Cytuj:
Poczekaj na nowy model.
Może ceny tego spadną.
Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka
Dział handlowy w Scanii wspominał coś że nowym modelu ma być w okolicach października ale podobno ceny starej serii maja zostać na dotychczasowym poziomie.
Co do testowanego pojazdu to tak, przez dwa tygodnie zrobione zostało ~5500 km ze średnim, rzeczywistym, spalaniem na poziome 26,7 L, jazda po Niemczech z weekendowym wypadem do Francji, kierowca z oceną 90% w Scania Driver Support, średni tonaż na poziomie 11 ton. Na plus w porównaniu do wcześniejszego modelu można zaliczyć poprawione dolne łóżko, naszpikowanie przeróżnymi systemami bezpieczeństwa i... i to by było chyba tyle z plusów, z minusów to na pewno dalej pierwszą rzeczą jest mała lodówka, małe schowki, "dziwnie" działający aktywny/topograficzny tempomat, po zaprogramowaniu na 85 km/h utrzymywał tą prędkość przez chwilę po czym rozłączał napęd i zwalniał do ~70 km/h i znów się rozpędzał. Najczęściej powtarzającym się minusem który słyszałem odnośnie testowanego egzemplarza(choć nie tylko tego się to tyczy) to ogólna ciasnota w kabinie Highlinie. Wracając do spalania to jestem lekko rozczarowany tym wynikiem ponieważ takie normy wykręca Scania którą ostatnio zakupiłem
Sebastian_92
Jak spisuję się Volvo E5 ? Przy przebiegu 1124000 km nie mam na co narzekać, oleje, płyny, filtry i ogień do przodu, choć po aucie widać ogólne zmęczenie. Jedynym problemem z jakim nie mogę sobie poradzić to czujniki ABS i zużycia klocków na tylnej osi wymieniane było wszystko, kilka razy i za każdym razem po pewnym czasie świeci znowu ABS. Co do spalania to średni wynik w tym roku to 31,8 L z 65366 km - od stycznia do marca Polska - Węgry ciężko cały czas, głownie papier po sam dach, marzec - sierpień Polska - Szwecja ładunki mieszane.
Dlaczego Scania i Iveco ? Scania bo po dłuższych poszukiwaniach megi trafił się sensowny egzemplarz z retarderem i dużymi bakami, co do Iveco to tutaj postanowiłem trochę zaryzykować, w pierwotnej wersji zamiast "Piaggio" miał być "markowy" ale starszy ciągnik i wtedy zacząłem się zastanawiać czy kupno 8-9 letniego ciągnika z przebiegiem 1 mln kilometrów jest dobrym pomysłem(może się wydawać że zaprzeczam temu co pisałem kawałek wyżej ale obecne volvo mam od 3 lat i kupiłem je z przebiegiem ~800 tyś km tak że w miarę wiem na czym stoję
), w tym momencie dostałem tel od znajomego handlowca z iveco że jest kilka ładnych pojazdów, pojechałem, obejrzałem i stwierdziłem że wole pojazd o połowę młodszy z przebiegiem również mniejszym o połowę.