Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 lip 2012, 14:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 cze 2012, 12:11
Posty: 27

witam. z tego co się dowiedziałem żeby móc przewozić wywrotką zboża wymagają jakiś dokumentów / licencji czy czegoś ? wiadomo musi być czysta paka, ale jakie dokladnie są wymagania na przewóz takich zbóż ? pozdro

_________________
Użyczę certyfikat kompetencji zawodowych w Międzynarodowym i krajowym transporcie rzeczy. kontakt : wojtas@programosy.pl


Post Wysłano: 31 lip 2012, 23:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2010, 18:50
Posty: 110
GG: 6609014
Samochód: MAN L2000 MB 410D
Lokalizacja: Andrychów

Ale na potrzeby własne czy dla kogoś ??


Post Wysłano: 01 sie 2012, 14:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 cze 2012, 12:11
Posty: 27

dla kogoś. mam ciągnik z wywrotką i kierowca słyszał że coś wymagają, jakieś dokumenty czy coś .

_________________
Użyczę certyfikat kompetencji zawodowych w Międzynarodowym i krajowym transporcie rzeczy. kontakt : wojtas@programosy.pl


Post Wysłano: 01 sie 2012, 23:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Kwalifikacje :mrgreen:

_________________
MAN


Post Wysłano: 04 sie 2012, 7:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 kwie 2006, 22:05
Posty: 207
GG: 5539280
Samochód: Iveco Stralis 480
Lokalizacja: Chodziez

zboza to nic ale produktow zbozowych typu maka,otreby itp to juz auto musi miec odbior paki sanepidu

_________________
LASEKUR LASEKUROLUM AB1993 CE1997 DE2008


Post Wysłano: 04 sie 2012, 14:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 cze 2012, 12:11
Posty: 27

dziękuje za pomoc ;)

_________________
Użyczę certyfikat kompetencji zawodowych w Międzynarodowym i krajowym transporcie rzeczy. kontakt : wojtas@programosy.pl


Post Wysłano: 12 sie 2012, 19:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 maja 2011, 20:15
Posty: 9
GG: 0
Samochód: MAN

Składasz wniosek u Powiatowego Inspektora Weterynarii wpisują do rejestru , wtedy można już jeżdzić.Na zaświadczenie czeka się około tygodnia koszt 17 zł pl prowadzisz książkę czystości pojazdu na myjni przeprowadzasz sanitacje pojazdu co jakiś czas.Kontrola inspektora weterynarii przeprowadzana jest raz w roku.


Wszystko w tym temacie!!!


Post Wysłano: 03 paź 2012, 11:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 paź 2012, 10:17
Posty: 1

witam, a powie mi ktoś jak wygląda ta książka czystości pojazdu bo rozumiem że nie jest to rejestr mycia i dezynfekcji, w ogóle to wymagają prawidłowo prowadzonej i podbitej książki przewożonych ładunków ale nie mam pojęcia co to jest i jak wygląda czy mógłby ktoś pomóc?


Post Wysłano: 02 gru 2014, 11:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Wiecie cos o certyfikatach GMP ?? Ile to kosztuje i jakie wymagania trzeba spełnić??

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 02 gru 2014, 11:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lut 2010, 13:36
Posty: 871
Samochód: jakiś tam Tyr...
Lokalizacja: GPS signal not found...

Aż taka żyła złota w polaczkowie że wszyscy nagle się rzucili na przewóz zbóż?

_________________
"...a niepodzielnie królującą elitę stanowią świętokrzyscy patelniarze..."


Post Wysłano: 02 gru 2014, 13:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Bo to tak jest. Plotka krąży że na zbożu to super kasa i dużo roboty. W żniwa.


Post Wysłano: 02 gru 2014, 17:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Ja tu szukam w historii forum wątku o tym a tu na górze ktoś wczoraj nowy założył identyczny :oops:
Na zbożach zęby ojciec zjadł, ale wczoraj pierwszy raz się o to ktoś zapytał ... Słyszeć się słyszało, ksiązeczki weterynaryjne się miało, a teraz takie wynalazki, by znów komuś pieniądze pchać za nic.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 02 gru 2014, 17:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Cytuj:
Na zbożach zęby ojciec zjadł, ale wczoraj pierwszy raz się o to ktoś zapytał ... Słyszeć się słyszało, ksiązeczki weterynaryjne się miało, a teraz takie wynalazki, by znów komuś pieniądze pchać za nic.
5eba. Jeśli Twoi zleceniodawcy tego nie wymagają to nie musisz tego mieć. Ty musisz mieć książkę dezynfekcji pojazdu i historii ładunków oraz numer weterynaryjny. GMP potrzeba głównie na zagranicę szczególnie Holandia. Niemcy też powoli to robią ale jeszcze nie tak bardzo. Mówi Ci to przewoźnik co wozi ciągle produkty rolne ;)


Post Wysłano: 02 gru 2014, 17:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Cytuj:
Na zbożach zęby ojciec zjadł, ale wczoraj pierwszy raz się o to ktoś zapytał ... Słyszeć się słyszało, ksiązeczki weterynaryjne się miało, a teraz takie wynalazki, by znów komuś pieniądze pchać za nic.
5eba. Jeśli Twoi zleceniodawcy tego nie wymagają to nie musisz tego mieć. Ty musisz mieć książkę dezynfekcji pojazdu i historii ładunków oraz numer weterynaryjny. GMP potrzeba głównie na zagranicę szczególnie Holandia. Niemcy też powoli to robią ale jeszcze nie tak bardzo. Mówi Ci to przewoźnik co wozi ciągle produkty rolne ;)
Tak myslalem do Ciebie na priv w tej sprawie uderzyc :)
No widzisz, ale tu u nas, na przewoz krajowy sobie pewna firma zazyczyla - byloby roboty na miesiac a tak dupa

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 11 lip 2017, 9:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 maja 2016, 16:20
Posty: 157

Witam,
trochę odgrzeję kotleta. Temat dotyczy transportu naczepą wywrotką.
Jak wygląda sprawa z realnym zachowaniem czystości przy przewozie 2 różnych ładunków, np w jedną stronę wiozę węgiel, kruszywo, czy też towar na paletach a z powrotem płody rolne? Zgodnie z informacjami, które uzyskałem, każdorazowo po przewozie innego towaru konieczna byłaby dezynfekcja. Rozmawiałem z przewoźnikami i każdy mówi, że co najwyżej pozamiata mulde i zleje wodą, a raz na jakiś czas skorzysta z myjni. Jak to się ma w praktyce? Wystarczające jest takie doraźne umycie skrzyni czy klienci każdorazowo wymagają aby naczepa była po myjni? Jak to się ma do kontroli z weterynarii? Wiadomo trzeba prowadzić księżkę przewozu ładunków. Być może Ci przewoźnicy wpisują tylko przewozy płodów rolnych a pozostałych nie notują?

Pytania może laickie, ale nie miałem nigdy styczności z tego typu transportem.


Post Wysłano: 11 lip 2017, 10:06
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1936
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

masz książkę mycia i dezynfekcji, robisz sobie tez kartkę z historia przewożonych ładunków. Następnie dogadujesz się z jakąś myjnia albo albo inna firma która ci udostępni od czasu do czasu pieczątkę i gotowe. Papier wszystko przyjmie. Firmy przyjmujące np rzepak wymagają dezynfekcje miesiąc do tylu. W historii przewożonych ładunków piszesz tylko co "lżejsze" towary np piasek płukany, nawet koks przechodził, tylko nie węgiel i nie daj Boże śmieci :wink:
Ale
Są tez firmy jak np browar w Tychach który ni uja nie przyjmie ci mycia z innego miejsca niż oni wymagają i faktycznie robić to trzeba. Co do "mycia" skrzyni ładunkowej: jak jest sucho to wystarczy dobrze miotłą przejechać i gotowe, jeżeli masz po koksie i coś jest mokre to przejedz się z otwarta skrzynia na zaladunek i wiatr powinien ja wysuszyć, później to tylko wyzamiatac i gotowe

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Post Wysłano: 11 lip 2017, 10:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2016, 18:58
Posty: 124
Samochód: FH

Zdarzało sie nie raz kukurydze/pszenice na elewatorach wysypac z resztką grysu, piasku, miału lub co gorsza popiołów z "kodem"i nikt nikomu głowy nie urywał :wink: wpis do rejestru przewozu pasz musi być, książka czystości owszem, ale wpisy już do niej, to zawsze na kolanie się piszę przed samym okienkiem..


Post Wysłano: 27 wrz 2019, 18:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 kwie 2008, 1:43
Posty: 11

Witam,

mam pytanie o aktualną sytuację prawną. Brat poprosił mnie o pomoc przy żniwach, która miałaby polegać na przewozie zboża z pól do skupu pożyczonym zestawem. Moje uprawnienia na przewóz rzeczy wygasły 6 lat temu i od tamtego czasu nie odnawiałem ich gdyż nie było takiej potrzeby. Czy mogę realizować taki transport mając tylko C+E na pożyczonym zestawie plonów brata?


Post Wysłano: 27 wrz 2019, 19:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

tak na pierwszy rzut "oka" to nie bo nie masz uprawnień.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 27 sty 2020, 19:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2019, 13:51
Posty: 16

Podłączę się do tematu,
Mam pytanie o załadunek zboża u rolnika kiedy nie ma wagi. Skąd wiecie ile załadować, manometr? Tym bardziej jak rozladunek za granicą co wtedy z dokładnością wagi, przyjmuje się tą u rozladowcy? Bo wtedy różnica mogą wyjść spore. A zboże tanie nie jest.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: