Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Daf XF 105.460
Post Wysłano: 06 wrz 2016, 19:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 wrz 2016, 19:14
Posty: 7

Hej, planujemy z tatą zakupić Dafa XF 105.460 rocznik 2012 490 tyś km + - Pakiet ATe . Pytanie mamy takie, jest tam manual 6o biegowy, czy jest on awaryjny? Jak z spalaniem? Jest to pierwszy daf jaki chcemy kupić, wcześniej mieliśmy Renault Magnum ale w automacie.. Ogólnie czy polecacie ten model?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam, Rafał.


Post Wysłano: 06 wrz 2016, 19:42

witam kolego jak poszukasz to znajdziesz
PS.z tego co wyczytałem w sieci to wersje ATE są łączone czy też montowane ze skrzynią automatyczną jeśli się mylę proszę o skorygowanie i poprawienie być może jestem w błędzie
urban19941 miłej lektury

viewtopic.php?t=36899


Post Wysłano: 06 wrz 2016, 20:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 wrz 2016, 19:14
Posty: 7

Dzieki kolego, widzialem ten post ale tam opisuje automat a my chcemy sie wlasnie dowiedziec jak jest z ta skrzynia manualna 6 biegowa :)


Post Wysłano: 09 wrz 2016, 18:55

Cytuj:
witam kolego jak poszukasz to znajdziesz
PS.z tego co wyczytałem w sieci to wersje ATE są łączone czy też montowane ze skrzynią automatyczną jeśli się mylę proszę o skorygowanie i poprawienie być może jestem w błędzie
urban19941 miłej lektury

viewtopic.php?t=36899
To się nieco pomyliłeś. ATe wychodziły w wersji manualnej. Wiem, bo jeździłem takim.
Link do samochodu w Garażu: viewtopic.php?f=44&t=43325

W mojej opinii bardzo dobre auto. Trzeba liczyć się jednak z usterkami czujników NOx. Zawieszenie kabiny jest poprawione w stosunku do pierwszych "stopiątek". Fotele wygodne, lecz sam wygląd nieco nie zachwyca. Łóżko to już klasyka jak to w DAFie. Z chęcią bym z powrotem siadł na takiego. Nie musi być z retarderem, sam DAFowski MX jest bardzo wydajny - nie raz się o tym przekonałem. Obowiązkowo manual. Jedyny mankament tej skrzyni - na zimnym oleju ciężko wrzucić czwórkę, w wersji 8-mio biegowej (w ATe nie było ósemek) - piątkę. Jeśli kogoś nie razi czasami "toporność" DAFa to brać bez większych oporów.


Post Wysłano: 09 wrz 2016, 21:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

... a poza 6 cylindrem wszystko OK ! :lol:

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 09 wrz 2016, 23:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Cytuj:
Obowiązkowo manual.
A dlaczemu, jeśli można spytać? Z automatem jest coś nie tak...?


Post Wysłano: 10 wrz 2016, 8:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Automat w Dafie dziala zero-jedynkowo. Biegi zmieni dlugo. Miesza sie czasem i nie za bardzo wie o co mu chodzi. Na bank projektowala ta skrzynie kobieta.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 10 wrz 2016, 11:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Jakoś ze dwa tyg temu, jadę sobie na dwupasmówce, na prawym DAF z blandeko ośka w górze, na lewym ja cytryną. Ni z tego ni z owego, wyskoczyła nam baba na rowerze na pasy, awaryjne hamowanie, takie prawe do zera, po czym od jakichś 5km/h rozpędzanie.
DAF się zawiesił, chwilę zmieniał biegi, dobrał jakiś, po czym start od może 2, doszedł do czerwonego i tak jedzie z 40 metrów, potem zmiana o połówkę i znowu pod czerwone i znów trzyma na obrotach, potem nie wiem bo Cytryna 1,9d 72konie mechaniczne bez turbiny w końcu nabrała prędkości, i odstawiła Dafa :wink: .

Tak chyba się wiesza skrzynia w DAfie. Takie moje wrażenia ze słuchu były.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 10 wrz 2016, 11:55

Cytuj:
Cytuj:
Obowiązkowo manual.
A dlaczemu, jeśli można spytać? Z automatem jest coś nie tak...?
Automat w DAFie jest tępy jak obuch siekiery. Dość powiedzieć, że potrafił się pogubić do tego stopnia, że podczas wyjazdu z promu w Dover udusił silnik. Zaczął mieszać, mieszać biegami, szarpać, strzelać ze sprzęgła aż w końcu skapitulował.


Post Wysłano: 10 wrz 2016, 13:31
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3588
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Skrzynia w DAFie Ivecu i MANie, to to samo ZF 12-sto, albo 16sto biegowy, różnią się tylko oprogramowaniem...
Każdy ma swoje....

Pierdzieli się z 3 podstawowych powodów:

Magnes :D i nie piję do nikogo że ktoś coś podkładał, mógł ktoś przed kimś podłożyć... po magnicie sterownik skrzyni dostaje totalnego świra, im więcej jeździsz tym gorzej....
Nie dbanie o skrzynie, nie kasowanie błędów, stan oleju...
Zła kalibracja sprzęgła, plus zabrudzona płytka sterownika, plus główna wiązka sterująca, wilgoć, grzyb, syfilis....

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 11 wrz 2016, 10:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tylko powiedz jak według ciebie kalibruje się sprzęgło w AS Tronicu?
To samo z brudem na sterowniku, jak to mam stwierdzić i wyczyścić
Podstawa to wiązka elektryczna a dokładnie to te dwie wtyczki na skrzyni przy sterowniku, lubią sniedzieć, brak styku i skrzynia zaczyna głupiec, np. nie widzi obrotów silnika czy sprzęgło zaczyna szarpać

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 11 wrz 2016, 12:06
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3588
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Między wysprzęglikiem a dociskiem masz trzpień, on ma regulacje, jak czujesz minimalne puknięcie przy startowaniu, kiedy już ma sprzęgło wziąć... wtenczas się to reguluje.... bo będzie wywalało z czasem błędy o kończącym się sprzęgle... i źle będzie biegi zmieniał.... szarpał itp.

A co do czyszczenia to właśnie jak masz te kostki, odkręcasz dekiel i w środku też się czyści, niby tam jest hermetyk, ale po latach może się coś dostać...

To ostatnio właśnie znajomemu zrobił mechanik i też o tym nie wiedziałem, wywalało mu w ivecu koniec sprzęgła, szarpał, wachlował biegami, na trzpieniu luz miał ok, wiązka ok, rozkręcił, poczyścił, auto wróciło do ludzi...

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 11 wrz 2016, 13:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Może w Iveco ma inny wysprzęglik bo w manie niema regulacji na tym trzpieniu co łączy wysprzęglik z łapką od łożyska oporowego
Tyle że za każdym razem jak wlaczasz zapłon to AS Tronic robi sobie z automatu samo kalibracje sprzęgła.
Te psykanie co słychać w skrzyni po przekroczeniu kluczyka

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 11 wrz 2016, 16:19
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3588
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Może tak być, ja pisałem z perspektywy Fiata :wink:

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 19 wrz 2016, 8:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 wrz 2016, 19:14
Posty: 7

A jak ze spalaniem ktoś wie może? w wersji 6cio biegowej ATe ? ogólnie dziękuję za odzew :)


Post Wysłano: 19 wrz 2016, 13:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Cytuj:
A jak ze spalaniem ktoś wie może? w wersji 6cio biegowej ATe ? ogólnie dziękuję za odzew :)
Od 25 l/100 km wzwyż...pomogłem? :D


Post Wysłano: 21 wrz 2016, 0:12

Cytuj:
A jak ze spalaniem ktoś wie może? w wersji 6cio biegowej ATe ? ogólnie dziękuję za odzew :)
Najniżej udało mi się zejść do poziomu 24,2 l/100km. Maksymalnie wyszedł mi 28,6 l/100 km.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: