Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: MAN TGM
Post Wysłano: 21 wrz 2020, 19:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Szukam opinii o MANach TGM, solówka 18t DMC. Interesują mnie głównie silniki 290 KM, 330 KM, od biedy 250 KM - jakieś opinie?
Jak wygląda tam kwestia automatycznej skrzyni biegów? Daje to radę, czy lepiej unikać?
Typowe bolączki tego auta? Na co zwracać uwagę?


Tytuł: Re: MAN TGM
Post Wysłano: 22 wrz 2020, 6:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 383
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

Miałem tgm 18.330 generalnie spoko auto , bolączki są takie że wersja 18t to już największa i niestety ale takim manem załadowanym do pełna nie ma tego komfortu co np w tga/x lub innym pełnowymiarowym 18t. Na plus jest to że jest lekki, kabiny dość fajne jak na lekką ciężarówkę. Na minus elektryka u mnie bypassów byś nie zliczył, co chwila jakiś przewód nie drożny. Spalanie przyzwoite nawet z przyczepą. Co do automatu nie podpowiem bo miałem manuala ale bez połówek i tego mu brakowało.


Tytuł: Re: MAN TGM
Post Wysłano: 22 wrz 2020, 20:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Dzięki za odpowiedź.
Auto do tłuczenia na miejscu, na komforcie jakoś bardzo nie zależy, przeładowywane też nie będzie, więc liczę, że pojeździ. Podoba mi się wysoko powieszony zderzak i to chyba główna przewaga nad konkurencją no i TGSem. TGS to też znacznie solidniejsze auto, z większą kabiną, podejrzewam, że spoko cięższe. No i z oberwanymi narożnikami zderzaka :D
Mówisz, żeby patrzyć głównie po błędach? Bo MANy raczej rzucają błędami na każdą bzdurę.
Jak będzie hak to spoko, jak nie to trudno. Jakie miałeś DMC zestawu, 32t?


Tytuł: Re: MAN TGM
Post Wysłano: 22 wrz 2020, 20:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 383
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

Błędy to nie problem bo przynajmniej wiadomo na ogół o co kaman gorsza była sprawa jak któryś przewód nie miał przejścia a najlepiej jak tylko czasami nie miał przejścia. Miałem dość spory problem z czujnikiem luzu - bez tego nie odpalisz , zgasiłem kiedyś pod rampą i nie chciał zagadać a zanim dowiedziałem się że można odpalić awaryjnie to już kilka razy na zwarcie dziada brałem. Dmc miałem 36 także z dużą 2 osiową było ok i spalanie w 30 się mieściło. Jeśli do niezbyt ciężkiej roboty to będzie Pan zadowolony, a drobne bolączki ma każdy dyliżans.


Tytuł: Re: MAN TGM
Post Wysłano: 22 wrz 2020, 22:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

W jaki sposób odpalić awaryjnie?
Żeby do lekkiej pracy, to bym nie przesadzał, bo jazda na krótkich dystansach, po mieście, pusto-pełno, to takie sobie warunki. Ale w DMC, więc myślę, że da radę.
Ciekawe, że DMCZ 36, w Volvach/Renaultach/Dafach chyba było 32t.

Interesuje mnie informacje o automacie w tych autach, bo sporo jest właśnie z taką skrzynią.


Tytuł: Re: MAN TGM
Post Wysłano: 23 wrz 2020, 5:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

w konfiguracji 2 osie samochód (dmc 18) i przyczepa 2 osie ( na "normalnych" oponach 19,5 ) zawsze będziesz miał 36 ton dmc.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Tytuł: Re: MAN TGM
Post Wysłano: 23 wrz 2020, 8:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Wersja silnikowa też ma znaczenie dla DMC zestawu.

Przecież masz TGS na stalowym wysokim zderzaku budowlanym.
TGM i TGS to wnet te same kabiny - mała różnica jest w krótkiej dziennej (szerokość ta sama), a sypialna jest identyko dla obu modeli.
Mana jak coś boli choćby pierdoła - świeci to na desce.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Tytuł: Re: MAN TGM
Post Wysłano: 23 wrz 2020, 9:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Cytuj:
w konfiguracji 2 osie samochód (dmc 18) i przyczepa 2 osie ( na "normalnych" oponach 19,5 ) zawsze będziesz miał 36 ton dmc.
Nie mogę teraz znaleźć żadnego zdjęcia tabliczki znamionowej, ale - nie, przy tych mniejszych autach, zdarza się, że dmcz jest mniejsze, 32, 36, rzadko kiedy jest 40, czy 44.
Cytuj:
Wersja silnikowa też ma znaczenie dla DMC zestawu.

Przecież masz TGS na stalowym wysokim zderzaku budowlanym.
TGM i TGS to wnet te same kabiny - mała różnica jest w krótkiej dziennej (szerokość ta sama), a sypialna jest identyko dla obu modeli.
Mana jak coś boli choćby pierdoła - świeci to na desce.
Tak, tylko ciężko takiego znaleźć, dwie osie, mała kabina i stalowy zderzak. No i jest cięższy, a potrzebuje, żeby podwozie ważyło <6t.


Tytuł: Re: MAN TGM
Post Wysłano: 23 wrz 2020, 12:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Kabina z TGL/TGM dość znacznie różni się od TGS. Jest krótsza i ma trochę mniej miejsca. Zderzak w TGS nie jest taki straszny, przez 10 lat obydwa narożniki zerwały się tylko po jednym razie, a czasami ze względu na ładunek są dość nisko nad nawierzchnią.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Tytuł: Re: MAN TGM
Post Wysłano: 23 wrz 2020, 20:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 383
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

Ja miałem koła 22.5 i dmc było 36t, myślę że dmc zestawu jest uzależnione od masy samochodu bez ładunku. Mana awaryjnie odpala się trzymając pedał gazu wciśnięty do połowy i kluczyk trzymać na pozycji w jakiej powinien działać rozrusznik , po ok 10sekundach powinien zagadać. Jeśli chodzi tylko o zderzak to celuj w wersję ze zderzakiem budowlanym, ja mam tgx-a z takim właśnie
Obrazek


Tytuł: Re: MAN TGM
Post Wysłano: 23 wrz 2020, 21:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Nie no, to nie kwestia tylko zderzaka, chociaż też. Chodzi o małe, lekkie auto, z nieduża, niską i krótka kabiną. Tgs to też pewnie większe, mocniejsze i cięższe silniki, a do solówki bez przyczepy 250-350 km sobie wystarczy.

No a znaleźć takiego mana 6x2 z budowlanym zderzakiem to spore wyzwanie. Chociaż, jeśli zabudowa ma ~7,2m to jest to pewne ułatwienie.


Tytuł: Re: MAN TGM
Post Wysłano: 23 wrz 2020, 21:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 383
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

TGM będzie dobrym wyborem, ja mojego też kompletowałem tak aby był jak najlżejszy i różnica np między TGM a Scanią 4x2 była ok 1,5t więc sporo.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: