volvo fh 13 2006r
w jaki sposób volvo przy niskich temperaturach dogrzewa silnik spalinami?
jak nazywa sie ten uklad lub część?
Pytam bo najprowdopodobniej mam wyciek powietrza z tego dogrzewania silnika
W jaki sposob to działa i czy jest to naprawialne (jakieś uszczelki lub tym podobne)?
Czy to dogrzewanie działa zawsze czy tylko jak jest zimno ? Umnie pracuje to bardzo głośno i chyba za długo.
chcialbym sie cokolwiek o tym dowiedziec.
Działa bardzo prosto. Komputer zamyka klapkę na wydechu (tą która jest częścią hamulca silnikowego). Warunki to, temperatura poniżej +10, temp silnika poniżej środka, zaciągnięty ręczny, obroty biegu jałowego (tzn kiedy ustawi się je na np 900, też zamknie klapkę, ale po co to robić).
Kiedy klapka jest zamknięta, słychać taki jak by świst, który ustaje na chwilę po dodaniu gazu (wtedy komp otwiera klapkę). To świszczą dławione spaliny, tak ma być. Będzie się dogrzewał tak długo, aż temp dojdzie do połowy skali, tzn do normalnej wartości.
Są w sumie dwie możliwości awarii. Albo gnije ten metalowy przewód doprowadzający powietrze do sterowania klapką, albo sama klapka się zaciera lub urywa.
Przewód trzeba sobie urzeźbić, bo ori cena zabija, a wymiana jest tragiczna. Klapkę wymienia się na używkę za 400zł.
teraz mi rozjasniłes czyli caly ten uklad to hamulec gorski
gorski w czasie jazdy dziala tzn hamuje czyli jest ok dziw mnie tylko czemu tak głośno dogrzewa ?
Moze jak piszesz klapka sie przycina ? bo gdyby rurka była kaput to mysle ze i hamowania vebem by bie było
Głośno bo silnik wtedy chodzi pod obciążeniem, a że ciśnienie spalin jest pewnie spore, klapka nigdy nie jest w 100% szczelna i część spalin puszcza, to one świszczą.
Górski z uszkodzoną klapką też będzie działał (jego działanie to nie tylko klapka, zawory się podwieszają itp, dużo by tłumaczyć), tylko zdecydowanie słabiej.
Odświeżam kotleta, bo coś się [wycenzurowano].
U mnie to podgrzewanie pięknie działało, aż do teraz. Silnik mimo, że goracy to dogrzewanie cały czas syczy.
Dodatkowo dziwna sprawa, podczas jazdy temperatura plynu mocno spadła, po czym wskazowka wróciła do pionu. Wszystko to pojawilo się po dlugim używaniu silnikowego, na wysokich obrotach. Ktos coś miał takiego?
Rejestracja:16 sie 2012, 14:41 Posty: 2691
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY
zatarła sie/zablokowała klapka w pozycji dogrzewania, kabina w góre i ręcznie ja targać i przestawic albo kompleksowo zregenerować na drodze czyli rozruszać
_________________ "Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"
Są dwa rodzaje silnikowego, z siłownikiem sterującym na zewnątrz (wozy na dzielonej lampie) a drugi z siłownikiem tak jak by w środku tego elementu za turbiną.
W nowszym modelu z siłownikiem na zewnątrz pewnie się zatarła klapka, albo siłownik.
W starszym pewnie pękła sprężyna, i trzeba bedzie wymienić cały element.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 3 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę