Witam na wstępie chciałem się przywitać.
Prowadzę firmę budowlaną, Sprzęt jaki będzie przewożony to od 9 t do 32t. Te 32 t to w przyszłości, a na chwile obecną to koparka 26t.
Zaraz pewnie będzie pełno odpowiedzi użyj opcji szukaj, to już było itp. owszem było dużo podobnych tematów lecz żaden nie zakończył się, pozostało wiele nie wiadomych. Mnie chodzi konkretnie o markę i opinie użytkowników. Ze spalaniem to jest tak że ile się wleje to tyle spali, robota ma być zrobiona i jak najdłużej auto ma być bezawaryjne.
Szukam opinii na temat Ciągnika Siodłowego Marki SCANIA, VOLVO, MERCEDES oraz w ostateczności MAN. Ciągnik musi mieć te 3 osie tzn konfiguracja 6x4. Moc min 480 KM, V'ka odpada bo krótkie trasy wokół komina więc i spalanie będzie większe, moc nie wykorzystana więc i spalanie większe niepotrzebne.
Maszyna nie będzie chodzić na usługach, lecz na użytek własny. Jak nie będzie przewozić koparek i innego sprzętu na niskopodwoziu to zapięta będzie pod patelnię. Wożenie piasku i kruszywa na budowę.
Zależy mi na tym by ciągnik był dobrany pod ukierunkowanie się w jedną markę. Chodzi o koszty serwisu w przyszłości itp. Many TGA są troszkę za delikatne jeśli chodzi o 4 ośki na budowę. Takie jest moje zdanie.
Najbardziej marka jaka by mi odpowiadała to Scania chodzi mi o serwis ok 30km mam. Ale za to 4 ośki Scani w terenie są słabe i najlepiej brać 8x8 lub 8x6. Co byście doradzili? Znajomi co mają transport uciekają od Manów i biorą Mercedesy lub Volva.
Na chwilę obecną jeśli chodzi o 4 ośki lub 3 ośki wywrotki to z wykopów dobrze wychodzę nie mając swego sprzętu, ale jak już chodzi i niską i patelnię to już tak kolorowo nie jest. I tu szukam opinii. Czemu chcę 6x4? bo nie będę się martwił o przeładowanie i przeciążenie ośki na koniu. Niska będzie na 4 ośkach, patelnia standard. Skończyły się czasy co się ładowało ile podniesie. Czemu tyle osi na niskiej? bo po co mam kupować kolejną 3 osiową lub teraz kupując 3 osiową i zmieniać na 4 osiową? Zwykła nie rozciągana niska będzie się dobrze spisywać a hamulce czy opony w skali roku nie są tak kosztowne w porównaniu do 3 ośki.
Jestem z Częstochowy więc tereny płaskie. Interesuje mnie automat bo jest mocniejszy i wygodniejszy w obsłudze. Auto i naczepy będę kupował na wiosnę także mam czas by oglądać i testować auta na spokojnie. Budżet to max 200 tys. zł brutto za auto. Patelnia i niska to używki zwłaszcza niska. Wolę starą używkę z porządnej stali niż nówkę z gównolitu
Zdj są tylko podglądowe o co mi chodzi. Nie chcę podnoszonej ośki.