Autor
Wiadomość
Tytuł: Re: Volvo FM
Post Wysłano: 24 kwie 2013, 19:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Co to jest to czarne na "okienku" w okolicach łóżka?
Tzw płetwa. Antena gps i radio.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Tytuł: Re: Volvo FM
Post Wysłano: 25 kwie 2013, 23:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lis 2007, 19:58
Posty: 121
GG: 5348040
Lokalizacja: Piła

To Volvo siedzi niżej niż niejedna osobówka na glebie :E


Tytuł: Re: Volvo FM
Post Wysłano: 03 maja 2013, 14:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 paź 2010, 17:42
Posty: 41
GG: 0
Samochód: Laguna I
Lokalizacja: Radom

Z tą FM Volvo poszło na łatwiznę jak MB z Atego,lekki retusz kabiny i tyle.


Tytuł: Re: Volvo FM
Post Wysłano: 05 maja 2013, 23:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Z tą FM Volvo poszło na łatwiznę jak MB z Atego,lekki retusz kabiny i tyle.
Zmiany w FM są dużo większe. Poszperaj trochę w temacie i zdjęciach modelu.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Tytuł: Re: Volvo FM
Post Wysłano: 06 paź 2013, 22:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lip 2013, 18:52
Posty: 3
Samochód: Kangoo

To jedno z pierwszych zdjęć FMki w normalnym ruchu, jakie widze. Auto bardzo mi się podoba. Ma ktoś jeszcze jakieś inne zdjęcia, chętnie bym zobaczyl :D.
KLIK


Tytuł: Re: Volvo FM
Post Wysłano: 18 lut 2014, 0:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Taki o się obok mnie ładował w Holandii:
Nóweczka FM 330:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Tytuł: Re: Volvo FM
Post Wysłano: 14 cze 2014, 9:30
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lut 2007, 16:06
Posty: 2140
GG: 6845711
Samochód: prawo fotelowiec
Lokalizacja: Gryfino

Tytuł: Volvo Fm9
Post Wysłano: 10 paź 2014, 13:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sie 2014, 19:15
Posty: 7

Witam prosil bym o opinnie automatycznej skrzyni i 3 skretnej osi w Volvo Fm9 2006r


Tytuł: Re: Volvo Fm9
Post Wysłano: 14 paź 2014, 22:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Witam prosil bym o opinnie automatycznej skrzyni i 3 skretnej osi w Volvo Fm9 2006r
Automatycznej czy zautomatyzowanej??
Volvoski Powertronic (automat - hydrauliczna skrzynia)chodzi pieknie do puki chodzi, pozniej nawet ASO rece rozklada a o cenach czesci wspominac lepiej nie bede.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Tytuł: Re: Volvo FM
Post Wysłano: 15 paź 2014, 10:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Jak z 2006 roku to raczej Ishift jeśli był montowany z 9 litrowym silnikiem a raczej był, to petarda nie skrzynia :) jak się nauczysz z nią jeździć i z nią współpracować to będzie zmieniać lepiej biegi niż Ty :)


Tytuł: Re: Volvo FM
Post Wysłano: 17 cze 2018, 22:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Jakie różnicy w wadze silnika się spodziewać pomiędzy silnikami 7 i 11 litrowymi?


Tytuł: Re: Volvo Fm9
Post Wysłano: 06 lip 2018, 22:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

Cytuj:
Cytuj:
Witam prosil bym o opinnie automatycznej skrzyni i 3 skretnej osi w Volvo Fm9 2006r
Automatycznej czy zautomatyzowanej??
Volvoski Powertronic (automat - hydrauliczna skrzynia)chodzi pieknie do puki chodzi, pozniej nawet ASO rece rozklada a o cenach czesci wspominac lepiej nie bede.
2006r to chyba tylko ishift ktory juz dawno temu zastapil obie skrzynie geartronic i powertronic


Tytuł: Re: Volvo Fm9
Post Wysłano: 18 lip 2018, 1:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 paź 2017, 16:08
Posty: 29
Samochód: Volvo i inne
Lokalizacja: Kartuzy

Cytuj:
2006r to chyba tylko ishift ktory juz dawno temu zastapil obie skrzynie geartronic i powertronic
Oj mylisz się. Powertronic jest ciągle oferowany nawet dziś w nowych Volvo. Geartronic to chyba tyczy się tylko osobówek i pod tą nazwą kryje się japonski Aisin. Nie spotkałem się jeszcze z Geartroniciem w ciężarowych Volvach. Powertronica mam w firmie i mechanicznie chyba nie wiele się zmienił względem tych wersji z lat 90tych i pomimo tylu lat produkcji Volvo nie zrobiło chyba nic żeby poprawić trwałość tej skrzyni. Kiedyś w Volvo były chyba jeszcze skrzynie Eatona.

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka


Tytuł: Re: Volvo Fm9
Post Wysłano: 18 lip 2018, 22:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

2006r to chyba tylko ishift ktory juz dawno temu zastapil obie skrzynie geartronic i powertronicOj mylis
z się. Powertronic jest ciągle oferowany nawet dziś w nowych Volvo. Geartronic to chyba tyczy się tylko osobówek i pod tą nazwą kryje się japonski Aisin. Nie spotkałem się jeszcze z Geartroniciem w ciężarowych Volvach. Powertronica mam w firmie i mechanicznie chyba nie wiele się zmienił względem tych wersji z lat 90tych i pomimo tylu lat produkcji Volvo nie zrobiło chyba nic żeby poprawić trwałość tej skrzyni. Kiedyś w Volvo były chyba jeszcze skrzynie Eatona.

dzis oferowany powertronic to chyba do jakichs wersji miejskich typu smieciarki czy tez wywrotki na budowie i oczywiscie autobusy miejskie. Kiedys powertronica mozna bylo spotkac w wersjach nawet dalekodystansowych (widzialem volvo F z taka skrzynia-przerobiona na manual) i o to mi chodzilo.No chyba ze ktos wybitnie sobie zażyczy to przypuszczam zamontuja. Tak jak aktualnie z ishiftem ktory nawet wygryzl manuala. Wszystkie bodajze nowe volva domyslnie sa z ishift . Manual platny extra. A geartronic

https://www.youtube.com/watch?v=-V2lsmeF4JU


Tytuł: Re: Volvo Fm9
Post Wysłano: 20 lip 2018, 1:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 paź 2017, 16:08
Posty: 29
Samochód: Volvo i inne
Lokalizacja: Kartuzy

Cytuj:
2006r to chyba tylko ishift ktory juz dawno temu zastapil obie skrzynie geartronic i powertronicOj mylis
z się. Powertronic jest ciągle oferowany nawet dziś w nowych Volvo. Geartronic to chyba tyczy się tylko osobówek i pod tą nazwą kryje się japonski Aisin. Nie spotkałem się jeszcze z Geartroniciem w ciężarowych Volvach. Powertronica mam w firmie i mechanicznie chyba nie wiele się zmienił względem tych wersji z lat 90tych i pomimo tylu lat produkcji Volvo nie zrobiło chyba nic żeby poprawić trwałość tej skrzyni. Kiedyś w Volvo były chyba jeszcze skrzynie Eatona.

dzis oferowany powertronic to chyba do jakichs wersji miejskich typu smieciarki czy tez wywrotki na budowie i oczywiscie autobusy miejskie. Kiedys powertronica mozna bylo spotkac w wersjach nawet dalekodystansowych (widzialem volvo F z taka skrzynia-przerobiona na manual) i o to mi chodzilo.No chyba ze ktos wybitnie sobie zażyczy to przypuszczam zamontuja. Tak jak aktualnie z ishiftem ktory nawet wygryzl manuala. Wszystkie bodajze nowe volva domyslnie sa z ishift . Manual platny extra. A geartronic

https://www.youtube.com/watch?v=-V2lsmeF4JU
Ok, znam ten film. Rzeczywiście coś takiego było więc i-shift jest rozwinięciem Geartronica tak jak Telligent rozwinięciem EPS w Mercedesie.
Co do Powertronica to jak najbardziej się zgadzam, dystrybucja, komunalka, autobusy, ew. budowa.

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka



Tytuł: Re: Volvo Fm9
Post Wysłano: 20 lip 2018, 22:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

Cytuj:
Cytuj:
2006r to chyba tylko ishift ktory juz dawno temu zastapil obie skrzynie geartronic i powertronicOj mylis
z się. Powertronic jest ciągle oferowany nawet dziś w nowych Volvo. Geartronic to chyba tyczy się tylko osobówek i pod tą nazwą kryje się japonski Aisin. Nie spotkałem się jeszcze z Geartroniciem w ciężarowych Volvach. Powertronica mam w firmie i mechanicznie chyba nie wiele się zmienił względem tych wersji z lat 90tych i pomimo tylu lat produkcji Volvo nie zrobiło chyba nic żeby poprawić trwałość tej skrzyni. Kiedyś w Volvo były chyba jeszcze skrzynie Eatona.

dzis oferowany powertronic to chyba do jakichs wersji miejskich typu smieciarki czy tez wywrotki na budowie i oczywiscie autobusy miejskie. Kiedys powertronica mozna bylo spotkac w wersjach nawet dalekodystansowych (widzialem volvo F z taka skrzynia-przerobiona na manual) i o to mi chodzilo.No chyba ze ktos wybitnie sobie zażyczy to przypuszczam zamontuja. Tak jak aktualnie z ishiftem ktory nawet wygryzl manuala. Wszystkie bodajze nowe volva domyslnie sa z ishift . Manual platny extra. A geartronic

https://www.youtube.com/watch?v=-V2lsmeF4JU
Ok, znam ten film. Rzeczywiście coś takiego było więc i-shift jest rozwinięciem Geartronica tak jak Telligent rozwinięciem EPS w Mercedesie.
Co do Powertronica to jak najbardziej się zgadzam, dystrybucja, komunalka, autobusy, ew. budowa.

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka
nie zupelnie geartronic to byla zwykla skrzynia manualna SR 1700 lub SR1900 z dobudowanymi zaworami pneumatycznymi przerzucającymi biegi . Czyli dokladnie to samo co mamy w scaniach np skrzynie GRS a GRSO -opticruise. Ishift np VT 2412 to zupelnie inna skrzynia biegow inna bajka nawet do wspolczesnych sobie manuali wystepujaca tylko jako automat i nie posiada np.synchroniztorow ! Zas aktualnie montowany manual taki np VT2514 to praktycznie SR1900 tylko nie ma drązka zmiany biegow tylko ciegna sterujace


Tytuł: Re: Volvo Fm9
Post Wysłano: 22 lip 2018, 17:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 paź 2017, 16:08
Posty: 29
Samochód: Volvo i inne
Lokalizacja: Kartuzy

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
2006r to chyba tylko ishift ktory juz dawno temu zastapil obie skrzynie geartronic i powertronicOj mylis
z się. Powertronic jest ciągle oferowany nawet dziś w nowych Volvo. Geartronic to chyba tyczy się tylko osobówek i pod tą nazwą kryje się japonski Aisin. Nie spotkałem się jeszcze z Geartroniciem w ciężarowych Volvach. Powertronica mam w firmie i mechanicznie chyba nie wiele się zmienił względem tych wersji z lat 90tych i pomimo tylu lat produkcji Volvo nie zrobiło chyba nic żeby poprawić trwałość tej skrzyni. Kiedyś w Volvo były chyba jeszcze skrzynie Eatona.

dzis oferowany powertronic to chyba do jakichs wersji miejskich typu smieciarki czy tez wywrotki na budowie i oczywiscie autobusy miejskie. Kiedys powertronica mozna bylo spotkac w wersjach nawet dalekodystansowych (widzialem volvo F z taka skrzynia-przerobiona na manual) i o to mi chodzilo.No chyba ze ktos wybitnie sobie zażyczy to przypuszczam zamontuja. Tak jak aktualnie z ishiftem ktory nawet wygryzl manuala. Wszystkie bodajze nowe volva domyslnie sa z ishift . Manual platny extra. A geartronic

https://www.youtube.com/watch?v=-V2lsmeF4JU
Ok, znam ten film. Rzeczywiście coś takiego było więc i-shift jest rozwinięciem Geartronica tak jak Telligent rozwinięciem EPS w Mercedesie.
Co do Powertronica to jak najbardziej się zgadzam, dystrybucja, komunalka, autobusy, ew. budowa.

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka
nie zupelnie geartronic to byla zwykla skrzynia manualna SR 1700 lub SR1900 z dobudowanymi zaworami pneumatycznymi przerzucającymi biegi . Czyli dokladnie to samo co mamy w scaniach np skrzynie GRS a GRSO -opticruise. Ishift np VT 2412 to zupelnie inna skrzynia biegow inna bajka nawet do wspolczesnych sobie manuali wystepujaca tylko jako automat i nie posiada np.synchroniztorow ! Zas aktualnie montowany manual taki np VT2514 to praktycznie SR1900 tylko nie ma drązka zmiany biegow tylko ciegna sterujace
Hmm, a ja myslalem, ze powertronic, a opticruise to zasada działania dokladnie to samo. Tzn. ok, wiedziałem, ze opti jest hydrauliczne, a nie pneumatyczne jak np. Poweshift bodajże, w Mercach, a niewiedzialem jak sterowany jest ishift ale sadxilem, ze to zwykly manual z dokladka.

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka



Tytuł: Re: Volvo FM
Post Wysłano: 22 lip 2018, 18:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ishift można porównywac do zf as tronic.
Obie skrzynie biegów zbudowane od podstaw jako zautomatyzowane skrzynie biegów z pneumatycznym wybierakiem biegów

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł: Re: Volvo FM
Post Wysłano: 20 lut 2021, 15:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2020, 13:32
Posty: 20

Panowie pytanie odnośnie FM64 2005r. 2 osie ciągnące.
W kabinie mam przełącznik jak na zdjęciu. Do czego on służy.
Niestety auto nie dysponuje instrukcją papierową a z tego co szukałem na necie volvo udostępnia podręczniki w wersji elektronicznej ale od roczników 2009 w górę.

Obrazek


Tytuł: Re: Volvo FM
Post Wysłano: 20 lut 2021, 15:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 395
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

przełącznik PTO przystawka odbioru mocy

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: