Offline
Użytkownik
Rejestracja: 19 mar 2016, 22:24
Posty: 4
jako ze jest to mój pierwszy post, chciałem tez szybko się przedstawić, kieruje zawodowo cieżarówkami, autobusami, wozkami widlowymi i innymi maszynami ktore akurat sa potrzebne w branzy rozrywkowej.
Obecnie jestem zmuszony do poszukiwan samochodu - campera - gdyz straciłem swoj poprzedni dom na kołkach.
Moj poprzedni camper byl to MB L 508 D z 1980 w zabudowie furgon. Silnik OM 314, 3758 cm³, 63 kW (85 PS) Zarejestrowany do 5t, 6 osób, 4 miejsca do spania, boczne drzwi przesuwne, obracany fotel pasazera, kuchnia, bagaznik na motor, 7m długi etc
Obecnie jestem na etapie podjecia decyzji co kupic i pomyslalem, moze ktos moze cos ciekawego doradzic.
Ogolnie chciałem wiecej przestrzeni, wiec mysle o zbudowaniu campera na bazie kontenera, min wymiary to 4m dł przestrzni załadowczej, pow 2 szerokie i ok 2,5 wys. Najlepsze rozwiazania jakie widzialem to Luton, czyli przestrzen nad szoferka (mozna zrobic z niej duze 2 osobowe łóżko.
Wchodze w gre glownie mercedesy, bo takiego miałem i chce isc dalej tym tropem, choc zawodowo uzywam inne pojazdy. Prywatnie nie daje wiary francuzom, wlochom, anglikom. Niemcy mnie przekonuja
mam wybor pomiedzy komfortem zycia czyli duza paka, (pow 6m dlugosci) np MB 814 (min silnik OM 366 - 130Koni) - wygoda tez z dostepem do silnika i jego prostota
minusem jest duze spalanie (niby od 15-20l/100km) ale zastanawiam sie, ze kamper nie bedzie woził wiecej niz 1500kg (sprzet, motocykl, zapas wody, diesla, kuchnia, gaz, meble ect) i to i tak bedzie maksymalna waga. Wymiarem długosci nie przekraczajacym 8m (tyle miał moj poprzedni MB 508 wraz z bagaznikiem na motor i tego sie trzymam jako maksymalny wymiar)
Inna opcja z seri mniejsza paka ale szybka to sprinter - np 412 - z boxem - niby fajny i szybki, ale z moich obserwacji to juz nie to samo - rdza, zjadajaca wszystko nawet w rocznikach 2000. Silniki innej generacji, drozsze w remoncie, spalanie boxa z lutonem to 14l w zwyz, slabsza jakosc podzespolow - sprinter w mojej opini to juz masowka - niestety. W dodatku w niemczech i holandi dosc drogie, bo za 16, 18 latka ok 5.000 Euro
T1 nazywany Bremen - czyli 207, 208, 210, 307, 308, 310 az do seri 407, 408, 410 czyli kaczuchy, najelpsze maja nawet 2,9 litrowe silniki z 100 konmi. Maja taka sama lub podobna wielkosc do sprinterow ale prostsza budowe silników (pompa rzedowa) przez to mniej ekonomiczną, ale latwiejsze i duzo tansze w naprawie. Ogolnie te co widzialem to zgnile i nic na to nie poradzic bo to auta bardziej osobowe, nie maja ramy jak ciezarowe, w dodatku z ww wielkosci tocza sie wolno i pala podobnie do sprinterów
T2 czyli Dudo, Diseldorfy, 408, 508, 608, (om 314) Wiekszy silnik, dystrybucja nałancuszku, ładownosc, rama, mniej zgnile od bremen czy sprinterow, prostota ale tez male osiagi. wyjatkowo mocne i trwale auta. spalanie mojego bylo w wysokosci 12-13l z predkoscia 70km/h - co nie powala jak chodzi o osiagi
Jest tez kolejna generacja T2 czyli 507 D, 508 D, 511 D, 609 D, O 609 D, 611 D, O 611 D, O 614 D, 709 D, 711 D, 714 D, 809 D, 811 D, 814 D. Maja juz inna generacje silnikow, Chce sie dowiedziec na ich temat wiecej lecz nie znalazlem dokladnych opisow. Chce sie dowiedziec o to jakie silniki byly w jakich wersjach, jakie maja specyfikacje, spalanie, co przy jakich przebiegach trzeba robic etc. Ogolnie wyczytalem, ze silniki z serii OM 900 (np OM 904 lub 906) na pompo wtryskiwaczach ogolnie sa mocne i oszczedne, chce sie dowiedziec czegos o ich eksploatacji
Jest jeszcze jeden model ktory mnie interesuje - to O 309 - czyli rama, zawieszenie uklad kierowniczy od DuDo (408, 508, 608) a silnik OM 352 - czyli 130 Koni. Jak to sie sprawuje??
No i na koniec w temacie - wiem ze mercedes montował rózne mosty do róznych aut - jak ocenic czy most jest szybki czy wolny nie wjezdzajac na autostrade i liczac obroty silnika na zielonym polu