Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 mar 2018, 17:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 mar 2018, 17:22
Posty: 2

Witam. Posiadam MAN'a TGA 460, rocznik 2006, 460 kucyków i najechane koło miliona.

Pytanie za sto punktów: ILE TAKIE AUTO POWINNO PALIĆ?

Informacje:
Autko robi trasy na wywrotkach Gdańsk-Kraków-Gdańsk, czyli teoretycznie cały czas autostrady, ładunki pełno-pełno, pustych dolotów na trasie 1500km ok. 100-150km a norma wychodziła poprzedniemu kierowcy 42-44l, a teraz kolejnemu 38-39l. Dzisiaj pojechalem dac wtrysk do sprawdzenia to facet mowil ze taki man powinien palic 30-33l, tutaj na forum szukalem odpowiedzi ale widzialem posty z 2010r, wiec troszke nieaktualne. Moze ktos z kolegow posiada takiego lub jezdzi i moglby powiedziec jak to wychodzi? Czytalem tutaj u Was ze "Szef to tak ma ze zawsze narzeka" ale naprawde wydaje mi sie ze powinien troszke mniej chlac, a poddałbym w wątpliwość uczciwość kierowcy.. Niemniej nie chce wyciagac pochopnych wnioskow ani osadzac poki nie zlapie za reke, dlatego tez pytam Was koledzy abyscie mi podpowiedzieli.

Z góry dziękuję za odpowiedzi!


Post Wysłano: 05 mar 2018, 18:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2011, 18:43
Posty: 18
GG: 0

Dlaczego nie możesz sam zrobić kilka kółek i sprawdzić jak to w rzeczywistości wygląda? Tak będzie taniej niż wymieniać wtryski, pompy...


Post Wysłano: 05 mar 2018, 18:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ja proponuję załadować ile norma przewiduje to i kamaz będzie palił mniej

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 05 mar 2018, 20:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 429
Samochód: 2xr420 r500 r580

Idioty od wtrysków i pomp zawsze mówią ze jak zrobią to będzie palić 30:)
Dla mnie spalanie poniżej 40 litrów po kraju to abstrakcja :)

sam mam 114 4x2 + 3 osiowa przyczepa na krańcu(zestaw do słomy) w 1 stronę zawsze pusto w 2 stronę z reguły max 12 ton jeżdżę sam więc sobie nie kradnie nie cisnę max 80 po s7 i co ? gucio 36 litrów to minimum.. a jak wożę kostki czyli ponad 20 ton ładunku to 39 litrów lekko

u mnie atego 1528 solówka pali tyle co innym skaskanki z 40 tonami nie wiem pewnie nie umiem jeżdzic :mrgreen: :shock:


Post Wysłano: 05 mar 2018, 20:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Nie wiem ile Man, ale sądzę że w 33 -4 to na miękko powinien wychodzić. No zima jest, to może 35-6.

Moje groty (renaty i volva) na robocie w jedną 100km rmc 40t, i powrót pusto w zimie wychodzą 30-32.
W lato zdarza się poniżej 30.

Zastanów się Trolu nad tym spalaniem.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 05 mar 2018, 20:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sie 2008, 23:32
Posty: 366
Samochód: zielony TGA
Lokalizacja: mazowsze

Zasadnicze pytanie jaka jest masa ładunku. Pełno to może być 40t rmc bądź 50t.


Post Wysłano: 05 mar 2018, 20:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 429
Samochód: 2xr420 r500 r580

Cytuj:
Nie wiem ile Man, ale sądzę że w 33 -4 to na miękko powinien wychodzić. No zima jest, to może 35-6.

Moje groty (renaty i volva) na robocie w jedną 100km rmc 40t, i powrót pusto w zimie wychodzą 30-32.
W lato zdarza się poniżej 30.

Zastanów się Trolu nad tym spalaniem.

mechaniki twierdza ze tak musi palić bo 340 koni to za mało i ze jazda po dziurach i nawrotki po polach i tak musi być
przy jedzie na Kołobrzeg pusto i powrotem 14 ton siana mieściła się w 33 litrach ale to trasa 1000 km a nie 300


Post Wysłano: 05 mar 2018, 20:23

Wsiadaj sam, najlepiej wtedy zobaczysz ile faktycznie pali.
Sam czasami miałem takie strzały 'wokół komina' i 22t na naczepie po krzakach, to daf 105 z 11r. 33-34 manual, a automatem z 2007r na tej samej robocie 36-38.


Post Wysłano: 05 mar 2018, 21:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Nie ma kolego czegoś takiego jak norma spalania .Jak by była to service by dało kwit i tyle by musiał palić.jak pisałeś u poprzedniego kierowcy palił więcej ,teraz pali mniej to poco dałeś wtrysk do sprawdzenia.proponuje jak koledzy wyżej wsiądź i przejedź się sam. Jakiś czas temu lecieliśmy z Olsztyna do Nysy man-em tgs na pusto spalił ok 30.ltr.bym musiał pogrzebać w papierach to dokładnie bym tobie podał.tyle że cały czas było butowanie.


Post Wysłano: 06 mar 2018, 14:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 mar 2018, 17:22
Posty: 2

Koledzy, wtrysk dałem do roboty bo stukał, wymieniona została końcówka, natomiast facet od regeneracji sam podpytał ile Pali ten mój MANik, stąd zdziwienie.
Nie mam możliwości pojechać samemu w trase ponieważ mam do ustawienia robote dla ośmiu innych składów.

Ktoś tam pytał ile to jest pełno :shock:
jak jeżdzą Gdańsk-Kraków-Gdańsk to przecież nie jezdzi przeładowany 50 ton..
Normalnie 40-40,5t.

Rozumiem, że norma jest zależna od kierowcy, jeden zrobi taką, drugi taką, natomiast tutaj jak czytałem stary temat to forumowicze pisali ze pali im faktycznie miedzy 30-35, facet od wtrysków mówi 30-33, a u mnie wychodzi w tym momencie 38-39, dlatego postanowiłem zapytać.
No nic, nie pozostało mi nic innego jak założenie sondy. Dziekuje za odpowiedzi!


Post Wysłano: 06 mar 2018, 22:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Może taniej wyjdzie jak mu plombę założysz na korek (chyba Sachs Trans tak miał przez chwilę), jeśli nie musi tankować w trasie...


Post Wysłano: 07 mar 2018, 0:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Proszę Cie. 15 sekund roboty i puszka po piwie. Jak sam nie pojedzie to się nie dowie. Jak kierowca kumaty to jest setka sposobów z Webastem, smokiem czy korkiem spustowym.


Post Wysłano: 07 mar 2018, 7:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

"Nie mam możliwości pojechać samemu w trase ponieważ mam do ustawienia robote dla ośmiu innych składów."

To kolego pozostaje Tobie darzyć głębokim zaufaniem kierowców.UF UF :oops:




"Rozumiem, że norma jest zależna od kierowcy, jeden zrobi taką, drugi taką, natomiast tutaj jak czytałem stary temat to forumowicze pisali ze pali im faktycznie miedzy 30-35, facet od wtrysków mówi 30-33, a u mnie wychodzi w tym momencie 38-39, dlatego postanowiłem zapytać.
No nic, nie pozostało mi nic innego jak założenie sondy. Dziekuje za odpowiedzi![/quote]"


kolego pompiarz przed tobą robił man-a z międzynarodówki co ciąga po 12 ton non stop i co?jak powie że 25 ltr.ma spalić to ludzi pozwalniasz?sam musisz wiedzieć ile twoje auto pali zawsze są jakieś "ramy".jeden pod górę wciska do oporu a drugi jedzie płynnie , i wciska delikatnie.kilka takich akcji w trasie i masz róznicę.Ja absolutnie nikogo nie bronię.kiedyś był tu na forum temat gdzie kolega pytał jaka jest norma spalania dla zestawu który wjeżdża do lasu i targa po kraju drzewo.Tez nie mógł zrozumieć pewnych rzeczy :wink:


Post Wysłano: 10 mar 2018, 4:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2010, 7:42
Posty: 11
GG: 0

A trochę od tematu. Czy w tga silniki 460 KM to te same, ktore montowane byly jeszcze w f2000?


Post Wysłano: 10 mar 2018, 7:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tak ten sam silnik co w tga tylko że w modelu f2000 464 bo 463 to już jest inny silnik niż w tga

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 10 mar 2018, 19:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2010, 7:42
Posty: 11
GG: 0

Mam f2000 z tym oznaczeniem 464 i wbrew pozorom one lubią wyzsze obroty i wcale nadmiernie nie wzrasta przez to zuzycie. Kwestia jest jednak przewidywania sytuacji na drodze. Jesli ktos np.cisnie i 100m przed swiatlami dopiero hamuje nie zdejmujac wcześniej nogi z gazu to zużycie niestety będzie wysokie. Dużo też zależy od opon, gdzie różnice mogą sięgać nawet kilka litrów na 100 km.


Post Wysłano: 10 mar 2018, 21:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1330
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

W/g mnie przy takiej robocie, oczywiście jeśli autko jest sprawne to 35 36 na maksa.
Jeździłem TGA, teraz TGX, tylko z nowszym silnikiem 440 KM w z tym, że w systemie 40t ładowny i powroty puste i nie przypominam sobie większego zużycia niż 33 i autostrady to widuje na yotubie, sporo zależy od łącznika, kierownicza - pedały
Gdyby mnie znał osobiście Kierownik, to by powiedział, że jestem ogarnięty szofer :oops:

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: