Cytuj:
W tej Scanii może są odrobinę za wysokie, za to w Manie zdecydowanie za niskie. Zawsze mnie zastanawia czym Niemcy się kierują robiąc takie burty, ewenement na skalę Europejską. Krótka zabudowa, to krótki samochód, krótki samochód to zwrotność.
Jeśli ta skrzynia w Manie ma 4m, burty mają ze 40 cm, a szerokość wewnętrzna pewnie w okolicach 2,45m to wychodzi 3,9 m3 pojemności. 9t piachu będzie miało objętość ok. 5,3 m3 , a biorąc pod uwagę, że nigdy nie rozrównuje się materiału dokładnie między burtami, to będzie porządna pryzma wystawała nad te burty. Jeśli dobrze pamiętam wysokość burt, to w solówce przy ładowności 6t mam ok 4,9 m3 pojemności skrzyni, gdzie 6t piachu ma objętość 3,5 m3... i jest dobrze. No chyba, że kiero lubi biegać z łopatą i rozgarnywać, ja nie lubię.
Faktycznie z tych samochodów chyba MAN wygląda najlepiej, ale już widać, że gnije kabina. To dość powszechne w tych samochodach, ale zobacz czy już było robione i jak jest zrobione.
Merc wygląda spoko, ale przy tym tonażu i napędach 170 KM to sporo za mało.
Niemcy nie są głupie i mają spore doświadczenie w tym co robią i to dobrze robią
Źle do tego podchodzisz. Pojedziesz na budowę, pod koparkę, operator Ci na mały czy duży kiper na wali do puki nie przeleci przez burty ... I tu właśnie, pozornie mały, niski, kiper jest ok, bo na wykopie ziemi po 14-15t tam wchodzi ... Gdzie auto oficjalnie przy 4x4 ma ładowności między 8 a 9 ton ... A użeraj się z debilami, przez parę dni na jednej budowie gdzie wywozisz 20 czy więcej aut dziennie... Zwrócisz uwagę to raz może dwa załaduje Cię ok a później znów full, a tak niech se ładuje, nie musisz wychodzić w błoto po kolana w czasie deszczu lub kurzu latem ...
10t piasku załadowane na kiper Meillera wygląda ok, w oczy nie razi. Wiem bo mam już któreś z kolei takie auto w takiej konfiguracji.
Mają one zazwyczaj 4,6-4,8 wewnątrz i 50 lub 60 cm burty. Krótsze są z hds'em - ale tam znów ładowności jest poniżej 7t więc znów proporcje są zachowane.