witam tak jak w temacie volvo FH12 D12D mimo wymiany pompowtryskiwaczy,pompki paliwa,sprawdzeniu szczelnosci dolotu ciagle kopci na czarno troche mniej niz przed wymiana ale nadal dymi ale tylko po zmianie biegu i przycisnieciu gazu potem juz nic.Dodam ze im silnik bardziej goracy naprzykład gdy wyjade na jakas spora górke i silnik sie mocno dogrzeje wtedy nie zakopci wogule jak zmieniam bieg.Dodam za jeszcze sporo pali ale moc wmiare jest.Doradzcie cos bo na ASO juz mnie nie stac.
Czesc ja mam ten sam objaw ktory dokladnie opisales.Nie wiem co mu jest najgorzej jak jest zimny wtedy ostro kpoci.Podejrzewam ze dostaje za duza dawke paliwa na poczatku zielonego pola na obrotomierzu i go nie spala czego efektem jest sadza.Jakbys sie dowiedzial co to moze byc to mi napisz bede wdzieczny.Pozdrawiam
Rejestracja:30 sie 2008, 10:55 Posty: 79
GG: 0
Samochód: tak
Piszesz że pompowtryski wymieniłeś {zakładam że nowe}.Należy jechać do serwisu na diagnostykę czujników czy który nie przekłamuje.Następnie termostat czy silnik jest odpowiednio dogrzany.Potem czy prawidłowo działa zawór podgrzewacza,i hamulca górskiego.Jak to posprawdzasz to napisz o efektach pomyślimy co dalej jak to nie przyniesie efektu.
BOGDAN 2010 wszystko było sprawdzane diagnostyke robiłem z piec razy w serwisie volvo wszystkie czujniki wygladaja ok Hamulec VEB dobry działa nawet robili mi test tego hamulca.Ten przy turbinie tez działa.
Rejestracja:30 sie 2008, 10:55 Posty: 79
GG: 0
Samochód: tak
Jeżeli to jest ok to filtr powietrza nowy nie dmuchany.Turbina sprawdz łopatki na spalinach i powietrzu czy nie są uszkodzone.Sprawdz szczelność całego układu doładowania. Musisz zdjąć gumowe kolano z turbiny i dorobić dekielek z wentylem dmuchnąć pistoletem do pompowani kół. Powietrze morze uciekać tylko lekko przez tłoki.Takiej pruby nie robi żaden serwis .N
filtr powietrza jest ok był wymieniany nie dawno i nawet go ogladałem ostatnio to nie ma na nim nic kurzu,łopatki na turbinie sprawdzałem i szczelnosc intercolera tez reszta układu dolotowego wyglada ok nie wydac nigdzie przedmuchów.Dodam ze doładowanie około 2 barów.Wydaje mi sie ze jest cos nie tak ze sterownikiem silnika poprostu za duzo dostaje paliwa przy depnieciu na gaz bo potem jak juz turbina wejdzie na obroty to nie dymi.
Rejestracja:30 sie 2008, 10:55 Posty: 79
GG: 0
Samochód: tak
Piszesz że intercoler jest ok,a ja ci proponuję sprawdzić cały układ. 2 at. to nie jest za dużo.W twopim aucie jest jakiś drobiazg który wszyscy obchodzą.Przez internet to na tyle.
Witam mam taki pytanie czy poradził sobie pan z tym Volvo fh12. Bo też mam taki problem z volvem że kopci i dużo pali. Ja by pan mi napisał jaka była przyczyną to był bym wdzięczny. Pozdrawiam
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 9 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę