Cytuj:
...I przestań pisać bzdury że jego ładowność brutto na relacji morskiej to max 17 ton...
...Bo bardzo często waga takiego kontenera przekracza ponad 20 ton i nic nadzwyczajnego gdy jego waga osiąga 25-27 ton brutto...
...Ja w przeciwieństwie do ciebie w tym transporcie kontenerów siedzę ponad dwadzieścia lat
jeszcze raz, bo chyba znowu się nie rozumiemy:
17 ton to nie jest maksymalna dopuszczalna ładowności '20 kontenera w transporcie morskim, ale próg ceny jego wagi brutto. powyżej tej wagi płacisz już dużo więcej. chyba nie doczytałeś to co napisałem. a ten próg cenowy w transporcie kolejowym to 22t, a ponieważ 22 jest to więcej niż 17, dla sporej części zlecających (a znaczna część sprowadzanych towarów z Chin to tekstylia, buty itp.) jest to korzystne. oczywiście i statkiem i koleją możesz zabrać cięższe kontenery, ale po zupełnie już innych cenach.
chylę czoła nad doświadczeniem, jednak czy możesz mi podać ceny frachtu kontenera '20 o wadze do 17t i powyżej 20t drogą morską?
pojazd ma zabrać kontener sztuk 1; czy będzie on ważył 10, 15, czy też 27 ton płacisz tą samą cenę, w transporcie morskim jest inaczej. jeżeli dziad-transy godzą się wozić po 50t ładunku, to już ich sprawa. w ten sposób możemy przyjąć, że ładowność wanny to gdzieś między 35-40ton.
samochód biorąc więcej zwiększa nacisk na drogę, a statek po prostu tonie.