Regulamin forum


Zasady publikowania pojazdów:

1. Nazwa tematu musi zawierać nazwę pojazdu (np: Scania 124L Topline), dla dwóch samochodów identycznie (np: Scania 124L Topline, MAN TGA XLX).
2. Prezentujemy jedynie pojazdy z homologacją ciężarową i autobusy.
3. Opisujemy pojazd według wzoru:
Marka: -
Model: -
Rok produkcji: -
Przebieg: -
Wyposażenie: -
Zabudowa/Naczepa/Przyczepa: -
Obsługiwane kierunki: -
4. Opis samochodu może zawierać inne informacje, jednak podane w punkcie 3 są obowiązkowe.
5. Prezentacja samochodu musi posiadać minimum 3 zdjęcia opisywanego pojazdu.
6. Zdjęcia muszą być zamieszczone w formie miniaturki, która jednocześnie jest odnośnikiem do pełnowymiarowej fotografii.



Autor
Wiadomość
Tytuł: Volvo FH 460 E6
Post Wysłano: 15 sie 2019, 20:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1878
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Marka:Volvo
Model:FH IV 460 E6
Rok produkcji:2019
Przebieg: aktualnie 5140 km.
Wyposażenie:standard + manualna skrzynia biegów :wink:
Zabudowa/Naczepa/Przyczepa:cysterna, wywrotka, platforma
Obsługiwane kierunki:głównie Polska i bliska międzynarodówka

Po powrocie z urlopu czekała na mnie niespodzianka. Dostałem klucze do nowego auta. Ogólnie wiadomo, przesiadka z FM na FH, spora różnica. Wygodniejsza, większa kabina, lepszy komfort jazdy. Co mnie ucieszyło to manualna skrzynia biegów, do której szef musiał... Dopłacić. :wink:
Fotka z pierwszej trasy, zdjąłem nadkola, bo bałem się, że pozrywam przy Kempfie, lecz jak się później okazało, niepotrzebnie.
Obrazek

I reszta fotek :mrgreen:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 15 sie 2019, 20:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 sie 2005, 22:54
Posty: 707
Samochód: Stralis II 6x2
Lokalizacja: PSE

Świetny awansik, oby się furka sprawowała.

_________________
:twisted: Latam Iveco - i to całkiem daleko...


Post Wysłano: 15 sie 2019, 20:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

2019 i skrzynia Manu. Ciekawe. Kiedys mi handlowiec z Volva mowil ze juz nie jest dostepny Manual w Volvo.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 15 sie 2019, 20:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1878
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Trochę słaba fotka, ale dźwignie widać. :mrgreen:
Obrazek

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 15 sie 2019, 20:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Jezdziłbym!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 15 sie 2019, 21:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3609
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Jest jakiś konkretny powód dla którego szef zdecydował się dopłacić do manuala?

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 16 sie 2019, 10:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1878
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Głównie chodzi o jazdę w terenie. Tzn. pod łódką, nie ma co dyskutować, manual sprawdza się lepiej. Szef widział jak FM nieraz kalecznie radzi sobie na polu, po prostu nie nadawał się do tego, kiedy kumpel Scanią w manualu, jeździł jak chciał i nie miał zbytnio problemów. Tu jednak tego sprzęgła brakowało. To w sumie główny powód, druga sprawa, wbrew pozorom też już miałem dość tych automatów, teraz to czuję się jak prawdziwy King of de rołd. :mrgreen:

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 16 sie 2019, 10:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

I powraca temat automat vs. manual.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 16 sie 2019, 12:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1878
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Ja myślę, że wszystko jest dobre, ale dużo zależy od specyfiki pracy. :wink: Np. automat w Reni, gdzie jeździła pod chłodnią i widziała tylko asfalt, automat był bardzo dobrą opcją. Tu jak mówię, bywały sytuacje, że lekko się zakopałem, bo brakowało tego manuala, a tak bez sprzęgła niestety nie dałem rady się wygrzebać. :wink:

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 16 sie 2019, 15:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 kwie 2016, 19:13
Posty: 970
Samochód: DAF
Lokalizacja: Koło

Damianek, po prostu...Nie umiesz. :mrgreen:

_________________
Kolego, a masz może fajkę ?


Post Wysłano: 16 sie 2019, 20:15
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4180
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Cytuj:
Jest jakiś konkretny powód dla którego szef zdecydował się dopłacić do manuala?
Bo go stać. :)

Damian, gratuluję i powodzenia na nowej maszynie.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 16 sie 2019, 20:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3609
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Cytuj:
Bo go stać
Nie bluźnij.
Nie wiesz, że transport się nie opłaci? To jak ma być go stać?

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 16 sie 2019, 21:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6010
Samochód: Volvo FH

Jeśli pryncypał kupił manuala pod konkretnego kierowcę, to jesli ten się zwoli, to rzewnymi łzami zapłacze, jak nowy as przestworzy będzie zgrzytał biegami przy tankowaniu i cofnięciu w rajkę na 5 razy, i wtedy pożałuje że go było stać na manuala...

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 16 sie 2019, 23:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Pożałuje to jak po 150 tys sprzęgło wymieni.


Post Wysłano: 17 sie 2019, 9:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1878
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Zobaczymy panowie. Jest u nas jeszcze jeden taki FH, pierwsze wydanie IV gen., chyba z 2013 roku lub 2014, również w manualu, kompletny golas z wyposażeniem. Aktualnie ma najechane ponad 600 tysięcy i sprzęgło miał wymieniane przy niecałych 400 tysiącach. :wink: W serwisie mi mówili, że mam obowiązek ruszać z jedynki, bo inaczej gwarancja pójdzie się jeb... Więc póki co stosuje się do tego. :D

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 17 sie 2019, 12:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 sie 2005, 22:54
Posty: 707
Samochód: Stralis II 6x2
Lokalizacja: PSE

Cytuj:
W serwisie mi mówili, że mam obowiązek ruszać z jedynki, bo inaczej gwarancja pójdzie się jeb... Więc póki co stosuje się do tego. :D
To ile to ma biegów? Jak tak każdy bieg od zera przerobić to zanim skrzyżowanie przerobisz to już się namielisz.

_________________
:twisted: Latam Iveco - i to całkiem daleko...


Post Wysłano: 17 sie 2019, 14:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

W FH 16 580 bo taki był chyba najmocniejszy w manualu swojego czasu kiedy najmocniejsze było jeszcze 660 ale tylko I-Shift, producent twierdził że ruszanie tylko i wyłącznie z pierwszego biegu mimo sporej mocy, później jak koła się obracają można trójkę wbijać lub nawet wyżej...
I to zalecenie było nawet do jazdy na pusto.
Wyczytałem to na stronie Volvo na 100% tak pisali.


Post Wysłano: 17 sie 2019, 14:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 kwie 2008, 14:16
Posty: 362
Lokalizacja: Leszno

Już w poprzednich modelach Volva wyskakiwał komunikat na ekranie między zegarami z prośbą o ruszanie z pierwszego biegu. Nieważne czy pusto, czy pełno. :)


Post Wysłano: 17 sie 2019, 16:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2016, 21:20
Posty: 320
Samochód: Daf

Na FMce już jest jakiś driver? Ostatnio znów się mijalismy i nie byłem pewien czy to ty na tym fyrtlu się krecisz czy kolega (chodzi już o FH)


Post Wysłano: 17 sie 2019, 17:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1878
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Cytuj:
To ile to ma biegów? Jak tak każdy bieg od zera przerobić to zanim skrzyżowanie przerobisz to już się namielisz.
Panie, normalna 6-stka z półbiegami, Volvowski standard. :D
A jest tak jak mówi davo76, musisz zaczynać od 1, potem możesz wbić nawet 5 lub 6, nikogo to nie interesuje. :wink: Kierownik mówił również o tym, żebym właśnie zawsze tak ruszał, bo komputer nie widzi i nie notuje, czy to robię na pusto czy na pełno. A wrazie awarii właśnie sprzęgła, gdy zrobią wydruk z kompa i będzie (jak dobrze pamiętam), więcej jak 10% ruszania z innego biegu niż 1 to niestety, ale szefo zapłaci za naprawę. :mrgreen:

Co do FM to ma być kierowca lada dzień, ale kiedy, co, kto i jak nie mam zielonego pojęcia. :)

_________________
C, CE, KW :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: