Autor
Wiadomość
Tytuł: skrzynia z hds
Post Wysłano: 24 paź 2020, 18:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2020, 13:32
Posty: 20

Poszukujemy do firmy skrzyni z hds. W głównej mierze maszyna będzie świadczyć usługi, dlatego celuje w coś uniwersalnego. Dla firmy będzie wozić szalunki budowlane (duże gabaryty, często długie elementy). Hds za kabiną kierowcy, uzasadniam sobie to tym, że można przewozić elementy wystające poza skrzynię, co przy szalunkach może mieć często miejsce. Sterowanie radiowe było by przydatne, ze względu na łatwiejszą pracę w pojedynkę ( zapinanie pasów, ustawianie ładunku na skrzyni).
Głównie jeżdzone będzie na krótkich trasach, budowy, przydało by się coś zwinnego. Nie wiem jakie kryteria brać pod uwagę jeżeli chodzi o zwinność takiej maszyny, po za jej długością?
Dźwig, stawiam na palfinger, rozmawiałem z kilkoma kierowcami, pracujacymi na różnych dzwigach i własnie palfingera polecali najczęściej.
Tu trzy propozycję, co sądzicie?

https://www.otomoto.pl/oferta/daf-cf-xf ... 6dc0d5f235
https://www.otomoto.pl/ciezarowe/dzwigi ... ountry%5D=
https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-fl- ... dc71fd0aa3

Dzięki pozdrawiam


Post Wysłano: 24 paź 2020, 20:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Jaki tonaż ma być wożony? Po budowach to podstawowe kryterium - duże koła - volvo z linka odpada. daf z linka - ma bardzo krótki rozstaw osi względem długości zabudowy - 5t na pace i most pewnie przeciążony.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 24 paź 2020, 20:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Z oka - taki na być.


Post Wysłano: 24 paź 2020, 20:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2020, 13:32
Posty: 20

pod drugim linkiem miał być:
https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-fm- ... dc71fd0aa3
Cytuj:
Jaki tonaż ma być wożony?
Nie więcej niż 7t.
Cytuj:
Z oka - taki na być.
?


Post Wysłano: 25 paź 2020, 9:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Do rozstawu osi dafa.

Musisz określić co potrzebujesz i pod to wybrać samochód. Pokazałeś 3 różne auta, całkowicie z innej parafii. Każde z tych aut jest na swój sposób dobre, ale do innej roboty. Idź albo po wyborze wielkości HDSu, albo ładowności jaka potrzebujesz, albo właściwościach użytkowych (rozmiar kół, napędy, długość auta itp.)

Zwrotność auta determinuje rozstaw osi.

Podziwiam, że stawiasz na palgingera na podstawie opinii kilku, przypadkowych kierowców. Czym cię przekonali?


Post Wysłano: 25 paź 2020, 11:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2020, 13:32
Posty: 20

Jeden stwierdził, że jak szuka auta do firmy to pierwsze i najważniejsze kryterium: dźwig palfinger. Drugi woził na kilku dźwigach, obecnie na Hiabie, ale najlepiej wspomina właśnie palfingera.

Wydaje mi się, że jestem coraz bliżej wiedzy jaka konfiguracja jest mi potrzebna. Idealny byłby 6x2 z podnoszona, skrętną osią tylną. Przedni hds z pilotem, który na 10m udźwignie to 1000kg. Skzynia 6-7m. Ciężko będzie utrafić.
4x2 już raczej odpuszczam, ze względu, że łatwo przeciążyć oś.

Pytanko odnosnie Scanii, to faktycznie ponadprzeciętnie nieawaryjne wozy, że trzymają średnio wyższą cenę w porównaniu do konkurencji?


Post Wysłano: 25 paź 2020, 11:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:


Pytanko odnosnie Scanii, to faktycznie ponadprzeciętnie nieawaryjne wozy, że trzymają średnio wyższą cenę w porównaniu do konkurencji?
Nie to taki mit jak Passat tdi
Cytuj:
Z oka - taki na być.
Most w połowie skrzyni?? Na pewno nie, nawet rama wiele szybciej się kończy, a tylko skrzynia przedłużona. Nie chce mi się szukać ale nawet prawnie to pewnie tez zwis jest za długi.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 25 paź 2020, 13:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Cytuj:
Jeden stwierdził, że jak szuka auta do firmy to pierwsze i najważniejsze kryterium: dźwig palfinger. Drugi woził na kilku dźwigach, obecnie na Hiabie, ale najlepiej wspomina właśnie palfingera.
A mówili coś o cenach części? O pękających wysuwach? O zużywających się zębach na kolumnie? O padających odbiornikach radia?
W Polsce najpopularniejsze jest 4-5 marek. W latach 90-tych i początkiem dwutysięcznych królowały Hiaby i Atlasy (obecnie Terex). Później na popularności zyskały Palfingery (i do teraz tego się chyba sprzedaje najwięcej), aktualnie sporo idzie też HMF i Fassi (obie marki trochę tańsze, ale jakościowo bardzo w porządku). Niby najwyżej cenione są Hiaby i Palfingery, ale marka i kolor mają drugorzędne znaczenie. Najważniejszy jest stan, bo jak kupisz trupa to każdy cię puści z torbami. Każdy ma słabe strony, np. w hiabie jest to korozja, ceny części też potrafią wyrwać z butów.
Kupując auto z HDSem skupiłbym się na w/w markach, bo mają sensowny serwis w Polsce i dostęp do części. Nie mówię, że inne np. Effery, czy PMy są gorsze - u nas mniej popularne i bywają problematyczne w serwisie. Radio jest zajebiste, ale dochodzi dużo elektroniki. Elektronika to kosztowne naprawy, padające czujniki, odbiorniki i inne ceregiele. Nowszy sprzęt, zwłaszcza po 2010 to jeszcze więcej elektroniki, starszy to problem z resursem i przeglądem specjalnym - o tym słyszałeś?
Żeby była jasność. Palfingera nie odradzam. To dobry sprzęt i jeśli sprawny, to posłuży. Ale musisz się zorientować, gdzie w twojej okolicy naprawiają HDSy i jakich marek. Zorientuj się, jakie są koszty napraw, bo zakup takiego sprzętu to dopiero początek. Tu praktycznie nie ma zamienników, głupie ślizgi kosztują w setkach euro. To powinieneś wiedzieć przed zakupem auta, a nie jaki kolor HDSu jakiemu kierowcy się podoba. Pewnie oni ci też doradzili scanie...
Cytuj:
Wydaje mi się, że jestem coraz bliżej wiedzy jaka konfiguracja jest mi potrzebna. Idealny byłby 6x2 z podnoszona, skrętną osią tylną. Przedni hds z pilotem, który na 10m udźwignie to 1000kg. Skzynia 6-7m. Ciężko będzie utrafić.
4x2 już raczej odpuszczam, ze względu, że łatwo przeciążyć oś.
To nieprawda. HDS za kabiną to większe ryzyko przeciążenia przodu (nie tyłu!), zarówno w 4x2 jak i 6x2. Tam zawsze masz "ładunek" za kabiną, a materiał też raczej układa się od przodu. Palety, czy jakąś jedną ciężką maszynę można rozplanować, żeby były załadowane na całej długości skrzyni, ale szalunki to zawsze maksymalnie do przodu, do boku i upychanie ile wejdzie. Prędzej zostanie wolne miejsce z tyłu niż przodu, a taka sytuacja bardziej dociążą przód.
6x2 też ma wady. Po pierwsze, z 7m skrzynią to kawał auta. Zdecydowanie nie wszędzie wjedziesz. Po drugie, skrętna oś jest bardzo fajnym tematem - mam, polecam. Dowiedz się ile kosztuje jej naprawa. Ja codziennie odmawiam za moją ośkę zdrowaśkę. Po trzecie, HDS z przodu zwiększa szanse na zakopanie się. Takie Volvo FL 12t wyciągniesz byle czym, załadowaną 3-ośkę, tak średnio. Siądzie przodem i dziękujemy. O rzeczach typu większe spalanie, większe koszty obsługi, większe podatki, ubezpieczenie pewnie wiesz.
Tutaj też nie neguję wyboru, pokazuje, że każdy kij ma dwa końce, żebyś wybrał to co potrzebujesz, a nie szedł w kierunku "większy będzie fajniejszy".
Cytuj:
Pytanko odnosnie Scanii, to faktycznie ponadprzeciętnie nieawaryjne wozy, że trzymają średnio wyższą cenę w porównaniu do konkurencji?
Te, które są dobre, a jest ich mało, bo tylko niektóre roczniki, faktycznie trzymają cenę. Reszta, czyli problematyczne i drogie w naprawach, jest tańsza od innych aut, ewentualnie cenę trzymają dla niepoznaki. Mam, nie polecam.
Scanie (podobno) da się kupić dobrą, ale trzeba wiedzieć jaki silnik z jakiego rocznika, żeby nie wdepnąć w łajno.
Cytuj:
Most w połowie skrzyni??
Tak.
Spójrz na to inaczej. W normalnej plandece most wychodzi w około 3/4 skrzyni. Tutaj, jeśli założysz, że skrzynia zaczyna się zaraz za kabiną (a HDS to ładunek), to z grubsza tak wychodzi. Pamiętaj, że za kabiną masz załadowane 2t, więc musisz to czymś zrównoważyć za tylną osią, żeby przodu nie przeważyć.
Nie dam sobie ręki uciąć za tego dafa, to auto jest przerobione z innego. To się da dobrze zrobić, ale ani auta nie widziałem, ani nie mierzyłem, ani nie znam człowieka, który je robił. Temat do sprawdzenia.
Rama sięga do końca ramy. Zresztą, zdaje się, że skrzynia może wystawać kilkadziesiąt centymetrów za ramę. Jak znajdziesz przepis to podrzuć.
Obrazek
Tutaj wrzucone 4 tony. Zaraz za kabiną i ośka z przodu przeciążona. 2 tony za kabiną i 2t na samym końcu i jest ok.
Obrazek Obrazek


Post Wysłano: 25 paź 2020, 14:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Luka, Ty jesteś straszny teoretyk, bo internet, bo inni mówili, bo coś jeszcze. Zepsuł Ci się dźwig, pękł Ci wysuw? Oś skrętna Ci się zepsuła? Co tam takiego kosmicznego w niej? Miałem w Manie, padł czujnik wychylenia kół - trzy miesiące jeżdżenia i się spłacił - auto kosztowało nowe ponad 100tyś euro - padła część za 2 tysie euro - no cóż ... Kuźwa, jak się jest złotówą to transportu mieć nie można . A że ja kupiłem to auto za 24 tyś euro to i tak jestem ponad 70tyś do przodu ...
Z tymi silnikami w Scanii - ja [wycenzurowano] ... ile można - padnie to się remontuje i kolejną bańke goni - no cóż, no jedne robią 1,7 bez remontu a drugie połowę mniej - ale złoma "felernego" używanego można tyle taniej kupić, że na remont starczy.
Kupiłeś scanie z hds używaną za 1/5 ceny nowego albo jeszcze taniej - dlaczego? To był świadomy Twój wybór - to oczywiste, że trzeba naprawiać. Dlatego kosztowało parę groszy a nie 140tys Euro, choć włożysz w to z 50 tyśi zł to i tak do nowego przepaść. Tym nowym za 140tyś E ma inną stawkę od Ciebie? Nie. On spłaca raty, a Ty remontujesz - co komu bardziej się opłaci? Nie wiem, każdy niech sam oceni. Ale nie da się starą ciężarówką jeżdzić i tylko zarabiać - kuźwa, nikt by nowego nie kupował.

Miedzy wierszami napisałeś, ze kupuje się to co w lepszym stanie - dokładnie, czy to taka marka czy taka - używany , jak Cię stać to kupuj to co wg Ciebie pprzedstawia lepszy stan - to główna zasada.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 25 paź 2020, 15:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Coś się tak na mnie napiął? O ten zwis?


Post Wysłano: 25 paź 2020, 15:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2020, 13:32
Posty: 20

Faktem jest, że nie mam doświadczenia w samochodach ciężarowych, nie ukrywam tego. Na pewno tak poważnego zakupu nie dokonam sam, postaram się na oględziny brać osobę ogarniętą w temacie, choćby miało mnie to sporo kosztować.
Nie zaszkodzi jednak zrobić rozeznania, nie chce wwalić się na minę, że kupie auto, które pomimo dmc 19t weźmie legalnie 5t ładunku.

Luka, te rysunki z naciskami na osie to jest jakaś internetowa aplikacja?

Powiem tak, potrzebuję wozu który, na skrzyni powiezie legalnie te 8t. Czy jest to do zrobienia mając hds z przodu?


Post Wysłano: 25 paź 2020, 16:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Coś się tak na mnie napiął? O ten zwis?
Zwykła dyskusja. Gadamy prywatnie też i wiesz, że jest ok.
Cytuj:

Powiem tak, potrzebuję wozu który, na skrzyni powiezie legalnie te 8t. Czy jest to do zrobienia mając hds z przodu?
18t DMC mają 2 osiowe auta - jeśli jego masa własna wynosi poniżej 10t - jak najbardziej tak .
Z 3 osiowym (26DMC) to już wcale problemu nie ma i ma zapas - zwinniejszy powinien być nawet 3 osiowiec bo przy tej samej długości skrzyni most będzie miał bardziej z przodu.
Polecam rozglądać się za autami budowanymi (pierwsza rejestracja) w Niemczech - one są takie "normalne", najbardziej użyteczne, przyjazne w pracy i pod nasze prawo najbardziej pasują.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 25 paź 2020, 17:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Ok.

Ja mimo wszystko pracuję dla pieniędzy i nie lubię jak sprzęt generuje zbyt wysokie koszty. Zrobić co trzeba zrobić i jeździć, a nie wozić od warsztatu do warsztatu. Nie ma samochodów idealnych, ale póki mogę, to wole te bardziej bezawaryjne i generujące mniej kosztów.

Osie myślisz, że czemu przerabiają na stałe? Głupi czujnik kosztuje 8k, a jeszcze są siłowniki, akumulatory, nie każdy warsztat to ogarnia. Słyszałem o kwotach 20-40k zł za opanowanie osi. Raz się zdarzy, że wydasz 3 tys. i będzie z głowy, innym razem 30k. Wolę być przygotowany na to drugie. W połowie roku fajne Volvo było do wzięcia, w dobrej cenie. Miało parę mankamentów, największy to problem z osią. Może i była do zrobienia za 2 tysie, ale czemu handlarz tego nie zrobił (handluje też śmieciarkami, zna tematy skrętnych osi), tylko puszczał sporo taniej niż podobne auta?

Wysuw to na szczęście nie mój przypadek, ale widziałem na własne oczy. W ciągu ostatnich kilku miesięcy widziałem kilka takich przypadków (4-5), albo do diagnozy, albo ludzi poszukujących części. Wszystkie pękają w tych samych miejscach. Spróbuj znaleźć używkę i zadzwoń do serwisu ile kosztuje nowy.

Tutaj kolega walczy od roku ze scanią i będzie sprzedana. U niego nie jest kwestia położenia dychy, czy dwóch i zrobienia auta, tylko od roku wozi po majstrach i nie wiadomo w czym problem. Zamiast zarabiać.
viewtopic.php?f=85&t=49114

Dążę do tego, że opieranie się na tym co mówią przypadkowi kierowcy, że dana marka jest najlepsza, można się grubo poślizgnąć.
A przy okazji lubię wyłuszczyć potencjalne koszty i problemy zawczasu, bo później czyta się pytania jak "przyoszczędzić" na tym, czy na tamtym, czy jak nie zapłacić takiego podatku, albo innego. Wczoraj się mnie chłop pytał, czy HDS trzeba rejestrować w UDT, bo kupił tanio, ale w takim stanie, że nie przejdzie dozoru :) Na kopaczce jest takich majstrów od groma. Albo kupują "koparkę" za 10k bo nie chcą dać komuś zarobić na wyrównaniu podwórka, albo kupują ciężarówkę i pytają jak nie płacić tego czy tamtego, bo "łoni nie wiedzieli, że to tyla kosztuje".

I taka zagwozdka. Jak myślisz, gdzie tu sens? :)
Obrazek


DMC 18t wystarczy, żeby wyszło 8t ładowności, o ile HDS niezbyt duży. Fakt, że w 6x2 most będzie bliżej. Jak oś skrętna to zwrotność wyjdzie lepsza, jak oś będzie stała - niekoniecznie.
Do rysunków nie przywiązuj szczególnej wagi, one są poglądowe. Program to TrailerWin.


Post Wysłano: 25 paź 2020, 20:41

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Luka powiedz mi jak może wyjść ci 8 ton ładowności przy DMC 18 na dokładkę z HDS.
mój mercedes przy zabudowie firance 18 paletowej bez odsuwanego dachu ma 9630 kg masy własnej.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 25 paź 2020, 21:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

8,1t legalnej ładowności mi wychodzi z 10tm hdsem i wywrotką.
Może dlatego, że Mercedes to ciężki klunkier? :mrgreen: A tak serio, to mniejsze silniki, mniejsze kabiny, krótsze auta, w tym ramy i zabudowy, często auta nie przystosowane do pracy w zestawach.
Ot, pierwszy z brzegu samochód, prawie 10t ładowności.
https://www.otomoto.pl/oferta/man-tgm-1 ... 6f4fdae84a


Post Wysłano: 25 paź 2020, 21:50

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

ważyłeś na wadze? czy z dowodu?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 25 paź 2020, 22:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Panie, to parę razy dziennie jest ważone, toż to wywrotka. Z jakimś tam paliwem i wyposażeniem.
Serio, Mercedes to kloc :D


Post Wysłano: 26 paź 2020, 7:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Bo to Polska mentalność - stary już, nie opłaca się naprawiać. Dlatego kupuje się auta z Niemiec a nie u nas - cały świat kupuje auta z Niemiec, a u nas czasami tylko biedny Ukrainiec zadzwoni (handlarz co chce wydymać rodaka). U Niemca stary trup, ale jak się zepsuje to jest naprawiony jak być powinien i to na nowych częściach, a jak auto mu nie potrzebne to sprzedaje z defektem - i kupisz z defektem to naprawiasz jedną rzecz i jedziesz, a u nas kupiłłbyś z uszkodzonym silnikiem, to po odpaleniu okazałoby się że skrzynia zepsuta, że elektryka nie działa, i jeszcze zaworów pneumatycznych nie ma ....


Kupiłem teraz 6x2 wywrotkę 3 stronną 5,4m kipper - 6x2, ale z przodu mam hydrodrive - 10,5t masy własnej ... Więc zzx - ja ty masz firanę na 2 osiach co waży blisko 10t to nie wiem z czego robili tą zabudowę - szyny kolejowe ? :) Actrosa miałem 3 stronny wywrot 5,5m albo 5,8 niepamiętam - poniżej 10 masa własna z plandeką :

Obrazek

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 26 paź 2020, 9:44

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

no tyle jest - firana pod automotiva, zaczep pod tandem , 2 zbiorniki konkretne a nie kanister jak u Ciebie no i kilogramy lecą......

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 26 paź 2020, 11:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2020, 13:32
Posty: 20

Czyli gdyby wpadlo 4x2 dmc 18t z masa wlasna 10t, niewielkim hds, to spokojnie mozna brac i ladowac 7-8t bez strachu o przeciazenie przedniej osi?
Nie chcialbym jezdzac, za kazdym razem sie stresowac inspekcja i wazeniem.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: