: 21 gru 2015, 17:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Ta atrapa kanii z avatara wygląda jak zderzak od trailorki psiknięty szprajem :mrgreen: .

Co do tematu, ja w ogóle nigdy nie kupię żadnej kanii, a już na pewno nie 16 litrowej, przecież to tak rzęzi, jak by się coś w środku urwać miało, a kabiną trzepie że obiad z ostatniego wesela się odbija.
Co do spalania, każda 16 litrowa motorownia będzie bardziej paliwożerna od 12 litrowej. W skali roku 2l/100km robi różnicę. Ale jak ktoś kupuje wóz dla znaczka z przodu, to te 2 litry można pominąć.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 22 gru 2015, 21:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

R500 ma sens jeśli sporo latasz pod górach i niemal cały czas z ładunkiem ca. 40ton i masz możliwość wyprzedzania. Wtedy Vka zwróci się, V8 to proste PDE całość i naprawa ukł. paliwowego wyjdzie taniej niż R6.
V8 500KM pod górkach z pełnym ładunkiem wyjdzie lepiej niż 420KM, ale po płaskim 420 bedzie tańsza.
A konkretnie odnośnie awaryjności to z tym przebiegiem to loteria i zależy jak kto dbał o auto.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Post Wysłano: 24 gru 2015, 17:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2008, 11:11
Posty: 156
GG: 7106329
Lokalizacja: Podkarpacie

Cytuj:
Co do tematu, ja w ogóle nigdy nie kupię żadnej kanii, a już na pewno nie 16 litrowej, przecież to tak rzęzi, jak by się coś w środku urwać miało, a kabiną trzepie że obiad z ostatniego wesela się odbija.

Nie mniej klepie niż Volvo. :wink:

Scania R500 dopiero po dobrych górkach pokazuje do czego została stworzona, więc jak ładowane do pełna i po górach to niema się nad czym zastanawiać.

A następna kwestia o której nikt nie mówi to po kilku dobrych latach bujania 'pinćsetą' będzie dużo łatwiej ją pogonić niż zwykłą rzędówe ;)

_________________
TRANSPORT DREWNA BIESZCZADY


Post Wysłano: 26 gru 2015, 4:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sty 2010, 11:59
Posty: 395
GG: 2244591
Samochód: MB Atego
Lokalizacja: Kluczbork OKL

Daj namiary na tą R500 jak sie nie zdecydujesz :D

_________________
http://www.lechmot.pl
1.Twój problem nasze pieniądze.
2.Zawsze PIERWSI przy Tobie!.
3.Marudź ile chcesz a płać ile się należy!.


Post Wysłano: 26 gru 2015, 9:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
Scania R500 dopiero po dobrych górkach pokazuje do czego została stworzona, więc jak ładowane do pełna i po górach to niema się nad czym zastanawiać.

A następna kwestia o której nikt nie mówi to po kilku dobrych latach bujania 'pinćsetą' będzie dużo łatwiej ją pogonić niż zwykłą rzędówe ;)
Po dobrych "górkach" taka 500 ciągnie tak z baku, że wir się robi. Teorie jakoby by mocniejszy mnie palił, ostatecznie proszę wstawić do lamusa. Ta moc skądś się bierze, a mianowicie z wyższej dawki paliwa wstrzykiwanej ot i cała filozofia.
Inaczej, w podstawówce każdy miał zaczątek fizyki. Więc jeśli praca X (wciągnięcie się pod "górkę" :)) jest do wykonania w czasie Y, to energia potrzebna do tego wynosi dajmy na to Z. Ale jeśli ta sama praca X ma być wykonywana w czasie 0,75 Y to energia do tego potrzebna będzie wynosić już 1,5 Z (wartości z dupy, tak dla przykładu). Na pocieszenie miłośnikom dodać mogę, że nie tylko kania poddaje się takiej zależności. Prawom fizyki podlegają też inne marki.

Co do odsprzedaży. Jeśli miał bym kupować coś starego, to kupił bym to czego jest najwięcej, czyli zwykłych rzędówek, a nie jakiś 20letni paliwożerny wynalazek, do którego po klamoty do serwisu będę jeździł.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 26 gru 2015, 10:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

R500 Czy pusto czy pelno pali non stop to samo. Nie wierzylem sopoki nie zrobilem trasy szwedzkim zestawem 25m. Helsingborg - Stockholm z 32 tonami 48 litrow, powrot na pusto 45l.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 26 gru 2015, 14:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Na przykładzie stralisa 430 do 540 - jazda w koło komina dmc40t pod wywrotką - kółko 50km ,co się bujniesz to hamujesz + 3 górki na pełno z zakrętami gdzie max 60 przed górką - 430 - 34l -> 540 - 38l > radość z jazdy to punkt dla 540 - oczywiste ... Trasa jakaś - też pod wywrotką ,ale gdzie już chociaż 100km było w jedną stronę i troche krajówek - spalanie oba silniki podobne. Reasumując: używasz koni to i spalić musi. Na trasie gdzie lecisz bujnięty wyniki będą takie same bo silniki sobie pyrkają, a ten większy zazwyczaj ma inne przełożenie i mniej obrotów kręci.
A i na pusto jak prowadziłem oba z niemiec - 430 spaliła mniej ...

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 27 gru 2015, 1:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 383
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

Nie ma się co rozczulać zależy kto co i gdzie wozi, je ekstra doświadczenia nie mam ale dla mnie przy ładunkach o dość dużym dmc r500 łyka w granicach 38-40l/100km dla porównania z xf480 ten sam ładunek 43-45l/100km więc scania nie wypada wcale źle. kierowca ten sam i trasy te same. zestaw solo 3osie + przyczepa 2 osie 19.5cala droga niezbyt płaska.


Post Wysłano: 28 gru 2015, 10:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lip 2015, 23:53
Posty: 17

Fajne są dyskusje który samochód spali mniej o 2-3 litry :) Zakładając że nawet ta V-ka spali mniej o 3 litry to róznica 15 tyś w cenie będzie się zwracała przez 150 tyś km czyli jakieś 2 lata. Wydaje mi się że przy takim wieku i przebiegu istoniejsze jest który samochód jest tańszy w naprawie i ma bardziej dostępne części. A wiadomo że V-k jest conajmniej 10 razy mniej na rynku więc i części w sklepie nie leżą tylko są na zamówienie i pewnie droższe. No ale jak to w reklamie jazda V-ką bezcenne na wszystko inne weźmiesz kredyt albo chwilówkę ;)


Post Wysłano: 28 gru 2015, 13:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Cytuj:
Każdy kupuje co mu pasuje i nie ma się o co spinać.
Niezła konkluzja tematu "jaki samochód wybrać" :lol:
W zasadzie w temacie zostało uargumentowane spalanie na korzyść R-ki, przyjemność z jazdy V-ki. Trochę mało :roll:


Post Wysłano: 28 gru 2015, 14:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lis 2011, 11:28
Posty: 157
Samochód: VOLVO

Sobie bym na pewno wziął V, kierowcy jak by się trafiła dobra rzedówka to pewnie bym kupił.


Post Wysłano: 28 gru 2015, 14:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Ja patrząc z punktu ownera wizalbym mocną rządówkę. V to dobra opcja na maskotkę we flocie kilku aut


Post Wysłano: 28 gru 2015, 23:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:09
Posty: 1137
GG: 0
Samochód: brak
Lokalizacja: KWI

Cytuj:
Cytuj:
Dobrze, że wieśniaków wożących klocki z lasu robimy jak chcemy :mrgreen: .
Sam jesteś pi*o wieśniakiem. Nie obrażaj gości od drewna.
I właśnie tak wygląda kulturalna rozmowa na forum :lol: . Tak mi się wydaje że Kolego Kierowniku nie widziałeś chłopaków na rej. KSU z tego typu towarem :wink:.
Odnośnie tematu zakupu brał bym ten pojazd, który będzie w lepszym stanie technicznym bo naprawy potrafią pochłonąć nie jedno 15 tyś. zł. Spalanie jest zależne nie tylko od silnika, ale od stanu tech. pojazdu, tonażu, charakterystyki terenu, oraz kierowcy.

_________________
Bo życie człowieka to ciągła droga. Wilk 09 8) .


Post Wysłano: 29 gru 2015, 20:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Cytuj:
Ja patrząc z punktu ownera wizalbym mocną rządówkę. V to dobra opcja na maskotkę we flocie kilku aut
Tylko ze Scania jest ten problem ze masz tylko 380 lub 420 bo 470 przez TC nie warte zachodu. Niby jest czym jechac a pali tyle co Vka a Vka mniej awaryjna.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 29 gru 2015, 21:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Cytuj:
Cytuj:
Ja patrząc z punktu ownera wizalbym mocną rządówkę. V to dobra opcja na maskotkę we flocie kilku aut
Tylko ze Scania jest ten problem ze masz tylko 380 lub 420 bo 470 przez TC nie warte zachodu. Niby jest czym jechac a pali tyle co Vka a Vka mniej awaryjna.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Kolego głupoty wypisujesz.
Gama silników rzędowych w Scanii jest bardzo duża. W zależności od normy emisji spalin w serii R w pojazdach dalekobieżnych są silniki (od roku 2004 - obecnie): R360, R380, R400, R410, R420, R440, R450, R470, R480, R490.


Post Wysłano: 29 gru 2015, 23:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
Cytuj:
Ja patrząc z punktu ownera wizalbym mocną rządówkę. V to dobra opcja na maskotkę we flocie kilku aut
Tylko ze Scania jest ten problem ze masz tylko 380 lub 420 bo 470 przez TC nie warte zachodu. Niby jest czym jechac a pali tyle co Vka a Vka mniej awaryjna.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
W serii R niektóre 420 też miały TC - nie taki diabeł straszny jak go malują. Z rzędówek zdecydowanie godne polecenia są 440 i 480 na PDE E5 z SCR - genialne, proste motory.
Cytuj:
Kolego głupoty wypisujesz.
Gama silników rzędowych w Scanii jest bardzo duża. W zależności od normy emisji spalin w serii R w pojazdach dalekobieżnych są silniki (od roku 2004 - obecnie): R360, R380, R400, R410, R420, R440, R450, R470, R480, R490.
360, 400, 440 i 480 z wtryskiem XPI (E5 bez SCR) zdecydowanie można pominąć w rozważaniach zakupowych. Podobnie wszystkie E4 EGR.


Ostatnio zmieniony 30 gru 2015, 10:32 przez Anonymous, łącznie zmieniany 2 razy.
Zbędne posty usunięte. Proszę o zachowanie elementarnych zasad kultury i szacunku wobec siebie.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: