Byc moze nowsze sa coraz slabsze.
My mamy 2007 i tylko intercoolery wymienione z tych rzeczy, malo tego moj ma dalej fabryczne klocki przod/tyl w drugim ostatnio tyl wymieniony przod fabryczny.
W moim od nowosci wymienione:
czujnik doladowania 200zl
pompa adblue 3000zl
zawor czterodrozny 460zl
intercooler 1300zl
uszczelniacz termostatu 100zl
Tyle sie zepsulo od nowosci, reszte to eksploatacja, olej + filtry 6 razy i opony.
Czy sie oplacalo czy nie:
Kupiony byl z przebiegiem 91 tys jako roczny i jeszcze pachnial fabryka, cena 155 tys.
Scania 500 za te pieniadze byla czteroletnia z przebiegiem 500 tysiecy takze przed takim stalismy wyborem.
Dzis Stralis ma 625 tys. przebiegu wiec jeszcze pojezdze a Scania mialaby ponad banke i trzebabyloby uciekac i znow wykladac kase.
Jeszcze jeden aspekt Stralis 500 pali 2 litry mniej od R500 wiec przez szesc i pol roku jazdy spalil ponad 10 tysiecy litrow paliwa mniej...niechce mi sie liczyc ale ponad 40 tysiecy PLNow poszlo mniej na paliwo.
Kazdy liczy po swojemu a ja licze tak i dlatego jest Stralis a nie R500 choc ladniejsze jest napewno R500 i jeszcze jak brzmi
Tylko cena tego jest za wysoka jak dla mnie...