Strona 53 z 54 [ Posty: 1076 ] Przejdź na stronę Poprzednia 150 51 52 53 54 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 lip 2017, 11:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

W przypadku MB nie radzę przeciagać zalecanych przebiegów wymian sprzęgła. ASO zaleca wymiany co 450tkm i tego się trzymać. W moim MP2 drugie sprzęgło skończyło swój żywot po 902tkm.


Post Wysłano: 22 lip 2017, 13:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 mar 2009, 21:31
Posty: 108

Manual wytrzyma dłużej...w automacie czyli zautomatyzowanym sprzęgle jakie jest teraz w99% autach nowych największym problemem nie jest sama tarcza czy docisk one są ok ale łapa i łożysko wyciskowe, które pęka po ok +500tyś...serwis wymienia kpl tj tarcza, docisk, łapa, wysprzęglik i koszt ponad 5tyś netto ale robiąc samemu można zejść bardzo z tej ceny...niekiedy wystarczy zregenerować łape i dać nowe łożysko i śmiga zaś 300-400tyś...

_________________
http://mb.slask.pl/forum/viewtopic.php?t=13330


Post Wysłano: 23 lip 2017, 22:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

Nie wiem jak w skrzyni MB, ale w Dafie skrzynia Astronic zmienialiśmy sprzęgło po 1 060 000, to w sumie można było łożysko wymienić, tarcze nabić a docisk zostawić bo wszystko w dobrym stanie było ..

Ale wiadomo poszedł nowy komplecik sachs


Post Wysłano: 25 lip 2017, 12:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2010, 18:04
Posty: 167
Samochód: 3xMP3, 1xMP4, 6xMaster, 1xDokker

Dzięki za podpowiedzi - tak, myślałem. Zdaje się, że skrzynia biegów jest ta sama co w MP3, różni się chyba programem.
Najbardziej w sumie zdziwił mnie brak możliwości "nauczania" skrzyni biegów w MP4.

W swoim pierwszym MP3 wymieniłem sprzęgło na 550 tys. km i wstawiłem komplet firmy Hammer.
Mój mechanik miał dużo przypadków, że oryginał czyli Luk często rozsypywał się już przy 100-200 tys. km i ogólnie odradzał.


Post Wysłano: 27 lip 2017, 12:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1364
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Tak więc może i ja dodam swoje 3gr na temat MP4.U mojego obecnego pracodawcy trzon firmy stanowią właśnie MP4.Przy specyfice transportu sypkiego(silos) dziwiła mnie na początku moc tych jednostek-bardzo ostatnio popularny mniejszy motor o mocy 430km.No jakoś to jedzie,ale to MB,więc na wodotryski nie liczyłem.Co prawda jak zrzucisz np. na Westfalice 2b w dół przed górką to przy 40t ta 430km idzie prawie tak samo jak FH460 z takim samym tonażem-dość duże zaskoczenie.No ale gdy będziemy jechać na automacie,to przebieg wydarzeń większość zna... :> Gdy wcześniej pracowałem u holendra to też mieli 2 Actrosy,też Stream Space ale z motorem 450km.Fajny jest ten układ PPC,bo np na Brennero ciągnął 12b do 1000obr/min a potem zdjął odrazu na 10 i jakoś tam sobie dawał radę.35km/h wobec FH500 pod 50km/h może na tej górce rewelacyjnie nie wygląda,ale idzie się przyzwyczaić.Tak naprawdę to największy plus dla mnie w tych Actrosach to przedział sypialny.Duże,wygodne łóżka,miekkie i grube wyściełanie ścian bocznych,jak dla mnie jedno z najlepszych aut jeśli chodzi o warunki odpoczynku.Co do minusów:Stream Space ma zdecydowanie za małe schowki nad szybą.Dodatkowo '' ułatwili'' wszystko teraz jedną pokrywą zamiast 3-co za idiota to wymyślił?Jak dla mnie fotel kierowcy jest niezbyt wygodny.Jakoś jezdziłem po tyle samo godz FH,teraz TG-X i nic nie odczuwam,czego w MP4 nie mogę powiedzieć.Wchodzenie do kabiny też takie sobie,na dodatek wysoko i nie zawsze do wszystkiego wygodnie.Poziom hałasu wewnątrz do najniższych też napewno nie należy,zawieszenie kabiny i tylnego mostu też bez rewelacji.Podczas jazdy w podwójnej z hakówką,gdy chcesz sobie poleżeć i rozprostować się na łóżku to rzuca cię ciągle do przodu i do tyłu.Na plus dość dobry hamulec górski,bardzo dobre xenony,fabryczne nagłośnienie w wersji bida na poziomie tragedia,obudowy lusterek zbyt duże i zbytnio się sklejają ze słupkiem mocno ograniczając widoczność po skosie-szczególnie lewa strona.Dużym plusem jest wielka lodówka i szuflada obok.Dzięki temu prawie 3/4 rzeczy jakie zabierasz w trasę znika po upchaniu w nie.Nawet w tej najmniejszej kabinie z płaską podłogą swoboda ruchów jest ok,ale osobiście wolałbym wydać te pareset E więcej do Big Space bo różnica w cenie symboliczna a wewnątrz dość spora-szczególnie jeśli chodzi o schowki nad szybą.Poza tym wizualnie Big Space jest zgrabniejsza.Fajnym dodatkiem są też te niebieskie diody w dachu,niby pierdoła a cieszy.Ogólnie auto dość fajne,silnik można przeżyć bo ze skrzynią się dosyć dobrze dogaduje.Lecz jest kilka dość ważnych rzeczy do poprawki i myślę,że przy zbliżającym się liftingu część z nich poprawią.

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 05 sie 2017, 21:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1330
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Czy ktoś posiada wiedzę, czy w MPIV ogranicznik prędkości można przestawić z 85 jaka wyszedł z fabryki na 89. Jeśli tak to ile to kosztuje i czy przy legalizacji można to zrobić.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 06 sie 2017, 1:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2008, 21:22
Posty: 1257
GG: 2291240
Samochód: R500, Actros 1844, FH 460
Lokalizacja: Szczecin

Takie coś to raczej nie legalizacja, a podpięcie komputera pod OBU. Tak jest w Scani i tu na 99% też.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 06 sie 2017, 7:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 mar 2009, 21:31
Posty: 108

Jeżeli jest na gwarancji trzeba pisać "prośbe" i właściciel pojazdu musi podpisać zgode...jeżeli jest po gwarancji to podnosi Ci w serwisie prędkość i wgrywa nowy program sterujący pracą silnika.

_________________
http://mb.slask.pl/forum/viewtopic.php?t=13330


Post Wysłano: 06 sie 2017, 10:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2017, 15:31
Posty: 6

Do znawców mercedesów....powiedzcie jak to jest?
"Sprawa" dotyczy poniższego ogłoszenia:
https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes- ... yYICN.html
Wg mnie auto prawie nowe i taka cena...
Zastanawiam się dlaczego mercedesy są takie tanie?


Post Wysłano: 06 sie 2017, 11:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1364
Lokalizacja: BIA

Cytuj:
Do znawców mercedesów....powiedzcie jak to jest?
(...)
1. Na 100% cena netto
2. Silnik 430 KM i wyposażenie full bieda
3. Niedługo już pójdzie mu 4 rok, więc na RUS nie pojedzie
4. Na końcu ogłoszenia jest wpis
Kod:
Niniejsze ogłoszenie jest wyłącznie informacją handlową i nie stanowi oferty w myśl art. 
66, § 1. Kodeksu Cywilnego. Sprzedający nie odpowiada za [u][b]ewentualne błędy[/b][/u] lub nieaktualność ogłoszenia.

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 06 sie 2017, 11:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2007, 22:50
Posty: 782
Lokalizacja: Ślesin / Konin

Dodaj sobie jeszcze słabe opony i masz odpowiedź dlaczego jest taka cena.


Post Wysłano: 06 sie 2017, 11:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2017, 15:31
Posty: 6

Tak, ale mimo wszystko to jest prawie nowe auto. Przebieg 200tyś to prawie nic. Jakoś MB nie trzyma ceny. Oczywiście to jest tylko i wyłącznie moja subiektywna opinia.


Post Wysłano: 06 sie 2017, 12:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 mar 2009, 21:31
Posty: 108

Cena normalna w tej konfiguracji...

_________________
http://mb.slask.pl/forum/viewtopic.php?t=13330


Post Wysłano: 06 sie 2017, 12:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2017, 15:31
Posty: 6

Spadek wartosci jak przy iveco i renowce
:)


Post Wysłano: 06 sie 2017, 12:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

proponuje sprawdzić ile czasu już jest w ofercie Truck store - zaraz spadnie do kategorii brązowej czyli powyżej 4 lat.
cena w euro to było by ok.43000 netto .
https://www.truckstore.com/PL/pl/search ... or%20units

patrząc na ceny w innych lokalizacjach w PL cena nie odbiega od standardu.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 07 sie 2017, 0:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Jacoo. Punkt trzeci skąd wziąłeś?


Post Wysłano: 14 sie 2017, 11:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1364
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Prosty przykład trzymania ceny Actrosa na rynku wtórnym.Auta z tego samego rocznika z podobnym przebiegiem..

http://allegro.pl/mercedes-actros-450-2 ... ml#thumb/5

http://allegro.pl/man-xlx-460-euro-6-20 ... ml#thumb/5

http://allegro.pl/volvo-460-nev-euro-v- ... 20054.html

Szczerze jestem zaskoczony,że 4letni MB kosztuje tyle co 4letni Man.Jako nówka MB jest sporo droższy.

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 23 gru 2017, 19:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 maja 2017, 13:35
Posty: 6
Samochód: man tgs 41.480

Jeżdżę actrosem z 2015 roku, wersja bida i brakuje głośników u góry. Jak zdjełem te obudowy głośników, to nie mogłem znaleść kabli do głośników. Od strony kierowców, znajduje się natomiast głośnik do cb radia, zamiast nad szybą na środku, jak u kolegów. Czy ktoś dokładał głośniki u góry i rozwiązał problem kabli?

Pzdr


Post Wysłano: 07 wrz 2018, 8:10

Przeglądałem zdjęcia tego "poliftowego" Actrosa. Nie podoba mi się ta ilość wyświetlaczy, te nowatorskie rozwiązania w kwestii luster.
Jestem tradycjonalistą, zwolennikiem zwykłej wskazówki i tarczy. Już pojawienie się kolorowego wyświetlacza w Iveco uważałem za przerost formy nad treścią, a teraz to co proponuje M-B jest dla mnie niemalże niemożliwe do zaakceptowania.
Rozumiem, że w przypadku "wskazówek" to duże koszty produkcji, że na wyświetlaczu można podać więcej informacji. Ale po co więcej informacji? Dla mnie wzorem tablicy wskaźników jest Volvo z III gen. Ale musimy (chociaż nie za bardzo chcę) iść z postępem. Cytując zatem jednego z mechaników, który zobaczył DAFa CF EURO6 z taką ilością elektroniki: Ale będzie miało się co pier***ić!...


Post Wysłano: 07 wrz 2018, 12:52
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1936
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

na 40ton jest recenzja tego robura. Po opisie tych lusterek ja jestem bardzo pozytywnie zaskoczony ilością możliwości tych kamer, szczególnie szerszy kat widzenia i śledzenie widoku. Na pewno przydałoby się przy dłuższych zestawach. Sam jak cofam z przyczepa pod większym katem muszę wychylać się z kabiny jak stary pekaesiok żeby zobaczyć jak dupa idzie, a lusterek nie chce mi się co chwile zmieniać :wink:

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 53 z 54 [ Posty: 1076 ] Przejdź na stronę Poprzednia 150 51 52 53 54 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: