Cytuj:
Tam dobre pól metra brakuje by podpiąć jakiś standard 13,6 ...
Jeśli dobrze oszacowałem, to właśnie coś koło tego. Od przodu do siodła liczę, że będzie ok 5m, czyli zostaje od sworznia do końca naczepy jakieś 11,5 m, a standard ma chyba 12m - prawda?
3-4 osiowe semi raczej się w tym nie zmieści. Z drugiej strony, jeśli ten MAN jeździł z semi, na rozciągu, to i tak potrzebował pozwolenia co najmniej kat. 3. Gorzej, jeśli miałby latać ze standardem, bo i takie zestawy widziałem.
Cytuj:
mam w firmie takiego tylko bez napędu na pierwszą oś, bez problemu podpina 13,60. a pomiędzy naczepą a kabiną możesz autem przejechać, HDS nie jest chyba taki wielki...
Skoro standard 4x2 ma 16,5 z naczepą 13,6 i nie ma miejsca na HDS za kabiną, to raczej dłuższe 6x4 się w 16,5 nie zmieści i to jeszcze z HDSem za kabiną. Ale może się mylę.
HDS nie jest aż tak duży, ale trochę miejsca potrzebuje, w dodatku im większy, tym pasuje, żeby szedł bardziej do tyłu, ewentualnie siodło musi być przesunięte bardziej do tyłu, żeby odciążyć przednią ośkę. To swoją drogą dość ciekawe, bo większość 6x4 z HDSami ma siodło bliżej ostatniej osi, a ten z linku ma je dokładnie między osiami.
Swoją drogą, jakiś czas temu ZTE kupiło podobnie skonfigurowaną Scanie, z jeszcze większym HMFem:
http://40ton.net/ciagnik-siodlowy-6x4-p ... locie-zte/
Ciekaw jestem jakby wyglądała sprawa z montażem dodatkowego zaczepu do przyczepy, bo zachodnie samochody mają takie rozwiązania, ale nie wiem czy by u nas się nie zawiesiła administracja przy takich kombinacjach.
Nie jest to idealne auto, ale jest fajne