Cytuj:
Cytuj:
...sugerować to można cenę a nie wagę.
wyobraź sobie, że to Ty jesteś nadawcą.
wysyłasz obrabiarkę (frezarkę, tokarkę, wiertarkę) transportem drogowym.
na tabliczce znamionowej jest 14725 kg, ale nie masz pojęcia ile ona w tej chwili waży, ile ma w sobie olejów, ile chłodziwa, czy w podaną wagę wliczone jest oprzyrządowanie, które nie będzie ładowane.
w miejscu załadunku nie ma możliwości zważenia.
jaką wagę wpiszesz?
Wysyłasz samochód na pobliską wagę i taka wpisujesz wagę na dokumentach. Problem jest po stronie nadawcy jak określi wagę i jaki samochód zamówi.
Jeśli auto ma 15 ton ładowności i 14,275 t jest na tabliczce, a w rzeczywistości maszyna waży 18 ton i przekroczysz DMC o 3 tony to karę zapłaci nadawca i przewoźnik. Przewoźnik/kierowca ma teoretyczną szansę się wybronić jeśli na dokumentach będzie adnotacja, że nie miał możliwości zweryfikowania wagi ładunku.
Tak jak w tym przypadku szarpnie betoniarnie za wypuszczenie auta bez zważenia.
https://40ton.net/przeladowany-jelcz-w- ... chy-beton/