Regulamin forum


Zasady publikowania pojazdów:

1. Nazwa tematu musi zawierać nazwę pojazdu (np: Scania 124L Topline), dla dwóch samochodów identycznie (np: Scania 124L Topline, MAN TGA XLX).
2. Prezentujemy jedynie pojazdy z homologacją ciężarową i autobusy.
3. Opisujemy pojazd według wzoru:
Marka: -
Model: -
Rok produkcji: -
Przebieg: -
Wyposażenie: -
Zabudowa/Naczepa/Przyczepa: -
Obsługiwane kierunki: -
4. Opis samochodu może zawierać inne informacje, jednak podane w punkcie 3 są obowiązkowe.
5. Prezentacja samochodu musi posiadać minimum 3 zdjęcia opisywanego pojazdu.
6. Zdjęcia muszą być zamieszczone w formie miniaturki, która jednocześnie jest odnośnikiem do pełnowymiarowej fotografii.



Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 paź 2016, 22:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Fajnie wyglada, troche brakuje jeszcze lamp no i spoiler pod spod od hi-way'a, ja takowy dzis zalozylem i wyglada duzo lepiej...
Felgi alu sa fajne ale tylko polerowane na polysk, zwykle tak zachodza po zimie ze masakra szkoda roboty, mam takie w garazu a na aucie i tak stalowki...
Co do oswietlenia w blendzie, u mnie lewe pokazuje na kompie jak sie spali a prawe nie :lol:
Zobacz jak jest w Twoim....


Post Wysłano: 15 paź 2016, 22:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3608
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Na polerowanie felg zeszło po 6h, ale przy wąskiej oponie samym kształtem aluminiowa felga dużo lepiej wygląda.
Cytuj:
spoiler pod spod od hi-way'a, ja takowy dzis zalozylem i wyglada duzo lepiej...
Też robisz na Hi-Way'a całego?
Na chwilę obecną co do lamp ustaliliśmy tyle, że problem będzie ogarnąć diodowe dzienne, tam w środku w lampie jest jakiś emulator czy sterownik i chyba nie podłączy tego jak w Scanii, bo przetwornica do ksenonów pod CAN to nie problem, z resztą nawet Hi-Way'e wychodziły z soczewkami na H7.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 16 paź 2016, 10:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Ogladalem xenki od nowego i faktycznie jest calkiem inne zlacze. Najlepiej byloby zdobyc nowy wtyk i zarobic z odpowiednim ulozeniem pinow, hokeje swieca jako pozycje lub dzienne wiadomo. Pytanie jest czy jeden pin dostarcza plusa pozycyjnego a inny plusa dziennego czy sa jakies inne czary. Jesli osobne piny to dolozyc kabelek do dziennych, ja tak mam zrobione od poczatku ze po wlaczeniu zaplonu swieca mi dzienne LEDy zamiast dolnych dlugich.
Ja nie robie na Hi-Way'a bo powyzej zderzaka mam wszystko praktycznie dobre...

Co do felunku, brata All Black's ma oryginalne zwykle Alcoa. Jakis czas temu byly juz takie zniszczone ze robil je uwaga od papieru 36!!! do 2000 pozniej kostka i filc jeden dzien jedno kolo, efekt byl lustro :mrgreen: przyszla zima i na wiosne....trzeba by bylo prawie od nowa wiec teraz jezdzi na takich ile chemia wybieli....
Jak alumy to tylko oryginalnie polerowane z jakas tam powloka Dura Bright czy cos takiego, one cala zime sa na lustro i sol ich nie atakuje bo w zwyklych zaraz sa wzery :roll:
Kiedys wieczorem na firmie przyjechal kokot w zimie, po zaparkowaniu nalal wody do wiaderka z jakims mydlem umyl fele i poszedl spac... :lol: :lol: :lol: Mysle sobie fajnie byloby miec takie fele ale takim kosztem to no way :lol:


Post Wysłano: 16 paź 2016, 12:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3608
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

No właśnie czary się odbywają na tym dodatkowym module w lampie, pytanie jakie. Samej wtyczki pewnie nie dostanie, potrzebna by była wiązka do komputera przy prawym kole za stopniem. Ledowe obrysówki też mają inne wtyczki, był potrzebny ten 10 cm łącznik z gumką.
W poprzednim Stralisie też miałem zrobione dzienne tak jak Ty, ledy z Magneti Marelli pasują idealnie.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 16 paź 2016, 14:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5991

Zapewne sterowanie diodami poprzez PWM, dzięki temu jest wrażenie zmiennej jasności diod między pozycjami a dziennymi.


Post Wysłano: 05 lis 2016, 20:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3608
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Obrazek
Takie dwa zawiniątka dzisiaj dostałem od szefa, chrom oryginał od hi- way'a, druga sprawa, że bardziej metalowe niż plastikowe jak w Cube.

Co do lamp to szef mocno nalegał żebym ogarnął jak podłączyć te od hi-way'a, ja szczerze mówiąc miałem wątpliwości biorąc pod uwagę jak świecą te soczewki w nocy nawet na ksenonie (bo na H7 też są). No ale... szef przejechał się w nocy hi-way'em i stwierdził, że szkoda pieniędzy, tym bardziej, że lampy od naszych paryżanek ciągle woził do regeneracji, a jedno Reno T z przebiegiem 280kkm też już coraz słabiej świeci. Za swoje kupować nie będę :lol: , ale jak się uprę to mi kupią tylko w sumie po co, ale na chwilę obecną bardziej dumam nad tym jak tu ogarnąć dzienne i postojówki na ledach.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 05 lis 2016, 21:56
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3588
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Zostaw H7, powtórzę się, ale te soczewki naprawdę źle świecą w porównaniu do zwykłych lamp.

W Poznaniu jest firma i przerabia lampy na bi halogen i ksenon, swego czasu chcieli 1200 netto za lampy do fiaciny plus oddanie swoich starych :)
Robią na soczewce magneto marelli i hella.

Czaiłem się, ale ozdrowiałem... w końcu mój to to wg, wielu znawców rozpadający się złom, po co inwestować...

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 02 gru 2016, 15:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2005, 18:59
Posty: 834

Mogłem Cię mijać przed chwilą (02.12 po 14) na S5 na wysokości MOP Siekierki? Samym koniem leciałeś. Pomarańcze w atrapie i nalypka ferrari rzuciły mi się od razu w oczy.

Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 02 gru 2016, 22:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3608
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Tak. Byłem z dyspozytorem na serwisie na kalibracji sprzęgła, bo mi trochę wyrywał przy ruszaniu, a teraz rusza sobie delikatnie. Przy okazji wgrali polskie menu, bo nie było. Nie wołałeś czasem za mną? Siedziałem na prawym to mi trochę do radia daleko było.



Myślałem że kalibracje robi się kompem, ale nie, trzeba wykręcić siłownik, pomierzyć długości, wysunięcia suwmiarką, podstawić to pod specjalny wzór matematyczny i ustawić śrubą wyliczoną długość laski z gałkami na końcach.


Odebrałem jeszcze maskownice spryskiwaczy reflektorów w chrom żeby było do kompletu z powyższymi okularami halogenów i w poniedziałek zakładam. Więcej chyba na razie nie robię, bo mi zimno i mi się nie chce. Teraz to już jest sukces jak mam czyste auto.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 03 gru 2016, 0:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Cytuj:
bo mi trochę wyrywał przy ruszaniu, a teraz rusza sobie delikatnie.
A może się sprzęgło kończy? W Dafie, Manie i Iweko jest przecież ta sama skrzynia ZF-a. Mój też szarpał, szczególnie na pusto jak ruszałem, po jakimś czasie (sam z siebie) przestał szarpać, do momentu jak j*ebło łożysko...
Cytuj:
Myślałem że kalibracje robi się kompem
Na pewno wiesz, że po przekręceniu kluczyka robi jakąś tam diagnostykę sprzęgła, po odpaleniu motoru robi diagnostykę skrzyni biegów...jedynie co, to po wymianie sprzęgła zalecają podłączyć komputer, ja nie podłączałem...


Post Wysłano: 03 gru 2016, 0:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2005, 18:59
Posty: 834

Cytuj:
Nie wołałeś czasem za mną?
Nie, nie wołałem, bo mi radio/mikrofon sprzęga i jak nadaję, to wszyscy słyszą tylko pisk. Po weekendzie majster od CB ma mi to ogarnąć, to będę wtedy osiągalny na radyjku. Trochę późno Cię zobaczyłem, a zanim się namyśliłem skąd znam to auto i czy to na pewno te o którym myślę, to pewnie zasięg by się już rwał ;)


Post Wysłano: 03 gru 2016, 0:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3608
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Sprzęgła tam jeszcze jest sporo, Iveco tej autokalibracji właśnie nie robi, to się kalibruje suwmiarką bo to jest samochód prosty jak cep, a po wymianie sprzęgła też należy właśnie wyregulować tą śrubą z kontrą, nawet widziałem serwisówkę i tak było tam napisane, o podłączaniu kompa nie było nawet słowa. Z resztą jak mechanik to robił, to elektronik wgrywał polskie menu i co chwile włączał i wyłączał zapłon bo w niczym to nie przeszkadzało i nie waliło w tym czasie błędami, jakby robił rzeczywiście diagnostykę jak piszesz to na desce by już było czerwono.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 25 kwie 2018, 21:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 sie 2005, 22:54
Posty: 707
Samochód: Stralis II 6x2
Lokalizacja: PSE

Nowy rok już dawno temu a tu cisza w temacie, działasz coś przy aucie?
Nie miałeś dziś czasem szybkiego pitstopu na A4? Bo mijałem jakieś czerwone Iveco,i kątem oka zauważyłem, że pod lusterkiem miał doklejke ferarki.

_________________
:twisted: Latam Iveco - i to całkiem daleko...


Post Wysłano: 28 kwie 2018, 21:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1328
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Właśnie, mnie też ciekawi jak przebiega eksploatacja, zwłaszcza w konfrontacji z parkingowymi opowieściami o Ivecach.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 28 kwie 2018, 23:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3608
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Obrazek
Obrazek
Jeździ się.
Ze zmian to bardziej to, że pół roku temu odebrałem nowego Variosa.
Zrobiłem tym ~350kkm i w aucie z awarii to raz mi się łożyska na alternatorze zatarły i trzeba było wymienić, koronki ABSu z tyłu było trzeba oczyścić i dobić czujniki, dwie aluminiowe butle pod opaskami skorodowały i uciekało powietrze, uszczelka w termostacie była wymieniana, jak sobie żarówki powkładam nowe to na komputerze wszystko na zielono, ale w tylnych lampach żarówki to przepalają się szybciej niż nadążam wymieniać. Ogólnie jest dobrze, ale w dużej mierze to zasługa tego, że wszystko jest ogarnięte.
W tuningi to się raczej nie bawię, mnie pasuje jak jest, no boczne obrysówki wymieniałem na diodowe, bo oryginalne pogniły.
Coś tam są pomysły nad kupnem jakiegoś Euro6 dla mnie, choć ja do tego podchodzę z dystansem, bo nowsze które mamy są bardziej awaryjne i adblue w paleciarze trzeba wozić, a że wytłuczone nie jest to mogę jeździć dalej.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 1:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 kwie 2016, 19:13
Posty: 967
Samochód: DAF
Lokalizacja: Koło

Dzisiaj widziałem jak dumnie stoi na placu pierwsze od drogi. :mrgreen: Rzuca się w oczy. ;)

_________________
Kolego, a masz może fajkę ?


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 9:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Jaka masz wysokość wew w naczepie? Bo koń rozumiem na 70tkach?
Musze powiedzieć ze jak na Iveco to ładnie wyglada. Tylko ten czarny kapsel na śrubach zmienić :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 9:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3608
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Naczepa regulowana w zakresie przód 2,75-3,05 i tył 2,85-3,05. Ja mam ustawione równo przód i tył 2,85, ale można na każdej kłonicy ustawić z różnicą 5cm. Przy oponach 315/70 i siodle od megi 12cm mam 4,04. Wysokość zawieszenia w naczepie można przełączyćw dwie pozycje, ja mam na tym wyższym ustawione. Mamy też nowe Wieltony i wychodzi około 4cm wyższy zestaw. Ze starym Krone miałem 4,07 przy 2,82 w środku.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 9:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Trudno się robi taka regulacje? Dużo z tym zachodu ?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 9:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Podnosisz dach, przestawisz bolec w kłonicy i po sprawie.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 135 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: