Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 mar 2019, 20:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2012, 13:17
Posty: 20

Witam, chciałem wymienić tarcze w naczepie na osiach SAF na jednym kole mam problem z odkręceniem piasty nakrętka 85(rura 2m nie pomogła), macie może jakieś pomysły jak sobie z tym poradzić, boję się że zerwę gwint i będzie jeszcze większy problem.pozdrawiam


Post Wysłano: 30 mar 2019, 21:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

Lewa strona to masz lewy gwint, prawa strona prawy gwint. Nakrętkę podgrzej i odkrecisz, dokręcanie na 900Nm chyba

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Post Wysłano: 30 mar 2019, 22:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

W BPW 3 metrowe ramię nie mogło dać rady z kapslem aluminiowym pod którym jest nakrętka łożyska, klucz się odkształcał lub spadała nasadka. Pomogło dołożenie klocka na klucz, klocek przypiąłem do felgi pasem do otworów, wtedy niema opcji spadniecia klucza, następnie dobra barbara i mocne pewne uderzenie, dalej idzie w rękach....
Oczywiście upewnić się jaki kierunek gwintu, SAFa co prawda niemam ale DCA ma prawy i lewy, natomiast BPW Eco plus ma wszystkie zwykłe gwinty...


Post Wysłano: 30 mar 2019, 23:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

Potwierdzam saf ma lewy i prawy gwint!!!


Post Wysłano: 31 mar 2019, 10:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2012, 13:17
Posty: 20

Dziękuje za odpowiedź, właśnie z lewej strony mam ten problem czyli zdaje się ze dokręcałem,zaraz biorę i spróbuję w drugą.


Post Wysłano: 31 mar 2019, 11:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2013, 20:49
Posty: 73

Kuta nasadka na nakrętkę i kluczem pneumatycznym da radę odkręcić. Jak nie to kątówka i naciąć nakrętkę i gra muzyka. nie wiem jaki saf, ale jeżeli integral gdzie tarcza jest mocowana śrubami od wewnątrz to porażka. Nie wiem kto to wymyślił.


Post Wysłano: 01 kwie 2019, 0:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 lip 2009, 11:40
Posty: 224
GG: 0
Samochód: Volvo

Jaki to typ tej osi SAF?
Jaka marka i rocznik naczepy?
Jeżeli nie jest to INTEGRAL to nie musisz odkręcać piasty.


Post Wysłano: 06 kwie 2019, 8:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2012, 13:17
Posty: 20

Naczepa Kogel 2001 rok, oś SAF integral (SBK2243-11S B19-22K01), niestety nie udało mi się tego ogarnąć, ani w prawo ani w lewo, narazie zostawiam tak jak jest, będę miał więcej czasu to podjadę na jakiś serwis niech się bawią.pozdrawiam


Post Wysłano: 20 cze 2019, 18:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Pewien gość mi opowiadał, że w safie jak idzie ciężko należy rozciąć nakrętke - jak idzie ciężko to nakrętka zniszczy gwint na czopie.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 09 lip 2019, 22:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2017, 18:41
Posty: 1

Nakrętka lewozwojna ma wytoczoną fazkę na kołnierzu a prawostronna nie ma. Po tym łatwo poznać jaki rodzaj gwintu mamy.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: