Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 mar 2016, 9:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...I przestań pisać bzdury że jego ładowność brutto na relacji morskiej to max 17 ton...
...Bo bardzo często waga takiego kontenera przekracza ponad 20 ton i nic nadzwyczajnego gdy jego waga osiąga 25-27 ton brutto...
...Ja w przeciwieństwie do ciebie w tym transporcie kontenerów siedzę ponad dwadzieścia lat
jeszcze raz, bo chyba znowu się nie rozumiemy:
17 ton to nie jest maksymalna dopuszczalna ładowności '20 kontenera w transporcie morskim, ale próg ceny jego wagi brutto. powyżej tej wagi płacisz już dużo więcej. chyba nie doczytałeś to co napisałem. a ten próg cenowy w transporcie kolejowym to 22t, a ponieważ 22 jest to więcej niż 17, dla sporej części zlecających (a znaczna część sprowadzanych towarów z Chin to tekstylia, buty itp.) jest to korzystne. oczywiście i statkiem i koleją możesz zabrać cięższe kontenery, ale po zupełnie już innych cenach.

chylę czoła nad doświadczeniem, jednak czy możesz mi podać ceny frachtu kontenera '20 o wadze do 17t i powyżej 20t drogą morską?

pojazd ma zabrać kontener sztuk 1; czy będzie on ważył 10, 15, czy też 27 ton płacisz tą samą cenę, w transporcie morskim jest inaczej. jeżeli dziad-transy godzą się wozić po 50t ładunku, to już ich sprawa. w ten sposób możemy przyjąć, że ładowność wanny to gdzieś między 35-40ton.
samochód biorąc więcej zwiększa nacisk na drogę, a statek po prostu tonie.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 12 mar 2016, 9:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak będę miał możliwość to sprawdzę ceny frachtu morskiego
A ładowność netto kontenera to 26 ton

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 12 mar 2016, 11:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

kontener 20' 6,1 m 2,4 m 2,6 m 24 000(brutto) 2 000(netto) 33m3(kubatura)

to że być może "da się" załadować więcej nie zmienia faktu że tego robić się nie powinno.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 12 mar 2016, 12:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Czekam właśnie na odpowiedź na temat cen frachtów morskich
Co do ładowności kontenera 20" wysokość 2,6"
Tara 2150kg
Brutto 30,480kg
Netto 28,330kg
Więc tyle legalnie można załadować w kontener 20 stopowy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 13 mar 2016, 6:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...Więc tyle legalnie można załadować w kontener 20 stopowy
wyobraź sobie kontenerowiec zabierający powiedzmy 10 000 kontenerów '20 (dla łatwego liczenia).
czy dla Ciebie jako właściciela obojętne jest czy zabierzesz 10 000 o wadze 20t, czy też 6666 o wadze 30t w jednej cenie każdy kontener. czy dla statku obojętne jest czy załadujesz na niego 10 000 i będzie to ważyło 200 000t czy też 300 000t.
czy też istotne dla statku jest czy te kontenery ważące po 30t są ustawione po jednej stronie, czy też trzeba wziąć pod uwagę ładując ilość wagę tych kontenerów i odpowiednio je ustawić.

te komplikacje Ty jako właściciel statku oczywiście możesz wziąć pod uwagę, jeżeli ja jako klient zrekompensuję wyższą opłatą.

podczas gdy ja miałem z tym styczność, granicą dobrej ceny w transporcie morskim dla kontenerów '20 było 17t, a w kolejowym 22t. ale nigdzie nie napisałem, że są to dopuszczalne wagi kontenera.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 13 mar 2016, 10:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Wyobraź sobie że statek jest zaprojektowany do wożenia pełnych kontenerów a nie pustych
I jego wyporność jest adekwatna do ilości przewożonych kontenerów.
Po drugie u takiego armatora statku pracuje cały sztab planistów odpowiedzialnych za załadunek kontenerów na nabrzeżu portowy.
Zanim statek wpłynie do portu ci ludzie wiedzą już ile i o jakiej wadze i dokąd dany kontener ma płynąć.
Na podstawie tych danych kontener dostaje swoje przypisane konkretne miejsce na statku.
Chodzi tu o twoją właśnie stabilność statku aby nie zatonął, po drugie aby zminimalizować ilość operacji suwnicy portowej do załadunku /wyładunku kontenera z statku gdzie bierze się pod uwagę np ustawienie suwnicy w porcie tak aby np dwie suwnice mogły prowadzić obok siebie jednoczesny rozładunek kontenerów
Po trzecie w transporcie morskim kontenerów też panuje konkurencja i dlatego buduje się jak największe statki żeby przewieść jak najwięcej kontenerów po jak najniższej cenie jednostkowej kontenera

Więc tak cena frachtu na relacji np Szanghaj - Gdynia za kontener 20" w dolarach USD wynosi
17 ton 500 USD
22 ton 550 USD
30 ton 750 USD
To naprawdę powalająca różnica w cenie między 17 a 22 tonami całe 50 USD :lol:

To skąd ci się wzięło te słynne 5000 USD za transport kontenera które powtarzasz od lat jak mantre :mrgreen:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 13 mar 2016, 12:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

więc jednak waga graniczna w transporcie morskim stawki 17 ton istnieje i nie jest moim wymysłem.
50$ - różnica niewielka, jednak wyobraź sobie, że bardzo niewielu importerów sprowadza pojedyncze kontenery.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 13 mar 2016, 14:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sty 2016, 11:17
Posty: 5
Samochód: BMW

Chopy nie chce sie wpier.... pomiedzy wodke i zakaske ale obecny poziom cen puszek ma niewiele wspolnego z normalnoscia.


Post Wysłano: 14 mar 2016, 19:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

w tej chwili ceny transportu kontenera '20 z Chin koleją to około 4500$. jednak trzeba dodać, że jest to w obsłudze door-to-door.
cena transportu drogą morską faktycznie około 500$ jednak z portu do portu, ale cena obejmuje miejsce na statku dla jednego kontenera o określonej wadze i nic więcej. więc jeżeli ja chcę przetransportować towar z miejscowości nie będącej portem (a nawet z tej miejscowości muszę jakoś dowieźć ten kontener na terminal), muszę zapłacić za wynajem kontenera, transport drogowy do portu w ChRL, transport morski, a potem samochodem z Gdyni do Wrocławia.

oczywiście trzeba wiedzieć, że wszystkie ceny przytoczone tutaj są szacunkowymi.
wszystko zależy od pozycji klienta, jego ilościowej współpracy z operatorem no i ilości kontenerów w tym transporcie.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 14 mar 2016, 21:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Cyryl. Skąd u Ciebie te terminy w transporcie drogowym około miesiąca? Trasa do Ałmaty to jest maksymalnie 2,5 tygodnia w dwie strony. Na siłę chcesz nam udowadniać swoją racje nie mając bladego pojęcia o transporcie drogowym do Azji. Chciałbym Ci również nadmienić, że cały czas rozmawiamy o transporcie w kierunki Azji a nie powrotnym do Polski a to ma szczególne znaczenie szczególnie w transporcie kontenerowym.


Post Wysłano: 14 mar 2016, 22:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

faktycznie nie miałem do czynienia z transportem drogowym do Chin, ale mniej więcej coś wiem na temat i wymiany gospodarczej i geografii.
1. z Chin Europa głównie importuje, jeżeli więc mówimy o eksporcie TYLKO, to tak jak byśmy mówili o czterolistnej koniczynie. coś co występuje rzadko i jest w całej materii polskiego transportu międzynarodowego marginalne.
2. z tego co wiem 90% produktów made in PRCh powstaje na wschodzie kraju, a Ałmata jest w połowie drogi (no może 60%). do tego należałoby dodać dwie granice. porównując transport drogowy, kolejowy i morski miałem na myśli podobne trasy z Shanghaju lub Hongkongu.

zaczynam się w tym wszystkim gubić.
1. nie negowałem, że są towary jakie wymagają transportu samochodowego, jednak jest to bardzo niewielka część transportowanych towarów na tej relacji.
2. nie trzeba jechać osobiście do Chin samochodem ciężarowym, aby stwierdzić, że tańszy jest transport kolejowy, czy też morski, choć ten, którego zaletą jest cena ma wady: czas, dwukrotne przejście przez strefę równikową i inne.
3. pisałem: nim zdecydujemy się na transport drogowy warto zastanowić się nad inną formą transportu - i to wszystko.

Panowie patrzycie na transport oczami osób działających w polskich warunkach, a musimy pamiętać że nasz kraj jest czymś w rodzaju skansenu transportowego. we współczesnym świecie transport jest w miarę zrównoważony i drogami przewozi się poniżej połowy towarów w przypadku małych obszarów np. UE (43%), a w przypadku dużych (USA, RU, CHRL) nawet poniżej 20%. w Polsce drogami transportuje się ponad 80% towarów, bo na skutek działalności poprzedniego systemu i zaniechania wolnych rządów, PKP potrzebuje jeszcze jakieś 10 lat, aby wrócić do poziomu z 1939 roku, a system rzek i kanałów jaki odziedziczyliśmy po przedwojennej Polsce i D, został tak zdewastowany, że dzisiaj nadaje się tylko na wycieczki kajakowe. więc w Polsce transport drogowy nie jest kwestą wyboru, ale jedyną możliwością, a poza naszym krajem jest inaczej i to chciałbym kolegom uświadomić.
nie możemy świata mierzyć swoją ułomną miarą.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 24 mar 2016, 11:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 maja 2015, 14:11
Posty: 52

Cytuj:
PKP potrzebuje jeszcze jakieś 10 lat, aby wrócić do poziomu z 1939 roku
Wbrew temu co powszechnie się sądzi i wmawia nieprawdę, kolej II RP była dobrem luksusowym w kraju w którym powszechny był wtórny analfabetyzm. Z roczników statystycznych GUS jasno przeczytamy że przedwojenne PKP było utrzymywane przez państwo w ponad 90% kosztów. Mało kogo było stać na podróż koleją. Porównywanie PKP z lat przedwojennych do obecnych to tak jakby porównać drogi przedwojenne z obecnymi.

Tutaj poglądowa mapka z 1938 roku :
Obrazek
Należy zwrócić uwagę na fakt że na owej mapce mamy również uwzględnione linie wąskotorowe. Czego nie widzimy na mapce to częstotliwość kursowania oraz frekwencja. Co ciekawe po zaborach zostało odziedziczone różne rozstawy szyn które jeszcze bardziej uniemożliwiały sprawną komunikację.

Tutaj natomiast poglądowa mapka z 1945 roku :
Obrazek
No powyższym schemacie również uwzględniono wiele linii wąskotorowych. Widać jak na dłoni ziemie odzyskane a Polskę przedwojenną.

Nie rozumiem co takiego niesamowitego widzisz w kolejach II RP : małą frekwencje spowodowaną biedą narodu, 5 klas podróżnych, stacje oddalone o 10/15 km od miasteczek ? Jedynym plusem kolei przedwojennych była na pewno, mityczna punktualność. Ale powód był prozaiczny - nie było mijanek na liniach jednotorowych z uwagi na sporadyczne kursowanie kolei.

Mam nadzieję że Twoim argumentem nie będzie słynną Luxtorpeda i linia Kraków - Zakopane.


Post Wysłano: 24 mar 2016, 19:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Trochę późno ale dostałem odpowiedz na moje pytania od osoby która na co dzień zajmuje się transportem kontenerów miedzy innymi z chin

Statek płynie z Chin do Polski w zależności od armatora i portu wyjściowego około 4-5 tygodni (wiec 3 miesiące to kompletna bzdura)

Fracht morski z Chin do Hamburga za kont. 40´ stopowy wynosi obecnie ok. 350-400 USD, ale podobno od 1-go kwietnia
ma być wzrost nawet do 1100 USD. Fracht za kontener 20´ więc odpowiednio mniejszy (więc stawka 5 tysięcy dolarów za kont. to kolejna niedorzeczność)

Cena frachtu morskiego nie ma nic wspólnego z wagą kontenera tylko z jego wielkością (20´czy 40´)

Ceny frachtów kolejowych są generalnie zależne nie tylko od wielkości kontenera lecz również od wagi całkowitej (waga towaru nie ma znaczenia, tylko waga towaru i kontenera razem). Przewoźnicy kolejowi stosują przeważnie widełki wagowe “od-do”. Każdy przewoźnik kolejowy i w zależności od relacji transportowej stosuje własne zasady. Przeważnie stosowane są trzy widełki: do 14 ton, od 14 ton do 26 ton oraz powyżej 26 ton.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 24 mar 2016, 21:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...waga towaru nie ma znaczenia, tylko waga towaru i kontenera razem...
z tego co wiem, waga kontenera jest stała, więc w waga brutto zależy od wagi towaru.

dzisiaj po treningu rozmawiałem z kolegą będącym na bieżąco. gość ma swoją firmę handlującą z Chinami, bo był 8 lat dziennikarzem w Chinach.
frachty kontenerów drogą morską są zależne od tego co ustalą przewoźnicy kontenerowi (jest ich pięciu). frach ma duże wahnięcia od 1200$, trzeba dodać obsługę portową u nas i tam co powoduje, że przeciętnie za transport towaru w kontenerze 20-stopowym wynosi około 2000$ i oczywiście najniższa stawka jest do 17t.
w tej chwili z powodu mniejszej produkcji w Chinach jest bardzo duży spadek ceny i do końca marca wynosi 300$, więc kolega zamówił kilka transportów, jednak od 1 kwietnia ceny mają wrócić do dawnego poziomu.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 24 mar 2016, 21:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ty masz kolegę co zamawia towar w Chinach
A ja mam kolegę który zajmuje się transportem kontenerów na codzień i w miesiącu przez jego ręce przechodzi kilkaset kontenerów
To który lepiej się orientuję w transporcie kontenerów?
Bo dalej twierdzisz że cena zależy od wagi
Przecież ci napisałem że cena frachtu ma prawdopodobnie wzrosnąć od kwietnia

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 mar 2016, 10:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

akurat moja dziewczyna pracuje w firmie która sprowadza towar od x czasu z chin i wszysto to co pisze MAN mogę potwierdzić.ceny ,czas oczekiwania itd.
ceny są śmiesznie niskie, aż ciężko mi było uwierzyć.
z Gdyni na południe polski więcej kosztuje transport niż z chin do pl


Post Wysłano: 25 mar 2016, 11:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Ja już drugi raz wiozłem kontener chłodnię z Kutna. Ode mnie z firmy generalnie jeździ tam sporo aut bo robotę biorą hurtowo. Każdy z nas wyjeżdża z 27.5 tony czystego ładunku. Wczoraj była rozmowa jak się to opłaca. Jak widać się opłaca nawet jakby nas ITD drapnęło po drodze.


Post Wysłano: 25 mar 2016, 15:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Jest wiele rzeczy, które opłaca się wozić mimo ryzyka nałożenia kary na przewoźnika.


Post Wysłano: 25 mar 2016, 15:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Cytuj:
Jest wiele rzeczy, które opłaca się wozić mimo ryzyka nałożenia kary na przewoźnika.
Przewoźnika jak przewoźnika, ale załadowca też ponosi odpowiedzialność wg. przepisów. Cena frachtu morskiego po tym co napisał MAN tak naprawdę jest śmieszna biorąc pod uwagę odległość i dość wysoką specjalizację tego transportu. Jak to wygląda od strony portu? Ile kosztuje cała obsługa takiego kontenera t.j przeładunki ze i na statek oraz samochody czy kolej oraz samo składowanie?


Post Wysłano: 26 mar 2016, 8:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

chyba doszło tu do nieporozumienia.

1. transport polega na dostarczeniu towaru od nadawcy do odbiorcy, natomiast fracht kontenera z Chin do Polski jest jedną ze składowych tej ceny i to tą mniejszą. dla klienta importującego powiedzmy 100 000 majtek z Chin nie ma znaczenia ile kosztuje sam fracht kontenera z portu w Chinach do Gdyni, ale dowiezienie towaru od importera do jego firmy - cena jako całość, bo takie on ponosi koszty. ten mój kolega sprowadza towar z Chin więc płaci za całość z własnej kieszeni, więc ma nie tylko wgląd w ceny samego przetransportowania kontenera drogą morską, ale też pozostałe opłaty, które tworzą całość.
2. cena transportu kontenerów drogą kolejową jest od drzwi do drzwi, więc jest całością.
jest wyższa od ceny drogą morską, ale atutem jest czas, inne progi cenowe w zależności od wagi oraz nie przechodzenie przez strefę równikową. i są klienci dla których te elementy sprawiają, że ten transport jest atrakcyjny.
3. to że kolega wozi zwykle kontenery o takiej, a nie innej wadze nie zmienia faktu, że próg cenowy w zależności od wagi jest.
4. najdziwniejsze jest stwierdzenie: "...waga towaru nie ma znaczenia, tylko waga towaru i kontenera razem...". wydaje mi się, że wagi kontenerów są znormalizowane i żeby suma się zmieniła to musi się zmienić tylko jeden element - waga ładunku. chyba że będziemy rozpatrywali przypadek w rodzaju: ile waży telefon komórkowy wraz z kontenerem, samochodem i samolotem wiozącym go.

nie przekonuje nikogo na siłę do transportu takiego czy innego, ale przed zdecydowaniem się na taką czy inną formę może lepiej się zastanowić. w Polsce ponad 80% towarów transportuje się drogami, więc dla większości tak forma transportu staje się oczywistością, ale musimy pamiętać, że nie jest JEDYNĄ.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 81 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: