Rejestracja:25 kwie 2009, 20:54 Posty: 56
Samochód: AUDI A6
Cześć. Produkujemy materiały budowlane, które wozi nam kierowca ciężarówką z hds i naczepą. Transport na budowę, rozładunek i powrót na pusto. Mamy zaświadczenie o przewozie na potrzeby własne, jednak zastanawia nas parę kwestii.
- kierowca zatrudniony jest w oparciu o umowę o pracę ale na stanowisku pracownik produkcji choć już zajmuje się tylko jazdą, czy należy zmienić mu nazwę stanowiska w umowie?
- czy musimy nabyć czytnik i zczytywać kartę kierowcy co 28 dni ?
- czy musimy komuś płacić za rozliczanie czasu z tej karty ( chodzi o te kwartalne raporty itd)
Nasz samochód ciężarowy z hds i naczepą jest długi na 17.30m a wozimy czasem elementy które w całości z zestawem mierzą 19.30m. Posiadamy zezwolenie na przewóz ponad wymiaru ale czy sam pojazd nie jest za długi?
No ciągnik + naczepa to 16,5m. Jak więcej, to albo zezwolenie, albo problem przy kontroli. W ogóle dziwne, bo jeśli HDS jest na naczepie, to ona ma standardowo 13,6 + ciągnik 4x2 powinien się mieścić w 16,5m.
Ale do takich nie stosuje się naczep 13,6, albo bierze się zezwolenia. Na pusto można, z długim elementem można, ale jak jest drobnica typu palety z kostką, to nawet z zezwoleniem nie można, bo ładunek podzielny
Rejestracja:25 gru 2010, 23:04 Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy
szanowny pan nie rozróżnia samochodu ciężarowego od ciągnika siodłowego - dopóki nie wiemy na prawdę co tam jest w tym zestawie to gdybanie jest bezcelowe.
_________________ nie cytuję postów innych użytkowników
Faktores zwracam honor, tu jest samochód ciężarowy z naczepą, więc solówka wózek dolly i naczepa....
To będzie dłuuugo naprawdę....
A tak na serio to ciekawe jaka to jest konfiguracja naprawdę.
Rejestracja:25 kwie 2009, 20:54 Posty: 56
Samochód: AUDI A6
Dobra przepraszam. Jest to ciągnik z hds za kabiną. Ciągnik dwuosiowy z naczepą burtowa standard. Siodło jest na końcu ramy żeby wszedł dźwig. A z resztą przepisów orientujecie się?
Rejestracja:25 gru 2010, 23:04 Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy
1. jak masz ciągnik 2 osie i do tego zaczepisz standardową naczepę do jesteś za długi
2. jak załadujesz całą naczepę kostki to masz nieprawidłowe naciski na osie ciągnika
3. to jak masz zatrudnionego pracownika to twój wybór ma mieć umowę o pracę
4. kartę należy sczytywać max co 28 dni a dane z tachografu pobierać co max 90 dni
5. jak masz pracownika to musisz mu jakoś rozliczyć czas pracy.
_________________ nie cytuję postów innych użytkowników
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 3 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę