Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 lis 2020, 16:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 cze 2019, 21:10
Posty: 11
Samochód: VOLVO FH 4 500

Witajcie, szukam jakiejś Scanii z okolic 2011-2012 roku, trochę poczytałem na forum, że w silnikach R420/R440 są różne wersje, jedne lepsze drugie gorsze. Z tego co się rozeznałem jak już kupować R440 to nalepiej z Adblue, w sumie ma to potwierdzenie w ogłoszeniach, R440 bez adblue jest tańsze. Nie wiem jak to się ma do R420, też w ogłoszeniach są wersje bez Adlbue i z Adblue. I teraz moje pytanie co brać i dlaczego. R440 z 2012 roku bez Adblue można wyrwać ładne za 65-70 tyś zł netto, do wersji z Adblue trzeba dorzucić do 20 tyś zł. Co w tych autach bez Adblue się psuje, albo co jest tak drogie, że nie warto go kupować? Mam w tej kwestii może troche inne myślenie, aktualnie mam w leasingu 3 zestawy, więc moje myślenie jest takie, że jak kupię coś za 70 tyś zł to nie muszę za to płacić miesiąc w miesiąc 4000 zł netto. Jeśli kupię zadbane auto to musiałbym mieć wyjątkowego pecha, żebym musiał pakować w naprawy 4000 zł co miesiąc.

Więc przechodząc do sedna chodzi mi o to, że można w fajnych pieniądzach kupić Scanie R440 bez Adblue (r420 też wchodzi w grę), ale zapewne niższa cena ma swoje odzwierciedlenie w awaryjności/kosztach utrzymania. Auto będzie jeździło po kraju w kółkach 500-600 km w dwie strony z plandeką.

Jakie spalania można spodziewać się w R440/R420 w wersjach bez adblue i z adblue w jeździe po kraju, 60% eksperówka, 40% drogi krajowe i wojewódzkie (jednojezdniowe) ? Aktualnie nasza średnia ładunków wypada na około 15-17 ton, dla porównania Volvo FH4 wychodzi na takich trasach 28-30l/100, Actrosy MP4 1845 26-27l/100km. Średnia ładunków to mam na myśli w jedną stronę 23-24 tony, na powrocie 7-8 ton ładunku.

Wiem, że Volvo wychodzi dość dużo, ale auto pali tyle odkąd je mamy (czyli około 2,5 roku i 290 tyś km), więc wychodzi, że to jego urok, na całe szczęście ze zbiornika ciągnie, ale odwdzięcza się bezawaryjnością. Może by była trochę mniejsza różnica między Actrosem, ale Volvo jest w najwyższej kabinie, ma szerokie opony z przodu i samo w sobie jest ciężkie, naczepy mamy identyczne.


Post Wysłano: 29 lis 2020, 23:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

to sie trzymaj tego volvo ......bo chyba lepszych aut nie bylo


Post Wysłano: 30 lis 2020, 7:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

FH4? Raczej FH3 na dzielonej lampie mają dobre opinie, FH4 jak się trafi, zależy jakie roczniki.


Post Wysłano: 30 lis 2020, 10:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 wrz 2009, 14:36
Posty: 415
GG: 2487564
Lokalizacja: Wilkowice k. Bielska-Białej

Kilka miesięcy temu byłem napalony na R440 bez ad blue, dość ciekawy samochód z fajną historią ale po wizycie w serwisie Scanii, rozmowy z kilkoma osobami które użytkowały te pojazdy odpuściłem.
Problemy z chłodniczką EGR, 2 turbiny, opadające tuleje, problemy z EGR, jakieś nietypowe (?) wtryski, inne niż w R380/420.
Najlepiej odezwij się do forumowego kolegi: DAKER, ma lepsze informację o tych pojazdach.


Post Wysłano: 30 lis 2020, 10:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

420 w serii R miało wtryski HPI. 400/440/480 Euro5 bez adblue miało, debiutujący wówczas, układ XPI, który w dopracowanej postaci służy w silnikach Euro 6.


Post Wysłano: 30 lis 2020, 11:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

Cytuj:
Kilka miesięcy temu byłem napalony na R440 bez ad blue, dość ciekawy samochód z fajną historią ale po wizycie w serwisie Scanii, rozmowy z kilkoma osobami które użytkowały te pojazdy odpuściłem.
Problemy z chłodniczką EGR, 2 turbiny, opadające tuleje, problemy z EGR, jakieś nietypowe (?) wtryski, inne niż w R380/420.
Najlepiej odezwij się do forumowego kolegi: DAKER, ma lepsze informację o tych pojazdach.
Scanie R440 --nigdy nie mialy dwu turbin ,byla kiedys 124-440 owszem z dwiema turbinami ale to zupelnie rozne motory. U nas jest kilka XPI 400-440 i generalnie jak wszystkie teraz w e5 i e6 maja swoje dziwactwa.Ale nie powiem ze sa zle


Post Wysłano: 30 lis 2020, 12:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Cytuj:
420 w serii R miało wtryski HPI. 400/440/480 Euro5 bez adblue miało, debiutujący wówczas, układ XPI, który w dopracowanej postaci służy w silnikach Euro 6.
A 420 z adblue E5 jakie miało wtryski?

W XPI jest chyba jedna turbina, ale o zmiennej geometrii, też droga.


Post Wysłano: 30 lis 2020, 14:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sie 2016, 14:36
Posty: 153
Samochód: jakiś jest
Lokalizacja: LTM

420/ czy E5 czy E4 to wtryski HPI.


Post Wysłano: 30 lis 2020, 16:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Ale E4 to EGR, a E5 to adblue?
To Scania w E5 bez adblue poszła w XPI, później wycofała się do HPI, a później znowu wróciła do poprawionych XPI?


Post Wysłano: 30 lis 2020, 20:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

420 w Scanii R, niezależnie czy E3,4 czy 5 to HPI. W Euro 4 miały układ EGR, w Euro 5 adblue.
Scanie Euro 5 bez adblue to XPI + EGR. XPI było oferowane równolegle z HPI aż do momentu wprowadzenia motorów Euro 6.
Dodatkowo w latach 2012-13 były jednostki Euro 5 PDE (400, 440, 480) z Adblue. Najbardziej pożądane na rynku wtórnym.
V8 Euro 5 to praktycznie tylko PDE. Oprócz 730, tam było XPI.


Post Wysłano: 30 lis 2020, 22:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

PDE czym się charakteryzuje i dlaczego są najbardziej pożądane? PDE to mi się kojarzy z serią 4 E3.
XPI miały chyba te same moce co PDE - 400, 440 i 480, nie? Dodatkowo HPI 420 i jakieś inne warianty mocy?


Post Wysłano: 01 gru 2020, 7:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

Pompowtryski dlaczego pożądane? Bo najprostsze i niezawodne rozwiązanie a w 13 litrowym silniku w 12roku wyrzucili himeryczny wtedy uklad xpi i turbinę ze zmienna geometria .HPI u nas nigdy z tym nie mieliśmy problemów -w sumie to też pompowtrysk ale hydrauliczny- z cewkami sterującymi z boku silnika - a jak te coś rzekomo niedomaga to auto potrafi zlopac. W R kach były jeszcze rzedowe silniki 11 litrowe na PD -380km E3 ,w e4 to już byla 12 litrowa jednostka,a od 380 różniła się tylko tym że 420 miała dodatkowo TC .generalnie najwiekssa różnica 420 w e5 to 12 litrowy silnik hpi jak w e 4 z ad blue i bez TC,a 400-40-80- to 13 litrowy motor z xpi dziwacznym EGR i turbo ze zmienna geometria.


Post Wysłano: 01 gru 2020, 19:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 cze 2019, 21:10
Posty: 11
Samochód: VOLVO FH 4 500

Czyli reasumując, mam na oku R440 bez Adblue. Czyli jest po prostu droższa w utrzymania ze względu na EGR + turbo ze zmienna geometria łopatek i inne wtryski? Czy coś jeszcze jest problemem w tym aucie?

Tak poza tym to bez znaczenia czy R420, czy R440 najlepiej szukac wersji z Adblue? Czyli R480 tez będzie dobre pod warunkiem, ze ma Adblue? Mocno pokręcone te silniki w Scanii, nie przypuszczałem, ze aż tak.

Mocno się jeszcze waham, bo albo kupuje coś za 70-80 tys netto, albo szukam już czegoś droższego do 140-150 tys netto i biorę w leasing. Jest dużo fajnych R410, 2016-2017 rok w tych pieniądzach, z tego co słyszałem to ten sam motor co w R450, wystarczy mały chip. Pisze o R410 bo jak już w leasing to najlepiej z jak najmniejszym przebiegiem. Za R450 z tych lat z małym przebiegiem trzeba położyć już więcej. A jak będę dokładał i dokładał to wyjdzie, ze lepiej kupić nowego DAFa...ŻARTUJE :D

Co do mojego Volva to FH4 2015, póki co złego słowa nie mogę powiedzieć, jeździ dzielnie, silnik, skrzynia Ok, czasem na desce jakieś [wycenzurowano] wyskoczą, ale zwykle znikają po zgaszeniu i odpaleniu silnika. Niestety jakoś wykonania tego auta właśnie w porównaniu do Scanii (przed NG, które tez zrobiło się plastikowe) to porażka za jaka Volvo powinno długo się wstydzić. :/


Post Wysłano: 01 gru 2020, 20:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sie 2016, 14:36
Posty: 153
Samochód: jakiś jest
Lokalizacja: LTM

Dokładnie, szukaj tylko z adblue i tylko e5. Bo 440 i 480 w e6 to dalej dziadostwo :lol: lub tak jak mówisz coś powyżej 15 roku :wink:


Post Wysłano: 02 gru 2020, 4:26

Jeżdżę e6 410 i nic jej nie brakuje względem 450. :wink:


Post Wysłano: 02 gru 2020, 8:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 383
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

Co do 440 xpi miałem ten sam dylemat i mam jedną sztukę w stajni. Jeśli chodzi o eksploatację to spalanie porównywalne będziesz miał z volvem, co do bolączek to ja założyłem turbinę po regeneracji coś chyba 3,5 tyś zł, zrobiła już że 100tys km i bez problemu. EGR faktycznie czasami żyje swoim życiem ale ja problemu nie mam, faktycznym problemem tego motoru jest chyba to że lubi korodować przy tulejach i często można spotkać z tą wadą. U mnie poszły już nowe tuleje wraz z pierścieniami i przy okazji głowice zrobione. Zaletą jest to że te 440km jest naprawdę silne i to czuć, oraz to że możesz kupić fajną konfigurację za przyzwoitą kasę i te 20 tyś mieć w zapasie na ewentualne awarie lub zaraz przejrzeć/wymienić co trzeba.


Post Wysłano: 02 gru 2020, 13:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

co miales z tymi tulejami? wyciek spod glowic czy kawitacja


Post Wysłano: 02 gru 2020, 16:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 383
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

Wyciek z pod głowic, miałem robić jak się zaczęło pocić ale zawsze jeszcze trasa lub dwie i już lało się z jednej tak że nie można było jeździć więc wszystkie zrobione za jednym grzebaniem. Generalnie wżery w bloku.


Post Wysłano: 02 gru 2020, 17:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

wyciek spod glowic w XPI spowodowane jest przegrzewaniem sie silnika . Sam to przerabiałem w kilku XPI----moja rada przyspisz zalaczanie sie wentylatora na chlodnicy a problem zniknie. (XPI jako jedyna wsrod Scanii ma mozliwosc regulacji zmiany temperatury zalaczania wentylatora- producent sie zorientowal ze w temperaturach tego silnika cos jest nie tak -zdaje mi sie ze duzy problem sprawia wychladzanie spalin w EGR w xpi potrafi pakowac po 40% spalin do powietrza w dolocie np w e4 EGR max 8%). Jakbys mial wizualizacje tem XPI to tam temp silnika dlugi czas potrafi skakac pomiedzy 83 st i np dlugi czas utrzymywac sie ponad 100-115 st a skakac nawet do 120-125st po przyspieszeniu visco 83 i rzadko kiedy przekracza 95.przyspieszysz temp zalaczania wentylatora i problem sie rozwiaze. Wyciek prawie zawsze zdarza sie na najgorzej chlodzonym 4,5,6 tloku


Ostatnio zmieniony 02 gru 2020, 17:42 przez tomco23, łącznie zmieniany 4 razy.

Post Wysłano: 02 gru 2020, 17:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

Cytuj:
Wyciek z pod głowic, miałem robić jak się zaczęło pocić ale zawsze jeszcze trasa lub dwie i już lało się z jednej tak że nie można było jeździć więc wszystkie zrobione za jednym grzebaniem. Generalnie wżery w bloku.
Wzery w bloku ---za dlugo bylo jezdzone z wyciekiem . Jak sie pojawi pierwszy objaw pierwszy wyciek od razu wymiana tulei ,a nie dolewac wody w XPI. Bo momentalnie wybiera plaszczyzne bloku-tak teraz moze ci sie pojawiac to notorycznie. U nas skrzyniowe temp zalaczania przyspieszona o 8-10 st ,z wywrotka na maxa 15st.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: