Strona 87 z 88 [ Posty: 1744 ] Przejdź na stronę Poprzednia 184 85 86 87 88 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 wrz 2019, 12:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Pytanie czy DCT funkcjonuje po nowemu czy po staremu.
Bo na podglądzie widać że auta stoją normalnie na parkingu.
Jadę dzisiaj pudło ładować i nie wiem czy mam się odbić kartą od słupka czy iść do okienka po staremu.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 09 wrz 2019, 17:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2008, 21:22
Posty: 1257
GG: 2291240
Samochód: R500, Actros 1844, FH 460
Lokalizacja: Szczecin

Z tego co widziałem na facebooku to po staremu ;)


Post Wysłano: 09 wrz 2019, 17:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1200
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Po staremu do odwołania. Po nieudanym uruchomieniu kart testują system dalej :lol:

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 13 wrz 2019, 12:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak to jest obecnie na DCT z zdaniem pustego kontenera.
Trzeba też robić awizacje na daną godzinę, czy można jechać jak kiedyś bez robienia okienka na daną godzine

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 13 wrz 2019, 21:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1200
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Chyba jest po staremu. Nic nigdzie nie pisało o zmianach itp. ;)

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 08 lis 2020, 20:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Dlaczego stonogi z takim ciężarem idą z podniesioną czwartą ośką?

https://www.youtube.com/watch?v=qnNe5Q0 ... uDrogowego
https://www.youtube.com/watch?v=bDKZvzF ... uDrogowego
https://www.youtube.com/watch?v=rNqZKsP ... uDrogowego

EDIT: Dlaczego 90% naczep łączonych jest na hamulcach bębnowych, a nie tarczowych?


Post Wysłano: 08 lis 2020, 20:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Ona przeważnie jest nie skrętna, być może dlatego podnoszą, z kolei następna jest skrętna chyba zawsze. Niech mnie ktoś poprawi jak co, być może niemaja sterowania podnoszeniem z kabiny i dlatego jedzie w górze bo inaczej na ostrych skrętach ciężko to widzę....


Post Wysłano: 08 lis 2020, 21:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ciul go wie, nie raz widuje naczepę z wszystkimi osiami na ziemi jak jedzie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 08 lis 2020, 22:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Zgadza się czasami jadą wszystkie, ale często są komunikaty ITD w których widać przewaloną stonogę i ośka w górze. Może kto niema sterowania to podnosi na stałe, a kto może sterować w czasie jazdy opuszcza. Być może dla zmyłki ze niby nie za ciężko :lol:
Kiedyś jechałem Volvem 6x4 z naczepą trzyosiową na bliźniaku z czego pierwsza os była daleko z przodu, na każdej krzyżówce trzeba było podnosić ośkę przyciskiem na desce... [http://img4.garnek.pl/amin.garnek.pl/03 ... _200.0.jpg]


Post Wysłano: 09 lis 2020, 11:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1200
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Niektórych fantazja odnośnie sterowania osiami ponosi... Raz chłopaki na grupie kontenerowej pisali, że to wszystko zależy od konfiguracji naczepy. Są naczepy, że przy spięciu całości ta ośka idzie do góry, a opuszcza się ją na czas manewrowania. Są "stonogi" z większą lub mniejszą ilością skrętnych osi. Nie jeżdżę ze stonogą, ale trochę tego widzę codziennie.

Btw. MAN mijaliśmy się w piątek na "obwodnicy" Świecia.

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 10 lis 2020, 10:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Ostatnio sporo pożarów jest tych naczep łożyska siadają od ton i skręcania a taka opuszczona pierwsza os to jest koszmar jeżeli chodzi o siły boczne.
Zdecydowanie lepiej nadaje się do tego 4 osiowa solówka i 3 osiowa przyczepa

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 10 lis 2020, 12:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Bdf 6x2 + 2 osiowa przyczepa jeszcze łatwiej kupić ;)


Post Wysłano: 10 lis 2020, 12:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1626
GG: 1
Samochód: osobowy

A jak podłączysz do tego jeszcze jedną taką przyczepę to osi tyle samo, a ile tańszy zestaw niż taka stonoga 4+3.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 10 lis 2020, 15:18
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1935
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

Cytuj:
Bdf 6x2 + 2 osiowa przyczepa jeszcze łatwiej kupić ;)
Tylko żeby załadować dwa tematy trzeba najpierw zagruzic przyczepę a jechać z takimi 20t z pustym autem to tak średnio widzę w deszczu ;)

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Post Wysłano: 10 lis 2020, 16:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Cytuj:
A jak podłączysz do tego jeszcze jedną taką przyczepę to osi tyle samo, a ile tańszy zestaw niż taka stonoga 4+3.
Masz łeb, będą z Ciebie ludzie. No i wtedy 3 kontenery wejdą.
Cytuj:
Tylko żeby załadować dwa tematy trzeba najpierw zagruzic przyczepę a jechać z takimi 20t z pustym autem to tak średnio widzę w deszczu ;)
Za bramę, to i rowerem się doczłapiesz :D


Post Wysłano: 10 lis 2020, 16:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Właśnie tak to wygląda nawet przy stonodze. Najpierw ładuje z tyłu kontener wyjeżdża z portu rozczepia się i ładuje z przodu kontener.
Chyba że ktoś ma nowszą naczepę zamiast dyszla jest drugi sworzeń królewski. To wtedy po rozpięciu są praktycznie dwie naczepy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 10 lis 2020, 21:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

To jest zarejestrowane jako dwie naczepy? Nie, bo koń nie może ciągnąć dwóch naczep :mrgreen:

Jak to zawodowcy rozwiązują?


Post Wysłano: 10 lis 2020, 21:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Z tego co słyszałem to chłopaki na stonogę mają po trzy dowody rejestracyjne :lol:
Na każdą osobno i na jedną całość.
Chore te polskie przepisy które nie nadążają za rozwojem techniki.
Potem nic dziwnego że naczepy pod gabaryt jeżdżą np na niemieckich tablicach.
Bo w polskich przepisach nie ma czegoś jak np modółowa naczepa.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 10 lis 2020, 21:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1200
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Z tego co gdzieś w komentarzach na grupie czytałem to trudniej jest gdy naczepa ma dwa sworznie królewskie i siodło. Wtedy częściej służby dowalają się do zestawu składającego się z auta i dwóch naczep. Gdy naczepa jest spinana przez ten "bolec rury kwadratowej" to tylna część nie jest w stanie "sama" jechać więc niby jest łatwiej przy kontroli. Ile w tym prawdy nie wiem...

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 10 lis 2020, 23:04
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1935
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

Szczerze to sam myslalem ze wszystkie stonogi sa konstrukcyjnie takie same. Odpinasz jedna od drugiej i masz dwie naczepy. Zwłaszcza ze były artykuły od itd która grzmiała ze to nie zgodne z prawem bo w teorii sa 3 pojazdy w zestawie

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 87 z 88 [ Posty: 1744 ] Przejdź na stronę Poprzednia 184 85 86 87 88 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: