Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 19 sty 2016, 22:16

Na 100% osie w naczepie przeciążone, a gdy się okaże przy kontroli, że nie dasz rady przestawić tak by grało to 15 tysi kary za jazdę bez pozwolenia.I oszczędności pójdą się paść...


Post Wysłano: 19 sty 2016, 22:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Cytuj:
nie dasz rady przestawić tak by grało to 15 tysi kary za jazdę bez pozwolenia
Jakiego pozwolenia? Z tego co wiem, pozwolenia na gabaryty są praktycznie nieograniczone w masie, ale naciski poszczególnych osi nie mogą przekraczać "standardowych" norm.


Post Wysłano: 20 sty 2016, 0:08

Kolega chce jeździć bez pozwolenia.To po pierwsze, po drugie, trzymałeś kiedyś pozwolenie w ręku? Jeśli nie, to zapraszam, dam Ci poczytać moje...


Post Wysłano: 20 sty 2016, 0:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Jazda bez zezwolenia dotyczy RMC, ale przestawienie koparki w trakcie kontroli dotyczy nacisków na oś.
Nie, nie miałem pozwolenia w ręce, ale:
http://www.zditm.szczecin.pl/wnioski/ta ... dajace.pdf

Więc zdradź w czym rzecz.


Post Wysłano: 20 sty 2016, 0:37

Oki.Masz rację, z przyzwyczajenia liczyłem sześć osi i większą DMC...


Post Wysłano: 20 sty 2016, 10:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Wg mnie, to kup najzwyklejszą podwoziówkę jaką zobaczysz, bez hydraulicznie skrętnych osi, bez sterowania, nie rozciąganą. Po co Ci problemy? Używał tego na pewno nie będziesz, a jak się popsuje będziesz musiał naprawić...

ITD jeśli waży wóz stosuje tolerancję. I tak, jeśli ważą wagami nowszego typu (jest ich jakieś 90%) to tolerancja jest 200kg i 2% na oś. Czyli przy nacisku 8000kg daje to jakieś 360kg na oś. 360 x 3 osie naczepy daje tonę więcej na wózki od naczepy :wink: .
Te starsze wagi mają tolerancję tylko 2%, cóż wtedy może być skucha :) . Tak z 5 lat temu za każde 1500kg dawali 1800zł w postępowaniu administracyjnym, i kierowcy ze 100zł za "niepoprawne rozmieszczenie ładunku", teraz pewnie podobnie.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 20 sty 2016, 10:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

pracując w firmie zajmującej się budownictwem drogowym posiadaliśmy frezarki (W2000) i recyklery. maszyny te ważyły około 32 ton, a trzeba pamiętać, że zabierały 1370 l paliwa.
były wożone ciągnikami w konfiguracji 6x4 i naczepami niskopodwoziowymi 3-osiowymi, bez żadnych kłopotów z naciskami.
jedynie posiadaliśmy zezwolenia na przekroczenie RMW.

podejrzewam, że dla maszyny ważącej 22-24 tony wystarczałby ciągnik 4x2 i naczepa 3-osiowa. trzeba pamiętać, że naczepa jest dłuższa od koparki i można ją tak ustawić, aby nie przekroczyć nacisku na oś napędową.

jeżeli można wozić 24 tony płyt gipsowo-kartonowych na zwykłym zestawie bez przekroczenia nacisków, to dlaczego nie miałoby się to udać z maszyną o podobnej masie?

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 20 sty 2016, 11:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
jeżeli można wozić 24 tony płyt gipsowo-kartonowych na zwykłym zestawie bez przekroczenia nacisków, to dlaczego nie miałoby się to udać z maszyną o podobnej masie?
Do tego jak zauważyłeś koparkę można sobie dowolnie przestawiać na naczepie regulując rozkład ciężaru, z pakietami kartongipsów tego się nie zrobi, a mimo to jeżdżą.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 20 sty 2016, 14:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Czasami jeżdżę z niskopodwoziową Samro, trzy osie z dowodu ma 7250kg, czyli z lekkim ciągnikiem typu paryżanka jest szansa się zamknąć w 40t dmc przy takim ładunku.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 20 sty 2016, 17:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Cytuj:
Na 100% osie w naczepie przeciążone, a gdy się okaże przy kontroli, że nie dasz rady przestawić tak by grało to 15 tysi kary za jazdę bez pozwolenia.I oszczędności pójdą się paść...
Witaj kolego, mógłbyś mi podać podstawę prawną, która mówi, że jeśli w toku kontroli zostanie ujawnione naruszenie polegające na przekroczeniu maksymalnych dopuszczalnych nacisków na osie, czyli defacto brak zezwolenia odpowiedniej kategorii, to kierowca ma prawo do przestawienia ładunku (w taki sposób aby naciski były zgodne z literą prawa) i dzięki temu ominięcia kary :D ?

Wnioskując z Twojej wypowiedzi można wysnuć tezę, że jeżeli jesteśmy w stanie przeładować na miejscu towar to "nic się nie stało", a nie do końca jednak tak jest...
Cytuj:
podejrzewam, że dla maszyny ważącej 22-24 tony wystarczałby ciągnik 4x2 i naczepa 3-osiowa. trzeba pamiętać, że naczepa jest dłuższa od koparki i można ją tak ustawić, aby nie przekroczyć nacisku na oś napędową.

jeżeli można wozić 24 tony płyt gipsowo-kartonowych na zwykłym zestawie bez przekroczenia nacisków, to dlaczego nie miałoby się to udać z maszyną o podobnej masie?
Co do pierwszej cześci wypowiedzi to się zgodzę, jednakże podciągając pod drugą cześć Twojego postu rękę swoją daję, że przy towarze paletowym (33epal) i RMC40t szansa na przewalenie napędu jest niemal pewna. Należy zapamiętać, że w PL głównie mamy 10t na krajówkach, a nie 11.5. A i nie każdy zestaw jest taki sam - różne rozstawy osi ciągnika siodłowego, ustawienie siodła itp.
Cytuj:
Wg mnie, to kup najzwyklejszą podwoziówkę jaką zobaczysz, bez hydraulicznie skrętnych osi, bez sterowania, nie rozciąganą. Po co Ci problemy? Używał tego na pewno nie będziesz, a jak się popsuje będziesz musiał naprawić...
Głos rozsądku :) Założyciel tematu będzie używał pojazd do celów własnych, a nie do transportu zarobkowego wszelakich towarów, toteż nie potrzebuje nie wiadomo jakiego kombajnu sprzętowego.


Post Wysłano: 20 sty 2016, 23:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...
Cytuj:
...jeżeli można wozić 24 tony płyt gipsowo-kartonowych na zwykłym zestawie bez przekroczenia nacisków, to dlaczego nie miałoby się to udać z maszyną o podobnej masie?
...jednakże podciągając pod drugą cześć Twojego postu rękę swoją daję, że przy towarze paletowym (33epal) i RMC40t szansa na przewalenie napędu jest niemal pewna...
swoje zdanie opieram na kilkuletnim doświadczeniu w transporcie płyt G-K z Polski do Praktikerów w Niemczech z czasów odpraw granicznych. każde auto było ważone na granicy na wadze osiowej (wyniki ważenia były na przepustce granicznej), więc wysyłając 6-7 naczep tygodniowo, miałem jakieś tam pojęcie o nacisku na osie. przy załadunku takich płyt była bardzo niewielka możliwość manewru, ale gdy się go wykorzystało, to nacisk do 10t na oś napędową był zachowany.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 21 sty 2016, 0:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Trzeba pamiętać o tym, że pole manewru uzyskuje się tym, że to co za osiami naczepy działa na zasadzie dzwigni.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 15 cze 2017, 23:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2015, 19:54
Posty: 57

Witam wszystkich po niemal dwóch latach przerwy.
Wracam do tematu, ponieważ trochę się zmieniło i znów potrzebuję Waszych sugestii i pomocy.
Poprzednio doszedłem do wniosku, że faktycznie pozostawię wszystko bez zmian i zrezygnowałem z zakupu zestawu niskopodwoziowego inwestując w kolejne maszyny. I bardzo dobrze, ponieważ zmienił się w firmie cały sprzęt i kilka nowych dokupiłem. Ale do rzeczy, najlżejsza maszyna waży 24 tony + osprzęt roboczy ok 3 tony, najcięższa jest o wadze 32 tony + osprzęt roboczy ok 4 tony. Tym razem już nie mam najmniejszych wątpliwości, że potrzebuję własny transport. Maszyny przewożę praktycznie codziennie, korzystanie z zewnętrznych firm transportowych stało się zupełnie nieopłacalne.
Proszę Was o podpowiedź czy zestaw typu MAN TGX 26.480, 6x2 + naczepa 3 osiowa będzie wystarczająca do przewozu w/w maszyn ? Czy może szukać CS 6x4 i naczepę 4 osiową ?

Poniżej przesyłam przykładowe linki CS i naczepy, którymi się interesuje :

https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-fh- ... yUwrn.html
https://www.otomoto.pl/oferta/man-tgx-2 ... yTvUh.html
https://www.otomoto.pl/oferta/man-tgx-2 ... yD1DF.html
https://www.otomoto.pl/oferta/man-tgx-2 ... yOexJ.html
https://www.otomoto.pl/oferta/mega-nacz ... ygKSb.html
https://www.otomoto.pl/oferta/nooteboom ... yVk6w.html


Dziękuje za wszystkie sugestie.


Ostatnio zmieniony 15 cze 2017, 23:32 przez alaverdi, łącznie zmieniany 2 razy.

Post Wysłano: 15 cze 2017, 23:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 19:31
Posty: 891
GG: 1

Mieć maszyny po 40 ton, przewozić je codziennie i pytać na forum czym to wozić. Dobre...


Post Wysłano: 16 cze 2017, 0:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2015, 19:54
Posty: 57

Pytam, ponieważ raz przyjeżdżają po maszyny zestawem 6x2 + naczepa 4 osiowa, a kolejnym razem 6x4 + naczepa 3 osiowa.


Post Wysłano: 16 cze 2017, 0:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

moim zdaniem to powinno byc 6x4 i na zwolnicach panie kolego.jak te koparki po 32 tony chcesz w teren pchac.


Post Wysłano: 16 cze 2017, 0:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2015, 19:54
Posty: 57

Niskopodwozie nie będzie wjeżdżało w teren, rozładunek zawsze jest na utwardzonej drodze - piszę to z doświadczenia po 7 latach dostawy maszyn na budowę. Proszę o sugestie czy CS 6x2 + naczepa 3 osiowa o ładowności 36 ton będzie ok do przewożenia sprzętu.
Chodzi mi przede wszystkim o naciski na osie.


Post Wysłano: 18 cze 2017, 1:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2015, 19:54
Posty: 57

Panowie, taki zestaw będzie ok do przewozu maszyn o wadze ok 40 ton ?

https://www.otomoto.pl/oferta/man-tgx-2 ... yNNmz.html
https://www.otomoto.pl/oferta/faymonvil ... yWBiN.html


Post Wysłano: 18 cze 2017, 6:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ty to jesteś śmieszny 40 ton na trzy osiową naczepę i do tego trzy osiowy ciągnik
Twoja naczepa 50 ton - 27 ton te trzy osie czyli pozostaje 23 tony na ciągnik o DMC 26 ton z czego sam ciągnik waży z 9 ton
Czyli ciągnik cztero osiowy lub naczepa cztero osiowa
Pozatym chyba ktoś się pomylił i te 54 tony to miało być DMC zestawu a nie samej naczepy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 18 cze 2017, 10:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1626
GG: 1
Samochód: osobowy

Ten ciągnik to nie jest angol po przekładce?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: