Wywołany, to trochę zaktualizuję.
Stan na tą chwilę, to wciąż 3 i więcej nie będzie.
Daf, wygląda tak jak wyglądał. W ostatnim czasie otrzymał:
nowe turbo
drążki podłużny i poprzeczny
amortyzatory przód i tył
nowy silnik dmuchawy
opony przód Michelin X line 385/65.
Na Dunlop Sp344 bardzo się zawiodłem, pierwsza opona wystrzeliła przy 150 tyś km, na szczęście na tyle kulturalnie, że udało się zatrzymać i obyło się bez strat, dokupiłem używaną i ostatecznie skończyły się przy 190 tyś km
Kolejne jest Volvo.
W grudniu rozpoczęło kolejny milion km. Obecnie ma 1031000 km.
Scania
Scania otrzymała:
- nowe lampy przednie Xenon z wersji Crown Edition
- nowe opony napędowe Michelin X line Multi D
Pod koniec roku wymieniłem 2 stare Schmitzy na naczepy marki Wielton
Z racji, że było to przejęcie leasingu:
- naczepy są z listopada 2017
- przebieg w chwili odbioru 78 tyś i 83 tyś km
- nowe boczne plandeki w kolorze czarnym, oryginalne miały logo poprzedniej firmy i był to znak zastrzeżony.
- opony Continental 385/55/22.5
- podnoszona pierwsza oś
- podnoszony dach 4x50 mm
- 56 alu desek
- 3 skrzynki narzędziowe
- wzmocniona podłoga
- osie Saf
Obecnie 1 z naczep, jest na naprawie gwarancyjnej. Zatarł się zacisk na środkowej osi i trochę zdarło oponę.
W Sierpniu, Daf i Scania przeszły Chip tuning.
Daf jest wyraźnie silniejszy, bardziej elastyczny, przy okazji spalanie spadło i waha się od 22 do 26 litrów ( kto mnie zna, wie że rzadko kiedy mam więcej niż 7 ton ładunku)
Scania jest mocniejsza i to tyle, wpływu na spalanie nie ma. 25-27 litrów
Volvo jest silne i nie poddałem go chipowi. Spalanie 23-26 litrów
Zapraszam !