Witam,
Jakiś czas temu kupiłem Renault Premium DXi 440, były samochód Jabsona.
Renault Premium 440 DXi EXCELLENCE
rok. prod. 2006
przebieg: 815 tyś km
wyposażenie: automatyczna skrzynia biegów, elektryczne szyby, elektryczne i podgrzewane lusterka, klimatyzacja, webasto, sterowanie radia pod kierownicą, skórzana kierownica (chyba kiedyś była), 2 łóżka, ksenony, ameliniowe felgi w tym przód szeroki, komfortowy fotel, lodówka, pełen spojler.
Renówkę dokupiłem jako 2 samochód firmowy dokładnie w dniu 1 urodzin mojej "firmy"
Od chwili zakupu do czasu wyjazdu upłynął ponad miesiąc, wynikało to z konieczności załatwienia dokumentacji, napraw wynikających ze stanu technicznego jak i moich wymysłów, żeby mój kierowca Marcin nie budził mnie w nocy telefonami, że coś się zepsuło. Co mi nie pasowało to wymieniałem:
Mechanicznie:
- niska płyta pod siodło + remont siodła
- poduszka kabiny
- zawór poziomowania kabiny
- zawór poduszek tył
- zawór ABS naczepowy ( ułamany pin )
- napinacze pasków, rolki, pasek
- uszczelnienie misy olejowej
- nowe oleje i filtry silnik + skrzynia biegów
- masa elektryki do poprawy, boczne oświetlenie, wymiana żarówek itp
- klocki hamulcowe przód
- przewody pneumatyczne i elektryczne do naczepy
- podnośnik szyby lewy
- przełącznik szyby prawy
- poprawa zawieszenia kabiny
- i wiele innych pierdółek o których nie pamiętam...
Wizualnie:
- nowe lusterko prawe
- 3/4 nowego lakieru
- dokładne pranie tapicerki
- czyszczenie felg i lekka polerka
- nowe narożniki zderzaka
- i coś jeszcze pewnie się znajdzie...
Czas na zdjęcia:
Na 2 dzień po przyprowadzeniu
Na gotowo:
naczepa: SCHMITZ VARIOS
rok prod.: 2010
wyposażenie: hydrauliczny dach, hamulce tarczowe, 2 poziomy jazdy, obecnie przód ustawiony na 2.85m tył 2.95m. Całość ma równo 4.03m
- deski aluminiowe
- koła 385/55/22.5 tak jak w mojej niebieskiej
- nowa plandeka boki i dach
- osie Schmitz
obsługiwane kierunki: cała Polska
Do naczepy dołożyłem
- 2 nowe opony Michelin X Line Energy.... Chciałem Bridgestona jak do niebieskiej ale nie było na już a cena też dobra
- klocki hamulcowe ostatnia oś
- przeprogramowanie modulatora ABS bo początkowo był martwy
Naczepa była lekko uszkodzona, miała zgięte poprzeczki między nogami, barierki rowerowe i kosz na zapas.
Wszystko naprawione/wymienione na nowe.
Początkowo Marcin miał ciągać niebieskiego Schmitza ale jak się wpiął to nie chce mi oddać
1 trasę zrobiłem z nową naczepą i Magnumka spaliła mi mniej a i wrażenia miałem, że naczepa jakby lżejsza, ma mniejsze opory toczenia. Może to przez osie Schmitza, a może dobrze napięta plandekę bo napina się za pomocą treszczoty.
Jakiś czas temu dokupiłem też babcię Krone z 2000. Osie bębnowe BPW Eco, nowe okładziny, 3 siłowniki.
Ciągam ją tylko po podlasiu z budowlanką.
Co do Premiumki, jeździ. Marcin jest zadowolony. Z pierwszej trasy 7 ton i 10 ton przywiózł mi spalanie 25.3/100 km. Oby tak dalej...
Zapraszam