Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Cytuj:
A jeśli chodzi o ostatnie zdj to tam jest pojedyncze koło nie na bliźniaku i mniejsza ładowność przez to. Nie licząc przedniego napędu to żadnych zalet nie widzę prócz mniejszych kosztów opon. Jak poznałeś że tam jest przedni napęd?
Przedni napęd poznajesz po piaście. Inaczej wygląda nienapędzana, inaczej hydro, a chyba jeszcze inaczej most.
Cytuj:
Dlaczego pchana a nie wleczona ?? Nie wyobrażam sobie jazdy z 40t dmc i wleczoną w górze (most przewalony masakrycznie i przód w powietrzu - a po co mi 6 osi przy 40dmc ... pchaną bierzesz w górę i 10t na moście - oszczędność paliwa i opon.
Ale to załatwia przesuwane siodło? Skandynawskie samochody chyba właśnie w ten sposób funkcjonują. W terenie dobry nacisk bywa wskazany.
DMC przy 6x2 jest takie jak w 6x4?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

DMC 6X4 i 6X2 przy pojedynczym ogumieniu jest inne
Co do roztawu osi w manie to standard wynosi 3,6m a np pod montaż hydrauliki czy innej przystawki to 3,9m

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2016, 18:53
Posty: 22
Samochód: Szukam
Lokalizacja: Częstochowa

No to jaki max wymiar ciągnika musi być z hydrauliką by nie mieć żadnych problemów ? I co oznaczają te wymiary, że im krótszy ciągnik tym lepiej? To się wiąże z dodatkowymi pozwoleniami jak będzie dłuższy?

Kolejne pytanie co mnie nurtuje to jak powinno być osadzone siodło? Na zdj widać i na drodze czasami spotykam że jest ustawione zaraz za 2 osia a dużo przed 3 osią. Czy siodło nie powinno być przed drugą osią?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1626
GG: 1
Samochód: osobowy

Cytuj:

Kolejne pytanie co mnie nurtuje to jak powinno być osadzone siodło? Na zdj widać i na drodze czasami spotykam że jest ustawione zaraz za 2 osia a dużo przed 3 osią. Czy siodło nie powinno być przed drugą osią?
Przy siodle przed 2 osią to byś miał kolizje naczepy z kabiną...

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2016, 18:53
Posty: 22
Samochód: Szukam
Lokalizacja: Częstochowa

No w sumie racja nie pomyślałem o tym. Ale zawsze jest jakiś duży luz ok 60-80cm to jak by się przesunęło o te 20cm to już będzie źle? Pytam z ciekawości teraz.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1626
GG: 1
Samochód: osobowy

Cytuj:
No w sumie racja nie pomyślałem o tym. Ale zawsze jest jakiś duży luz ok 60-80cm to jak by się przesunęło o te 20cm to już będzie źle? Pytam z ciekawości teraz.
Pamiętaj jeszcze o naciskach na osie, żeby z tym nie przesadzić przy takich kombinacjach, bo przy kontroli to może być dosyć kosztowne.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2016, 18:53
Posty: 22
Samochód: Szukam
Lokalizacja: Częstochowa

A to bardzo się te naciski zmieniają? Nawet jak się przesunie te 20 cm ? Z tego co widać to ta druga oś najbardziej jest dociążona, bo to ani na środku auta ani nie jest po środku 2 i 3 osi. :>

Kolejne pytanie tak z ciekawości. Jeśli zestaw jest zadbany widać to z daleka. Ciągnik ma 3 osie laweta 4 i ma się maszynę zapakowaną to chętnie ITD zatrzyma do kontroli ? Czy raczej nie bo do auta się nie doczepią a do pracy kierowcy bo zawsze coś wyjdzie i nie ma bata by pauzy wychodziły tak jak się należy. To jest pytanie czysto retoryczne.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
DMC 6X4 i 6X2 przy pojedynczym ogumieniu jest inne
Co do roztawu osi w manie to standard wynosi 3,6m a np pod montaż hydrauliki czy innej przystawki to 3,9m
DMC nie jest inne(dla obu przypadków 26t chyba,że dane auto ma techniczne dmc niższe to będzie mniej co raczej zdarzało się w autach z lat 80tych) , naciski na tylne osie to tak - nie chce mi się szukać, ale chyba - dla pushera czy innego 6x2 z jedną osią o ogumieniu pojedynczym będzie poprostu 11,5 ciągnąca (zależnie od drogi) i 8 t druga(bez znaczenia jaka droga) co daje praktycznie to samo co w 6x4 bo tam liczy się nie pojedyncze osie a ich zespół 18/19t

Dla dafa 380 to standard, dla iveco też 380 - tak czy owak konfiguracja mana z pchaną pozwala na zapięcie 13,6.

Ja mam siodło praktycznie równo pomiędzy osiami i przy 3 osiowej wannie z osią w górze ciągnika i dmc zestawu mam 10t na moście, a przy 2 osiowej wannie i ciągniku z opuszczoną osią i 40 dmc do 17t na tylnych osiach co w obu przypadkach daje odpowiednie dociążenie przedniej osi.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Ostatnio zmieniony 20 sie 2016, 0:00 przez 5eba, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Ale to załatwia przesuwane siodło? Skandynawskie samochody chyba właśnie w ten sposób funkcjonują. W terenie dobry nacisk bywa wskazany.
DMC przy 6x2 jest takie jak w 6x4?
Nie poprzesówasz dużo, bo albo kabina będzie przeszkadzać, albo tył ramy czy błotniki/koła tylne ciągnika nie zmieszczą się pod naczepą (np odstęp do nóg podporowych, konstrukcja ramy z cieńkiej nad siodłem i pogrubiającej się ku tyłowi) - nie których naczep praktycznie nie da się podpiąć pod 3 osiowca ...
Jest teren i teren :) w niektórych przypadkach jest wskazane nie mieć przewalonego mostu bo mimo bliźniaków wpada jak w masło. W swoim mimo 17-18t na tylnych osiach mam funkcję dociążenia mostu (działa do 30km/h) i dociąża most do chyba 15czy 16t,a po wyżej tej wartości jeśli masz i tak troche ciśnie na pchaną.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
No to jaki max wymiar ciągnika musi być z hydrauliką by nie mieć żadnych problemów ? I co oznaczają te wymiary, że im krótszy ciągnik tym lepiej? To się wiąże z dodatkowymi pozwoleniami jak będzie dłuższy?
Chodzi o długość całkowitą zestawu na co składa się długość ciągnika co chyba jest oczywiste :)

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Cytuj:
Cytuj:
Ale to załatwia przesuwane siodło? Skandynawskie samochody chyba właśnie w ten sposób funkcjonują. W terenie dobry nacisk bywa wskazany.
DMC przy 6x2 jest takie jak w 6x4?
Nie poprzesówasz dużo, bo albo kabina będzie przeszkadzać, albo tył ramy czy błotniki/koła tylne ciągnika nie zmieszczą się pod naczepą (np odstęp do nóg podporowych, konstrukcja ramy z cieńkiej nad siodłem i pogrubiającej się ku tyłowi) - nie których naczep praktycznie nie da się podpiąć pod 3 osiowca ...
Jest teren i teren :) w niektórych przypadkach jest wskazane nie mieć przewalonego mostu bo mimo bliźniaków wpada jak w masło. W swoim mimo 17-18t na tylnych osiach mam funkcję dociążenia mostu (działa do 30km/h) i dociąża most do chyba 15czy 16t,a po wyżej tej wartości jeśli masz i tak troche ciśnie na pchaną.
Sam masz przesuwane siodło :D
http://img39.otomoto.pl/images_otomotop ... rev012.jpg
http://otomoto.pl/oferta/man-tga-hydrod ... y9OUJ.html
Zobacz na to Volvo:
http://otomoto.pl/oferta/volvo-fh-13-46 ... yirWZ.html
Tutaj siodło też jest przesuwane i wygląda to tak jak u Ciebie, tylko osie są zamienione (wleczona zamiast pchanej). Może się mylę, ale nie widzę specjalnej różnicy w umieszczeniu siodła, a przez to w uzyskiwanych naciskach. Jeżeli autor tematu pod 6x2 z wleczoną nie podepnie wanny, to problem będzie również z 6x4.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Siodło jest tak samo umiejscowione, ale to nie o to chodzi - ja z naciskiem 10t na siodle mogę jechać z osią w górze, a na wleczonej nie bo cięzar rozkłada się praktycznie na most(siodło jak by nie było ustawione masz na moście lub za mostem czyli ciężar nie idzie na przód auta) ,a u mnie na most i przednią oś

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2016, 18:53
Posty: 22
Samochód: Szukam
Lokalizacja: Częstochowa

Czyli reasumując Ciągnik marki obojętny, byle zadbany, Euro 5. Najlepiej 6x2 z załączanym przodem z hydrodrive, pchaną podnoszoną i skrętną ośką, a nie wleczoną ośką, siodło na środku między 2 a 3 ośką. Zgadza się ?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Takie jest moje zdanie, ja takie rozwiązanie polecam, bo mi się sprawdza. Czemu e5 ? Lepiej E6. A tak serio to wiesz po jakich drogach jeżdzisz (piszesz o "kominie") i czy są płatne bo tylko to ma znaczenie w PL. Moj E4 na viatolu i tak jest E5,bo 2008r :)

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2016, 18:53
Posty: 22
Samochód: Szukam
Lokalizacja: Częstochowa

Są niższe podatki temu E5 :> a tak na serio to nigdy nic nie wiadomo czy się po jakąś maszynę nie poleci za granice lub dalej niż 150 km od domu. Na E6 mnie nie stać. A jak to możliwe ze silnik E4 a na Viatoll E5 ?

A i mam jeszcze pytanko. Czy opuszczana oś ma napęd ? Jeśli tak to zapewne rozwiązane to jest za pomocą blokady ?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2016, 18:53
Posty: 22
Samochód: Szukam
Lokalizacja: Częstochowa

A co możecie o tych handlarzach powiedzieć?
Daje linki przykładowe z solówką, tutaj chodzi mi tylko o opinie tych handlarzy.
Bo mają bardzo duży wybór.

http://www.mascus.pl/transport/uzywane- ... lvgtk.html

http://www.mascus.pl/transport/uzywane- ... illmk.html


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1626
GG: 1
Samochód: osobowy

Cytuj:
Są niższe podatki temu E5 :> a tak na serio to nigdy nic nie wiadomo czy się po jakąś maszynę nie poleci za granice lub dalej niż 150 km od domu. Na E6 mnie nie stać. A jak to możliwe ze silnik E4 a na Viatoll E5 ?
Viatoll ma swoje niepodważalne tabelki - wg nich wychodzi, że każde auto z np. 2008r ( jak w przypadku 5eby ) ma E5, to Ci zakwalifikują auto jako E5, pomimo, że w praktyce tak nie jest...
Cytuj:
A i mam jeszcze pytanko. Czy opuszczana oś ma napęd ? Jeśli tak to zapewne rozwiązane to jest za pomocą blokady ?
Albo napęd, albo unoszenie osi. Ewentualne wynalazki takie jak napędzana i unoszona ośka to chyba tylko w fińskim Sisu :P

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Są niższe podatki temu E5 :>
Jakie?? Gdzie??

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2016, 18:53
Posty: 22
Samochód: Szukam
Lokalizacja: Częstochowa

Czytałem że jak jest E3 to są wysokie podatki, chyba że już mi się wszystko myli. Na pewno więcej za Viatoll się płaci.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1626
GG: 1
Samochód: osobowy

I nic innego nie jest uzależnione od normy emisji spalin. Podatku od środków transportu zapłacisz tyle samo :D

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: KooBS i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: