Witam,
ostatnio jadąc za kolegą zastanawialem sie nad taka sytuacja, jechelem z kolega tirem, on prowadzil gdyz ja mam tylko kat C. Jechalismy na 10h.
Ruszylismy i po ok 10 min zatrzymalismy sie na tankownie, ktore trwalo ok 15 min, postoj ten byl na lozku wiec zaliczylo 15 min pauzy dzielonej. Potem przejechalismy jakies 30 min i stanalismy na ok godzine. Po tym postoju tachograf sie wyzerowal i znow pokazywal 4,5h jazdy i po zatrzymaniu sie z przekroczonym o ok 10 min czasem jazdy kazal robic 45 min pauzy. Po zakonczeniu pauzy przepinalismy naczepy i kolega mial znow 4,5h jazdy.
Nie rozumiem tej sytuacji bo wg mnie przeciez powinno byc 4,5h jazdy po ktoreych nastepuje 45min przerwy (ktora mozna podzielic na 15+30), nastepne 4,5h jazdy, pauza 45min (nie wiem czy mozna ja dzielic na 15+30?) i potem 1h jazdy i pauza dzienna.
Drugie pytanie czy podczas pauzy 45 min kolega mogl wyjac swoja karte z tachografu, ja wlozyc swoja i przepiac naczepy, gdyz samym ciagnikiem na kat C moge jezdzic. Po przepieciu kolega by karte wlozyc, zrobil wpis manualny i dalej by mu sie pauza naliczala?
Rejestracja:25 gru 2010, 23:04 Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy
nie wiem dlaczego nie popatrzyłeś w przepisy - tam sposób dzielenia odpoczynku jest wystarczająco wyraźnie napisany.
kartę można z tachografu wyjąc tylko w uzasadnionych przypadkach - takie "przepinanie" jest mocno "dęte".
_________________ nie cytuję postów innych użytkowników
Ad. 1. WE 561/2006, rozdział II, art. 7.
"Po okresie prowadzenia pojazdu trwającym cztery i pół godziny kierowcy przysługuje ciągła przerwa trwająca co najmniej czterdzieści pięć minut, chyba że kierowca rozpoczyna okres odpoczynku.
Przerwę tę może zastąpić przerwa długości co najmniej 15 minut, po której nastąpi przerwa długości co najmniej 30 minut, rozłożone w czasie w taki sposób, aby zachować zgodność z przepisami akapitu pierwszego."
Ad.2.
W świetle tego co napisałeś - lepiej już podczas takich "manewrów" włożyć kartę PO zakończeniu odpoczynku i uzupełnienie tego wpisem manualnym. Przy spotkaniu z "dokładnym" kontrolującym - może zakwestionować taką przerwę (z włożeniem karty w połowie odpoczynku, przerwy) i nie uznać takiej przerwy.
Cyfrowy tachograf zawsze wyzeruje Ci jazdę po zrobieniu pauzy (nie ważne czy pełna czy dzielona, musi być min 45 min.). Z tego co piszesz po 40 minutach jazdy zrobiliście pauzę wiec mogliście znów jechać pełne 4,5h.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 31 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę