Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 14 sie 2017, 22:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2017, 22:35
Posty: 85
Samochód: Man tgx

Witam

Jestem świeżym kierowcą młodym można tak to ująć.
Poruszam się na stałej linii.
Dziennie około 460KM robię.
Dodam jest to duża firma kurierska i przeciągam tylko naczepy między trzema miejscowościami.
Zaczynam o 22.OO jadę po załadowaną naczepę i śmigam ok 1.5H do celu.
Tam wpadam na sortownię i wstawiam tylko pod rampę naczepę i podpinam kolejną i tu
mam pytanie nieraz mam gotową załadowaną a nieraz czekam od 1 do 3 godzin.
I nie wiem każdy gada inaczej jeżeli nie uczestnicze w załadunku bo nawet nie wiem co bym miał tam
robić jak to pozamykane magazyny. Załadują dają znać i odjeżdzać każą.
Jedni mówią że na młotki mam ustawić inni że pauza?
Szczerze jeżdzę 3 tyg. i nie ustawiałem na młotki po prostu gasiłem auto i czekałem.
Całej jazdy mam łącznie ok 6 h. Tylko nie wiem czy dobrze robię z tymi młotkami ? Parę minut mam tych młotków ale niektórzy
mówią że za mało jak masz to źle? Koperty w sumie też nie mam potrzeby używać bo kiedy?
Kończę o 5.00 rano i pauzuje ok 12H i od nowa zaczynam ok 17.00 i tak do 5.00
Może ktoś podpowie jak to prawidło powinno być. Trafi się kontrola i klops będzie.


Post Wysłano: 15 sie 2017, 0:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

tak jak byś przeczytał to co napisałeś to chyba sam byś sobie odpowiedział.Młody siofer i nie umi?

Ale tak poważnie to jak wpadasz na plac i przepinasz naczepę i wracasz i zawsze trzeba papiery zabrać auto zabezpieczyć itd. i takie co to robisz na młotkach.a jak czekasz pod załadunkiem to włącz pauze niech z godzinę się kręci a później przełącz na młotki jak byś nie był pewnyswego.ja osobiście jak bym czekał na załadunek zapewne w nocy to bym na kojo czekał z zamkniętymi oczyma.

pamiętaj ilu kierowców i ilu inspektorów tyle interpretacji :wink:


Post Wysłano: 15 sie 2017, 0:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2017, 19:17
Posty: 17
GG: 1
Samochód: Renault t460

Chłopie ja robiąc nocki nieraz to mam łącznie może z 10 minut mlotkow. Jak zamykam drzwi naczepy auto odpalone jak stanę pod rampa gasze auto ja nic nie robię tylko leżę to leci pauza czy to 30 minut czy 3 godziny. Nie przejmuj się tym taka robota i nikt się nie bedzie tego czepiał. Przynajmniej w de nikt się mnie nigdy nie czepiał.

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 15 sie 2017, 6:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:39
Posty: 360
GG: 1
Samochód: Coś tam zawsze jest
Lokalizacja: Konin, Wielkopolska i reszta świata

Cytuj:
{...} to leci pauza czy to 30 minut czy 3 godziny. Nie przejmuj się tym taka robota i nikt się nie bedzie tego czepiał. {...}
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
Zgodnie z Twoją teorią kolega mając 1,5 godz. czasu jazdy za sobą "odbębni" długą 45 i co...? Pozostaje jedynie 4,5 godz. jazdy i znów musi kręcić pauzę :roll:
O używaniu "młotków" przejrzyście piszą tu:
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... 6KXUdhE_dg

_________________
Ganiam hulajnogą,bo lubię świat bez pedałów.


Post Wysłano: 15 sie 2017, 9:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2017, 22:35
Posty: 85
Samochód: Man tgx

Czyli źle nie robiłem. Ale czy warto dla świętego spokoju robić z godzinkę tych młotków ?
Druga sprawa przychodzę 17.00 i robię kraj rozpoczęcia PL i jak o 5.00 kończę też robię kraj zakończenia
dobrze robię ?
w piątek ok 23.00 kończę pracę i w niedziele ok 23.00 zaczynam na ten czas zostawiam kartę w tacho i robię spokojnie 45 h pauzy.
Mam ją wyjmować na weekendy czy nie ? Czy to jest naruszenie jak tylko ja jeźdzę jak narazie tym autem?


Post Wysłano: 15 sie 2017, 10:38
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4180
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Kraj rozpoczęcia PL i zakończenia PL w porządku.

Karty wyciągać nie musisz. Jeśli wiesz, że autem nikt jeździł nie będzie. Dla świętego spokoju możesz kartę wyciągnąć i po przyjściu włożyć oraz zrobić wpis manualny.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 15 sie 2017, 15:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2017, 22:35
Posty: 85
Samochód: Man tgx

Jeszcze pytanie odnośnie koperty/dyspozycji w jakich sytuacjach używacie tego w życiu codziennym?
Z tego co czytałem sporadycznie tego nie którzy używają ?
No chyba że szef mówi bądź pod telefonem jak coś to zadzwonie czy pojedziesz ? to wtedy koperta?
mcr dzieki za linka do opisu tych "młotków" już wiele się dowiedziałem


Post Wysłano: 15 sie 2017, 15:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sty 2012, 16:41
Posty: 862
Lokalizacja: POS

Najpopularniejszy przypadek to podwójna obsada .

Kierowca który jest za kierownica ma kartę w gnieździe nr 1 wiec podczas jazdy wiadomo rysuje normalnie czas jazdy, a kierowcy który ma kartę w gnieździe nr 2 , rysuje właśnie dyspozycyjność.

Innego zastosowania z sensem tego selektora nie znam .

_________________
DAF 95XF 430


Post Wysłano: 15 sie 2017, 19:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Cytuj:
Innego zastosowania z sensem tego selektora nie znam .
Jak np. zostawisz auto na Olszynie i jedziesz stopem/ pociągiem do domu to wg przepisów, przy wpisie manualnym powinieneś zaznaczyć kopertę. Jak wracasz do auta to tak samo. Rzadko kto to stosuje, ale np Beldzy to kontrolowali, po przerwie świątecznej, jak wyjeżdżali kierowcy z Węgierskiej firmy w trasę...

EDIT:
Cytuj:
Jeszcze pytanie odnośnie koperty/dyspozycji w jakich sytuacjach używacie tego w życiu codziennym?
Kiedyś, na http://szoferikrokodyl.pl było opracowanie napisane przez PrzPrz (Przemka Przybysza), w jakich sytuacjach używać danego selektora. Poszukaj, to może znajdziesz i jak będziesz chciał być taki akuratny, to możesz zacząć stosować...:)


Post Wysłano: 16 sie 2017, 11:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2017, 22:35
Posty: 85
Samochód: Man tgx

Jeżdzę tylko po kraju


Post Wysłano: 16 sie 2017, 14:53

Najprościej to zawsze wbić gdzieś te młotki żeby były i tyle. Jak będziesz miał tylko jazde i pauza to Ci napewno zwrócą uwagę przy kontroli na to.
Jak masz tyle jazdy ile piszesz to pauzy wystarczy Ci dwa razy po 30 min.
Ważne żebyś miał te 30 min pauzy na 6h pracy i potem gdzieś drugie 30 min żeby sobie czas jazdy wyzerowac i tyle. Resztę na młotkach i gitara.


Post Wysłano: 17 sie 2017, 13:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2017, 22:35
Posty: 85
Samochód: Man tgx

Czyli jak przejadę 2 H i młotków z 15min i mam pauzy ok 2h.
To już tą pauzę co się robi po 6 H pracy mam odbębnioną?
Czy mam skrupulatnie zliczać dalszy czas pracy i jazdy i jak jest ok 6 h zrobić jeszcze raz ?


Post Wysłano: 17 sie 2017, 15:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Cytuj:
To już tą pauzę co się robi po 6 H pracy mam odbębnioną?
Tak


Post Wysłano: 18 sie 2017, 2:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2017, 22:35
Posty: 85
Samochód: Man tgx

Jaszcze jedno pytanie.Kończę w piątek pracę gaszę auto ustawia się łóżko i wtedy mogę spokojnie
Wyjąć kartę?
Po weekendzie wkładam kartkę robię wpis ze miałem przez ten czas pauzę.
Ale chyba też będzie pytał czy koniec zmiany o co z tym chodzi?


Post Wysłano: 18 sie 2017, 6:09
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4180
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Kończysz pracę, kończysz tacho, wyciągasz kartę. Koniec zmiany to jest to samo co wpis kraju zakończenia. Możesz wybrać ale nie musisz. Przychodzisz w poniedziałek wkładasz kartę i robisz wpis manualny. Karta się loguje i kiedy chcesz rozpoczynasz tacho i jedziesz.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 18 sie 2017, 6:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1200
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Pierwsze cyfry Stoneridge po włożeniu karty od razu przestawiają się na młotki. Po zaniku zasilania, bo np. padły baterie też z łożeczka na młotki wrzuca. Trzeba dużo bardziej się pilnować niz w przypadku VDO.

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 21 lis 2017, 1:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lis 2017, 0:00
Posty: 1

Witam wszystkich, mój pierwszy post na tym forum, zaciekawił mnie ten temat a właściwie pytania i informacje które tu są przekazywane, przez 10 lat mieszkałem w Anglii i tam szoferowałem i z tego co tu czytam to tam przepisy raczej nie ale może raczej system pracy jest zupełnie inny, pracowałem w dużej firmie Asda coś jak Tesco i od razu zaznaczę że czas pracy jak i czas jazdy były tam pilnowane bardzo restrykcyjnie bo od tego zależała licencja firmy na własny transport, nie raz pracowałem na podobnym systemie jak kolega na tak zwanym "Drop and swap" wjeżdżasz na firmę zrzucasz naczepę i bierzesz następną, czasem załadowana czasem na rampie ładowana, wiec jak u kolegi zdarzały się przestoje czasami nawet 3 godziny, normalne jest że podczas pracy takiej jak rozpinanie lub zapinanie naczepy ustawiało się młotki ale czas oczekiwania to właśnie ustawiało się kopertę, czyli dyspozycje/oczekiwanie na prace, w Wielkiej Brytani za stanie na załadunku/rozładunku na pauzie można dostać mandacik od miłych Panów z VOSy, cały czas który spędza się w kabinie, w biurze, na palarni itd. oznaczany był właśnie koperta, bo czekasz na prace, a to właśnie oznacza dyspozycja, czy tez bardziej po ludzku oczekiwanie na prace, oczywiście jeśli szofer potrzebował przerwy to ja robił, siedzisz w kabinie zasłaniasz firany zmieniasz na łóżko i masz przerwę, w tej chwili nikt nie ma prawa Ci przeszkadzać, a jeśli to zrobi zaczynasz przerwę od nowa, zakładam że przepisy w całej europie jak i w GB są znormalizowane, więc niemożliwe żeby przepisy tam były inne niż w Polsce różnić się może jedynie podejście służb kontrolujących, zaznacze również że firma regularnie organizowała szkolenia z tacho pierwszej pomocy itd nawet z gościami z VOSy
Cytuj:
Szczerze jeżdzę 3 tyg. i nie ustawiałem na młotki po prostu gasiłem auto i czekałem.
Całej jazdy mam łącznie ok 6 h. Tylko nie wiem czy dobrze robię z tymi młotkami ? Parę minut mam tych młotków ale niektórzy
mówią że za mało jak masz to źle?
czy tachograf nie przełącza Ci się na młotki w momencie zatrzymania ? robiłeś kiedyś wydruk żeby sprawdzić ile tych "młotków" masz w rzeczywistości ?
Cytuj:
w piątek ok 23.00 kończę pracę i w niedziele ok 23.00 zaczynam na ten czas zostawiam kartę w tacho i robię spokojnie 45 h pauzy.
Mam ją wyjmować na weekendy czy nie ? Czy to jest naruszenie jak tylko ja jeźdzę jak narazie tym autem?
czy jest sens zostawiania karty w tacho skoro możesz zrobić wpis ręcznie ? w jeśli ktoś Ci tą kartę wyciągnie, ukradnie lub auto spłonie ;) przecież z tego co ja wiem karta powinna być z kierowcą a nie z autem :)
Cytuj:
No chyba że szef mówi bądź pod telefonem jak coś to zadzwonię czy pojedziesz ? to wtedy koperta?
to mogę Ci powiedzieć na pewno nie, jak masz przerwę to szef nie powinien Ci przeszkadzać ale wszyscy wiedza jak jest, koperta służy do czasu kiedy nie jedziesz, nie pracujesz i nie masz przerwy, po prostu czekasz na prace, np na załadowanie naczepy na papiery itd
Cytuj:
Najpopularniejszy przypadek to podwójna obsada .
Kierowca który jest za kierownica ma kartę w gnieździe nr 1 wiec podczas jazdy wiadomo rysuje normalnie czas jazdy, a kierowcy który ma kartę w gnieździe nr 2 , rysuje właśnie dyspozycyjność.
Innego zastosowania z sensem tego selektora nie znam .
hihi a to to chyba kolega w postaci żartu napisał :) tam jest dyspozycja bo inaczej być nie może z ciekawostek pierwsze 45 minut dyspozycji drugiego kierowcy zalicza sie jako jego przerwa, a ustawienie to ma wiele szersze zastosowanie i w wielu sytuacjach pomocne, np żeby przesunąć sobie przerwę po 6 godzinach pracy (dla chętnych mogę opisać)
Cytuj:
Cytuj:
Innego zastosowania z sensem tego selektora nie znam .
Jak np. zostawisz auto na Olszynie i jedziesz stopem/ pociągiem do domu to wg przepisów, przy wpisie manualnym powinieneś zaznaczyć kopertę. Jak wracasz do auta to tak samo. Rzadko kto to stosuje, ale np Beldzy to kontrolowali, po przerwie świątecznej, jak wyjeżdżali kierowcy z Węgierskiej firmy w trasę...
bardzo dobry przykład np bus odbiera Cie z miejsca pracy wiezie na bazę, oczywiście nikt pewnie tego nie robi bo po przekraczali by czas pracy :)
Cytuj:
Jaszcze jedno pytanie.Kończę w piątek pracę gaszę auto ustawia się łóżko i wtedy mogę spokojnie
Wyjąć kartę?
Po weekendzie wkładam kartkę robię wpis ze miałem przez ten czas pauzę.
w angli Panowie z VOSy zapytali by czy po wyjściu z auta od razu poszedłeś do domu czy może zaniosłeś papiery do biura itp bo to nadal praca ;)
Ale tak żeby to wszystko podsumować czy interpretacja przepisów w rożnych krajach się aż tak rożni, czy aż tak ciężko będzie się do tego przestawić, pozdrawiam Ciboq

ps sorki za błedy wtórny analfabetyzm po Anglii, moj post nie miał nikogo obrazić ani denerwować traktujcie go jak wymianę doświadczę, spostrzeżeń oraz chęć pomocy sobie jak i innym


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: