Cześć i czołem Panowie!
W marcu ruszył pierwszy DAF Euro 6 w naszej firmie, po jednej tygodniowej trasie byliśmy gotowi zamówić kolejny. Jako że zaplanowana wymiana Volvo była o wiele szybciej, to z powodów nie związanych z firmą, przeciągnęła się o jakieś pół roku. Sprawa była dość dynamiczna, auto zamówione prawie w identycznej specyfikacji z Eindhoeven, jednak kilka drobnych szczegółów było innych. Samochód przyjechał z niepolakierowanymi błotnikami, jednak lakier którym pokryta jest rama to niestandardowa opcja, bo jest czarna, gdzie standard jest tylko wyłącznie szary, to samo dotyczy felg.
Gdy auto przyjechało do Gdańskiego oddziału DBK, byłem w trasie. Ale o tym jak bedzie zrobione to auto wiedziałem o wiele, wiele wcześniej. Jeszcze przed założeniem firmy z Mateuszem miałem wizje na takie auto. Ale do rzeczy, jak wiecie od zawsze lubowałem w tym stylu. Myśląc w lutym o pierwsze E6 mówiłem sobie, wystarczy, na to szkoda czasu a tamtego nie zrobiłem bo zawsze było wiele różnych argumentów. Tutaj moment zamówienia pociągnął za sobą stos innych rzeczy zamówionych w 90% w sklepie ENATruck, jako że jest to jeden z pierwszych DAFów Euro 6 z zamontowaną rurą Trux Offroad, musieliśmy na nią czekać przeszło 2 miesiące, zważywszy na fakt że standardowo produkowane są z aluminium gładkiego, tak tutaj mamy do czynienia po raz kolejny z aluminium Air-flow, które z fabryki Trux AB wyjechało oryginalnie polakierowane proszkowo w kolor czarny.
Jak już wspominałem przy okazji pierwszego XF106, EnaTruck z Pruszcza wzięła czynny udział w budowie tego auta, w wielu momentach nikt się nie poddał i za to należy się wielki szacunek dla chłopaków, którym nie straszne są hardkorowe zamówienia! Zaangażowanie ze strony zespołu ENA było ogromne.
dańska.
Ekipa z DBK działała 3 tygodnie, auto było rozebrane z większości zewnętrznych elementów, zbiorniki zdjęte, cały przód rozebrany i ekipa do zadań specjalnych. Wiele rzeczy było robione wg. braku jakichkolwiek wskazówek. Przetarty szlak z przeniesieniem zbiornika powietrza do wnętrza ramy, wykonanie brutalnie prostej belki w połączeniu z pełnymi nadkolami czy również wykonanie odpowiednich listew oświetleniowych pod zbiorniki - tego nie da się kupić, to trzeba przemyśleć i zrobić. Były momenty gdy ktoś mówił dosyć, czy brakowało już pomysłu jak dociągnąć cały teatr do końca. Nie mniej jednak dzięki dla całego zespołu Łukasza.
I tutaj znów pojawia się etap prac, który miał początek u Adama, nie przedstawiam, bo wiadomo chyba kazdy go zna. Przyjechał do DBK, porysował plastiki i tapicerki jakims dziwnym mazakiem - dorzucając tylko, te plastiki robimy w weekend, tamte robie w tygodniu a za tydzień składamy. W efekcie końcowym mamy połączenie białej skóry z czarną oraz dodatkowo alcantara jako wypełnienie całości i pierwotna gwarancja spójności. Tutaj też pojawił się eksperyment, z boczkami drzwi, które trzeba rozkleić na naście elementów aby wydobyć tapicerkę.
Poniżej regulaminowa tabelka:
Marka: DAF
Model: XF Euro6
Rok produkcji: 05.2016
Przebieg: 1065 km (25.07.2016)
Wyposażenie:
-Fotel kierowcy komfortowy (skóra/alcantara) z opcja podgrzewania/wentylacji
-ACC
-Eco-Roll
-System Predictive Drive
-DAF Sound System z jednostką sterującą Alpine BTi137
-DBK Fleet Managment
-Kamera martwego pola (automatyczna aktywacja przy zmianie pasa)
-Reflektory ledowe
-Rura Trux Top-Bar + 4x Lightforce Blitz 240
-Kangur Trux Offroad + 2x Lightforce Blitz 240
-Trąby Hadley
-Tylny zderzak LAG + lampy TRP
-Oświetlenie dodatkowe w całości dostarczone przez Hella
-Zabezpieczenia wlewu paliwa KOCKON oraz osłony smoków w zbiornikach wykonane z blachy ryflowanej
-Dodatkowe światła robocze podwieszone od dołu górnego spojlera
-Lampy ostrzegawcze "koguty" Hella KL710
-DAF Night Lock
-Oryginalne pełne zakrycie pokładu za kabiną
Naczepa: Chłodnia Schmitz
Obsługiwane kierunki: D-GB-D
Dostarczony
Modyfikacje:
Gotowy do wydania:
"Spakowani do drogi, dwie fotki i odjazd":
Wnętrze:
POZDRO.
Pełne mycie, które razem z Arkiem mogliśmy wykonać samodzielnie, zajmując stanowisko do mycia przez ponad 3 godziny, dzięki DBK Grupa, godnie reprezentowaliśmy nasz macierzysty serwis na zlocie.
Master Truck 2016: