Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 lip 2018, 18:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 sty 2018, 21:38
Posty: 18

Witam, posiadam Scanię R560 V8 z 2008 r. euro 4, przyprowadzona ze Szwecji (6x4 z HDSem) lekko kopcila na czarno i olej leciał z każdej możliwej dziury, więc postanowiliśmy wymienić uszczelki pod glowicami, głowice do planowania, wtryski do sprawdzenia, po drodze skrzynia biegów do remontu i jak już wszystko zrobiliśmy nadszedł czas na jazdę próbną, sama solówka bez obciążania na zimnym silniku delikatny niebieski dym, po kilku kilometrach wszystko dobrze i nagle chmura białego dymu za autem nic nie widać i po kilku kilometrach znowu normalnie, i tak cały czas raz kopci raz nie. Czy ktoś się orientuje co to może być? Turbina odpada bo by kopcila cały czas, nie ma żadnych błędów, chodzi równo nic nie puka, pali na dotyk, brak pomysłów proszę o pomoc.


Post Wysłano: 28 lip 2018, 18:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśli Kania posiada EGR to sprawdź czy płyn nie idzie do układu wydechowego

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 28 lip 2018, 18:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 sty 2018, 21:38
Posty: 18

Samo AdBlue bez EGR


Post Wysłano: 29 lip 2018, 12:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

Cytuj:
Samo AdBlue bez EGR

chyba samo EGR bez AdBlue

euro 4 w scani sa bez adblu,


Post Wysłano: 29 lip 2018, 12:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 sty 2018, 21:38
Posty: 18

To jest V8 z wtryskiem PDE z samym AdBlue z 2008 r. Na pewno nie ma opcji żeby to było Euro 4?


Post Wysłano: 29 lip 2018, 13:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

Cytuj:
To jest V8 z wtryskiem PDE z samym AdBlue z 2008 r. Na pewno nie ma opcji żeby to było Euro 4?
sorki za wprowadzenie w błąd, poszukałem dokładniej i widzę że w V8 jest tak jak mówisz,


Post Wysłano: 29 lip 2018, 13:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 sty 2018, 21:38
Posty: 18

Bo w sumie nie mam pewności czy to jest euro 4. Czytałem ostatnio o aktualizacji oprogramowania w którym jest coś takiego jak PHCE i z tego co wyczytałem chodzi o zwiększenie temperatury spalin żeby dopalic węglowodory czy ktoś o tym wie więcej i czy to może być to?


Post Wysłano: 30 lip 2018, 19:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lis 2011, 13:37
Posty: 209
Samochód: AFN

Może lecieć biały dym jeżeli system Adblue podaje za dużą dawkę reduktora. Trzeba sprawdzić czy dysza ładnie rozpyla.


Post Wysłano: 31 lip 2018, 12:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 sty 2018, 21:38
Posty: 18

No właśnie ta dysza co jest w tłumiku nie jest w najlepszym stanie ale to by nie powodowało żadnych błędów scr?


Post Wysłano: 31 lip 2018, 17:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

U mnie wtrysk tak lał że miałem stalaktyty na opasce od tłumika i nic nie dymiło.....


Post Wysłano: 31 lip 2018, 18:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 sty 2018, 21:38
Posty: 18

A może to być np. wina zapchanego katalizatora albo że jest w nim olej i się wypala?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lis 2011, 13:37
Posty: 209
Samochód: AFN

Ja znam 3 rodzaje kolorów wychodzących z rury: czarny to za dużo paliwa, niebieski za dużo oleju, biały za dużo wody. Adblue to roztwór wodny.
Volvo i Renault czasem tak mają, że jak odpalisz auto to lecą kłęby białego dymu z rury. Po zbadaniu tematu okazuje się, że to normalne bo silnik przy rozruchu aby zachować normy ekologiczne daje więcej reduktora w celu zbicia tlenków azotu.
Zresztą cały ten ekologiczny cyrk jest ciekawie pokazany w 1 odcinku serialu dokumentalnego na netfliksie, "Brudna forsa".


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Po odpaleniu zimnego silnika to nie jest adblu tylko parująca woda która skropliła się w układzie wydechowym

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 01 sie 2018, 14:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 sty 2018, 21:38
Posty: 18

W Scanii musi być 200 stopni w katalizatorze i 60 w układzie żeby Adblue się uruchomiło i ten dym nie leci przy zimnym silniku tylko podczas jazdy i przez jakiś czas leci potem przestaje i znowu leci jakby to była np turbina to cały czas by kopcila a tak nie jest


Post Wysłano: 02 sie 2018, 21:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 sty 2018, 21:38
Posty: 18

Okazało się że w Scanii poprzedni właściciel postanowił pozbyć się katalizatora, czy to może być przyczyną kopcenia i jakie są objawy jeżeli Adblue jest wtryskiwane ale nie ma katalizatora?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: