Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2006, 16:31
Posty: 256
GG: 3902780
Samochód: FH Erło 5
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
...... tylko widmo kar i przestojów jest w stanie zmobilizować przewoznika/kierowca do zabezpieczenia ładunku.....
raczej widmo postoju i nie podjęcia ładunku mobilizuje kierowce/przewoźnika do wyposażenia pojazdu w zabezpieczenia które są wymagane na załadunku najczęściej, bo widmo kar jest znikome
Kiedyś ładowałem dachówke w okolicach Śmigla k. Leszna, były wymagane tam 2 pasy na 2 palety, aby je spiąć do podłogi, nawet cieć dawał instrukcje na wjeździe jak zabezpieczyć ładunek. :lol: Pech chciał, że 3 pasy miałem za krótkie, ale w ramach wyjątku mnie wypuścił. :D
Ale co w tym śmiesznego?

_________________
Dokładnie kolego, tak jak mówisz!


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lut 2009, 18:30
Posty: 1756
GG: 1
Lokalizacja: Częstochowa SC

Teraz juz wszystkie cegielnie zakłady produkujace beton komórkowy
wymagają spinania towaru.Ogólnie jak ostatnie 1,5roku woziłem tylko budowlanke
to się trochę naspinałem.
Najlepsze jak robiłem przerzuty tynków z Knaufa z Jaworzna do Mysłowic i za kaźdym
razem 10pasów i tak cały dzień. :mrgreen:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

A jak pojedzie po piwo to się zdziwi po kategorycznie zabronią Mu tego spinać.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Cytuj:
Teraz juz wszystkie cegielnie zakłady produkujace beton komórkowy
wymagają spinania towaru.Ogólnie jak ostatnie 1,5roku woziłem tylko budowlanke
to się trochę naspinałem.
Najlepsze jak robiłem przerzuty tynków z Knaufa z Jaworzna do Mysłowic i za kaźdym
razem 10pasów i tak cały dzień. :mrgreen:
Pewnie się nie raz spotkaliśmy i nawet nie wiemy :)


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lut 2009, 18:30
Posty: 1756
GG: 1
Lokalizacja: Częstochowa SC

Miesiąc nie jeżdżę po tym śląsku i juź mi go brakuje.
Ogólnie 95% mojej ostatniej roboty to był tylko śląsk w Jaworznie na Knaufie
ciągle siedziałem.
Sorki za off top
A co do firanki idzie przywyknąć,czasem dwie strony rozpinałem 6 razy na dzień :mrgreen:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lip 2010, 21:03
Posty: 148
GG: 4408153
Samochód: Robur/Chrysler T&C
Lokalizacja: WWL

Cytuj:
Polska.... na kraj kup badziewie i mało, zagranica to już trzeba jak Bozia kazała... ja jestem głupi więc zapytam, jaka jest różnica między krajem A zagranica? Jakoś inaczej się towar zachowuje?
Towar zachowuje się tak samo ale mi chodziło bardziej o ilość pasów wymagana na firmach w Polsce. Raczej więcej jak 14 nie wymagają a i większej ilości się nie używa zazwyczaj. Jeśli 15 pasów mało to ile powinien wg Ciebie wozić?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2005, 18:59
Posty: 834

Cytuj:
to ile powinien wg Ciebie wozić?
http://www.tis-gdv.de/tis/foto/2009/2009_01_01.jpg

:mrgreen:

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Cytuj:
Cytuj:
to ile powinien wg Ciebie wozić?
http://www.tis-gdv.de/tis/foto/2009/2009_01_01.jpg

:mrgreen:

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
i kilka nowych w schowku na zapas...

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4180
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

20 pasów mam zawieszone na deskach. Kolejne 10 używanych mam w schowku i dodatkowo 10 nowych pasów. Czyli razem 40 pasów. Nie będzie Niemiec pluł mi w twarz :D

Raz na załadunku u Dojcza ochroniarz sprawdzał stan i ilość pasów. Akurat na naczepie miałem raptem 10 po poprzednim ładunku. Jak tylko mu otworzyłem drzwi to już się mu japa cieszyła i z euforią do mnie, że problem i już mi katalog pasów pokazuje jaki pas haka cena itd. Wziąłem go na stronę i pokazuje mu skrzynke i pozostałe 30 pasów i 40 klamr. Widok jak zaczyba puchnąć i się czerwienić ze złości bezcenny.

A z gumami to prawda. Jeden chce krótkie, drugi długie trzecii grube, czwarty cienkie, piąty krótkie niebieskie z pianki, szósty takie same ale długie co zakład inny obyczaj. Najczęściej nie ma problemu dają za free i możesz po rozładunku je zostawić. Do kolejnego użytku.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2005, 18:59
Posty: 834

Luźny przykład z Transa:

http://scr.hu/2k3v/iz8sh


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Cytuj:
to ile powinien wg Ciebie wozić?
http://www.tis-gdv.de/tis/foto/2009/2009_01_01.jpg...
kierowca ma mieć wystarczającą ilość pasów do prawidłowego spięcia ładunku.
tu nie jest problemem: "ile pasów?", ale: "jak je użyć?".

ładunek z tego zdjęcia można prawidłowo zabezpieczyć według niemieckich norm 6 pasami, natomiast gość z BAG widząc, że kierowca potrafi użyć pasy tylko w jeden sposób, nie będzie go uczył innych metod, tylko każe powielać według takiej metody jaką ten kierowca użył - stąd takie kurioza.

gdy jeszcze jeździłem jako kierowca, były granice i sprawdzany był stan techniczny pojazdów (na granicach były kanały rewizyjne) oraz zabezpieczenie ładunku. kiedyś ładowałem się stalą z innym kierowcą drugim autem, gdzie ja do takiego samego jak on ładunku użyłem 5 pasów, a on 12. na granicy ja zostałem przepuszczony, a on dokupywał pasy. gdy spotkaliśmy się w miejscu rozładunku gdzieś w Zagłębiu Ruhy, zapytał mnie ile dałem w łapę Niemcowi, że mnie przepuścił, a to że w zupełnie inny sposób użyłem pasów, nawet nie zauważył.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Cyryl, to co napisałeś to prawda, chodzi jednak o to, że firmy mają często swoje wymagania i nie załadujesz się jak nie będziesz mieć np. 15 pasów i nie ma dyskusji, że ty umiesz to zabezpieczyć na 5 pasów. Jak wyjedziesz za bramę to możesz je zdjąć.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

oczywiście w niektórych firmach, w niektórych zleceniach transportowych jest wymagana minimalna ilość pasów i dodatkowe środki do zabezpieczania ładunków, ale skomentowałem przytoczone zdjęcie.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Gwoli ścisłości zacytowałeś właśnie zdjęcie z takim przytoczonym zleceniem transportowym, a nie to z kosmicznymi ilościami pasów, stąd moja odpowiedź, no ale mniejsza o większe.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 mar 2013, 17:30
Posty: 484
Samochód: Focus/SCANIA
Lokalizacja: Łódź

Cytuj:
Szybko zmieniłbyś zdanie, jakbyś podpiął kiperek i zboża na porty zaczął wozić. :D Podejrzewam że tydzień i całowałbyś opony przy firance, żeby wróciła. :mrgreen:
preferuje chłodnie lub beczki :wink: robota czysta i nie trzeba się szarpać ze szmata jak leje deszcz... nie dość, że czlowiek cały ujebutany to jeszcze zabawa z pasami itp... Ale kazdy jezdzi z tym co lubi :wink: mam kolegę co nie wsiadzie na zadna inną naczepe niż firanka :wink:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 19:31
Posty: 891
GG: 1

Cytuj:
Cytuj:
Szybko zmieniłbyś zdanie, jakbyś podpiął kiperek i zboża na porty zaczął wozić. :D Podejrzewam że tydzień i całowałbyś opony przy firance, żeby wróciła. :mrgreen:
preferuje chłodnie lub beczki :wink: robota czysta i nie trzeba się szarpać ze szmata jak leje deszcz... nie dość, że czlowiek cały ujebutany to jeszcze zabawa z pasami itp... Ale kazdy jezdzi z tym co lubi :wink: mam kolegę co nie wsiadzie na zadna inną naczepe niż firanka :wink:
Co kto woli. Moja kariera na chłodni to niecały miesiąc na solo Scania 94, 21 palet, krajówka. I od tego czasu nigdy więcej ani chłodni ani tym bardziej krajówki.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Ja mam do firanki taki afront jak z Gdańska do Cieszyna. Deski, pasy i narożniki i szarpanie się z kurtynami. Bleee. Na wszystko jest jakiś sposób i pewnie na jazdę na firanie też. Wywrotka w moim wydaniu była spoko, po budowach nie jeździłem ale już terminale węglowe były i to zmora totalna. Wszystko trzeba polubić.


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4180
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Mam wuja co na chłodni jeździ.. a ić pan w uj... świątek piątek czy niedziela on gania bo żaden zakaz go nie łapie czy to świąteczny czy weekendowy czy temperaturowy jakby akurat był w kraju gdzie obowiązuje bo on spożywkę wozi. :) Mi pasuje szmata. Przynajmniej mam czas się rozruszać pasy pozapinać nie ograniczam się do otwierania i zamykania drzwi. Poza tym lubie się bawić się w spinanie pasów i wgle. :) jedynie co mnie wqrwia jak przyjadę na jakieś syfisko do rozładunku, że uwalone auto jak diabeł :)

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3324
Lokalizacja: eu

Wątek zaraz przeskoczy na trzecią stronę a ja czytam i czytam i nie widzę CLOU. O czym Wy piszecie?
Ktos spytał o wyposażenie naczepy w sprzęt do zabezpieczania, a co drugi post to jak nie licytacja "A ja to spinałem", to inne lanie wody.
Od tego przecież już jest wątek w OT....
No ale skoro nawet modelatorzy babrzą się tutaj zamiast zareagować to ja przepraszam i zamykam drzwi.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 19:31
Posty: 891
GG: 1

Karol przeciez wiadomo, że po kraju wystarczy mu 12 obojętnie jakich pasów, bo i tak Janusze mu doradzą "po co to spinać". A jak pojedzie na niemcy to i tak wyposażenia mu braknie, no chyba, że będzie jeździł na jakiejś stałej robocie. Jeżeli to ma być wątek "jakie środki zabezpieczenia ładunku" to pierwsze co to paleciara, co by miał to gdzie trzymać.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: