Regulamin forum


Zasady publikowania pojazdów:

1. Nazwa tematu musi zawierać nazwę pojazdu (np: Scania 124L Topline), dla dwóch samochodów identycznie (np: Scania 124L Topline, MAN TGA XLX).
2. Prezentujemy jedynie pojazdy z homologacją ciężarową i autobusy.
3. Opisujemy pojazd według wzoru:
Marka: -
Model: -
Rok produkcji: -
Przebieg: -
Wyposażenie: -
Zabudowa/Naczepa/Przyczepa: -
Obsługiwane kierunki: -
4. Opis samochodu może zawierać inne informacje, jednak podane w punkcie 3 są obowiązkowe.
5. Prezentacja samochodu musi posiadać minimum 3 zdjęcia opisywanego pojazdu.
6. Zdjęcia muszą być zamieszczone w formie miniaturki, która jednocześnie jest odnośnikiem do pełnowymiarowej fotografii.



Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 lut 2018, 15:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2017, 23:45
Posty: 192

Cytuj:
Piękny wóz mam sentyment do tego modelu. wielu bezawaryjnych życze.
Dzięki oby jednak się spełniło ;)


Post Wysłano: 06 maja 2018, 14:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2017, 23:45
Posty: 192

W weekend było trochę czasu więc zrobiłem doświetlanie już jak fabryka przewidziała.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jesli będziecie montować to od spodu stopnia jest specjalny okrągły otwór w którym wierci się dziurę na mocowanie halogenu. Z resztą odlew stopnia jest tak wykonany że w innym miejscu i tak nie wywiercicie.


Ponadto padł jeden od doświetlania cofania przy naczepie.
Powodem jest dostajaca się woda do środka przez niedostatecznie uszczelniona szybę lampy.
Rozebralem żeby zobaczyć czy woda napewno tamtędy się dostaje i się potwierdziło
Wejście kabla z tyłu jest bardzo dobrze zalane jakimś czarnym klejem a wilgoć weszła przez szybę.
Jest na to rada i będą wieczne, wystarczy kupić klej do szyb czarny i zaklęć łączenie szyby i ramki aluminiowej.

ObrazekObrazek

Ps
Te lampy co teraz kupiłem wydają się jakościowo lepsze i mają dłuższe żeberka radiatora ale i tak warto uszczelnićObrazek


Ostatnio zmieniony 06 maja 2018, 14:19 przez Twin, łącznie zmieniany 8 razy.

Post Wysłano: 06 maja 2018, 14:24

Nie boisz się, że go z buta kiedyś pociągniesz?

Jak wrzucałeś wcześniejsze foty to trochę przyznaje zgapiłem, tylko zakupiono takie bardziej podłużne lampy (1x6 bodajże) i chcemy je wkręcić w błotnik pod kabiną, mniej więcej tam gdzie jest wyłącznik prądu, tylko u nas osłon niet.


Post Wysłano: 06 maja 2018, 14:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2017, 23:45
Posty: 192

Nie, nie boję się bo i tak zauważyłem że wchodzenie do auta jest dość ciasne i stawiam zawsze nogę na samym tyle stopnia.
Będzie ok, ale jeśli są tej konstrukcji co moje to przejedź je dookoła klosza klejem do szyb inaczej loteria.


Post Wysłano: 28 kwie 2019, 9:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2017, 23:45
Posty: 192

Witam podpinam do Volvo taki voltomierz żeby cały czas pokazywał stan akumulatorów jednak moduły się usypiaja po jakimś czasie
Gdzie się wpiac żeby pokazywał cały czas
Myślałem o lodówce ale trochę daleko do niej żeby kabel ciągnąć
Jest coś takiego w kokpicie co się nie usypia?

Narazie podpięte do zapalniczki obok
Obrazek


Ostatnio zmieniony 28 kwie 2019, 9:58 przez Twin, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 28 kwie 2019, 11:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2009, 9:45
Posty: 114
Samochód: Volvo
Lokalizacja: Ool

Wg. moich obserwacji wszystko się usypia , zapewne jest możliwość pod coś podpiąć ale to już gdzieś bardziej bezpośrednio w elektrykę . Jeżdżę półtorej roku takim volvem i mam żelowe aku , cieszę się ,że co weekend jestem w domu bo inaczej by mnie szlak trafił ciagle go przypalając aku . Latem Ok ale zima to porażka i ja nie mam laptopa żeby filmy oglądać


Post Wysłano: 28 kwie 2019, 14:28
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4179
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Tak z czystej ciekawości, jaki jest sens montowanie voltomierza w celu ciągłej obserwacji napięcia? W przypadku jak posypie się alternator to komputer wyda stosowny komunikat. Niektóre voltomierze dość silnie się nagrzewają i palą. Moim zdaniem jak już montować taki voltomierz to z jakimś przełącznikiem.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 28 kwie 2019, 14:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2017, 23:45
Posty: 192

A po to żeby na długiej pauzie wiedzieć kiedy zapalić auto a nie grzebać i szukać w komputerze pokładowym


Post Wysłano: 28 kwie 2019, 14:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lut 2009, 20:17
Posty: 114
Samochód: Renault Mascott, MB Actros
Lokalizacja: KWI

Najbardziej miarodajne to będzie wyprowadzenie przewodów i bezpośrednie podpięcie pod akumulatory.

_________________
Szakal


Post Wysłano: 28 kwie 2019, 14:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2017, 23:45
Posty: 192

Nie opłaca się chce poprostu znać stan aku cały czas nawet jak się uspia moduły.


Post Wysłano: 28 kwie 2019, 15:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2820
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

A gdybys sie wpial w bezpieczniki. Gdzies tam na pewno jest stale 24v

Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka


_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 28 kwie 2019, 15:55
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4179
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Cytuj:
A po to żeby na długiej pauzie wiedzieć kiedy zapalić auto a nie grzebać i szukać w komputerze pokładowym
Równie dobrze wystarczy co jakiś czas włożyć taki woltomierz w zapalniczkę i efekt ten sam. Bez zbędnego prowadzenia kabli.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 28 kwie 2019, 16:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2017, 23:45
Posty: 192

Więc teraz jest to samo bo podpięty do zapalniczki do kabli a widać cały czas i nie blokuje gniazda.
Nie będę się tłumaczył co i po co...
Myślałem że ktoś wie gdzie w kokpicie jest źródło prądu które się nie usypia.


Post Wysłano: 28 kwie 2019, 20:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2009, 9:45
Posty: 114
Samochód: Volvo
Lokalizacja: Ool

Kto jeździ takim volvem to zna temat czemu i dlaczego . Ogólnie jest lipa z aku i to bardzo wg. mnie . Niby każdy wie o tym ale jak ci przyjdzie jeździć takim volvem to temat poznajesz od tzn. kuchni


Post Wysłano: 28 kwie 2019, 20:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3608
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

http://www.jsel.pl/PL,116,118,vs2ma_wol ... alowa.html
Nie lepszy taki pipsztok z alarmem?
Te światła robocze też jakieś Lipnie. Od kilku lat montujemy lądowe Fristomy do cofania w naczepach i żaden jeszcze nie padł.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 28 kwie 2019, 20:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2017, 23:45
Posty: 192

Alarm od rozładowania jest wbudowany w aucie tylko za wcześnie pokazuje ostrzeżenia żeby przepalic.
Te drugie lampy led są już ok świeca mocno nie paruja i w ogóle git więc za tą cenę lepiej nie będzie
Żelowe aku są ok bez przepalania 24 zrobisz z webasto tylko 45 w górę jest gorzej tak to naprawdę nie narzekam.


Post Wysłano: 28 kwie 2019, 20:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3608
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Jeżeli za wcześnie, to nie da się tego kompem zmienić?

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 01 maja 2019, 19:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lip 2008, 14:14
Posty: 223
GG: 10803142
Samochód: FH500
Lokalizacja: Pułtusk

Nie wiem czy Ci coś to da, ale w fh3 przed nogami pasażera jest wyjście prądu z bezpiecznikami. Są 3 opcje: stały, po kluczyku i po alternatorze. W fh4 powinno być podobnie ale lokalizacji nie znam, poszukaj po kabinie ;)

_________________
Wywrotkowe Volvo


Post Wysłano: 01 maja 2019, 19:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2017, 23:45
Posty: 192

Dzięki kolego
Poszukam


Post Wysłano: 09 maja 2019, 10:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2009, 12:39
Posty: 409
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Wejherowo

U góry i prawej stronie od tego schowka masz przecież bezpieczniki i przekaźniki.

Najłatwiej poczekać aż się uśpi, sprawdzić miernikiem gdzie zostało napięcie i tam się wpiąć.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 144 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: